Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Kradnie olej
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam
Bardzo szybko ubywa mi oleju ze sprzęgła
Po wymianie simeringa na nowy problem nie zniknął, podczas ostatniego tankowania nie zrobiłem mieszanki, tylko samą benzyne wlałem a i tak swieca jest cała zalana i romet bardzo dymi i ledwo co jedzie.
Którędy może olej dostawać się do cylindra, gdy simering jest dobry ?
Dodam że wał jest krzywy, gdyż magneto krzywo się kręci ( a był zmieniany rok temu, ale na chiński)
Jesli wlałeś czystą bęzyne i pojeździłeś na tym to pewnie silnik juz zaatarłeś skoro nie ma siły.... Jaki silnik 023 ?? Czy 019
To chyba uszczelka zawiniła
Wał moze nie jest krzywy tylko sie iskrownik odkręcił i ociera. Olej ci ubywa bo może źle nabiłeś simera Big Grin moze uciekać gdzieś uszczelkami swieca jest czarna to masz źle wyregulowany gaźnik Smile
uszczelka pomiędzy karterami poszła.
Nie zatarłem, bo sobie sam robił mieszankę z olejem ze skrzyni, silnik to 019
Wał jest krzywy, bo po obydwu stronach widać ze lata na boki
Stary simering też wyglądał na dobry, no ale wymieniłem i dobrze nabiłem jednak olej nadal ubywa
Poradzę sobie ze złożeniem silnika z pomocą filmów na youtube i poradników z forum ? Ile czasu to zajmie ?
mi 20 minut to zajmuje. Jak się sprężysz tak będziesz miał.
Tomasso z tymi złożeniami silnika to nic na siłę i NIC NA CZAS! Tutaj (pilpety) musisz na spokojnie bez nerwów do tego podejść.
No ja mu odpowiedziałem ile mi to zajmuje. Nic nie dająca odpowiedź na nic nie dające pytanie. To chyba logiczne, że to zależy tylko i wyłącznie od niego.
Dzięki za pomoc
No dokładnie, tak jak piszesz. Z tym że wnioskuję po tym:"Poradzę sobie ze złożeniem silnika z pomocą filmów na youtube i poradników z forum ? Ile czasu to zajmie ? " iż to będzie pierwszy raz a wiadomo pierwszy raz jak to pierwszy raz- dopiero zgłębia się tajniki (hehe i tutaj nie tylko o rozbieranie silnika chodzi Big Grin ) Więc warto pooglądać co i jak w silniku, poznać jego działanie a potem idzie już z górki. Nie mam racji?
Jeszcze 2 pytania.
Żeby go rozpołowić i zmienić uszczelkę trzeba ściągać magneto, automat biegów,zębatkę, czy wystarczy sprzęgło ?
Nakłada się cienką warstwę sylikonu, czy może tak, by nie było widać karterów ?
Aby rozpołowić silnik musisz:
- Ściągnąć magneto
- Odkręcić prawą kapę
- Zdemontować sprzęgło
- Odkręcić koło przekładni stałej(na chłopskie ten duży talerz obok sprzęgła Wink )
- Zdemontować mechanizm blokowania kopki(ten w oddzielnej komorze po lewej stronie od koła przekładni stałej
- Odkręcić wszystkie śruby

WAŻNA RADA( ACZKOLWIEK JAK TAM CHCESZ, BO TO TYLKO TRAFNA UWAGA): W CELU WYBICIA WAŁU Z KARTERÓW NAJPIERW NALEŻAŁOBY PODGRZAĆ (NP PALNIKIEM) MIEJSCE POD SPRZĘGŁEM(CZYT> GNIAZDO ŁOŻYSKA WAŁU). TUTAJ CHODZI O ROZSZERZALNOŚĆ CIEPLNĄ- KARTER SIĘ ROZSZERZY, TOBIE BĘDZIE ŁATWIEJ WYBIĆ ŁOŻYSKO NO I NIE WYROBISZ GNIAZDA ŁOŻYSKA.

Kartery(obydwa) smaruje się cieniutką warstwą silikonu, na to uszczelka i dociągamy. nic więcej. Nie przesadzaj z silikonem tak aby go za dużo nie wycisnęło do silnika.
Dzięki za odpowiedź, spróbuje to zrobić wieczorem
No i oczywistym jest że trzeba zdjąć jeszcze cylinder z głowicą Wink

Jak już poskładasz to wszystko do kupy na silikonie to poczekaj z zakładaniem cylindra do momentu aż silikon wyschnie i to co wycisnęło do skrzyni korbowej usuń nożykiem tapicerskim i uważaj aby żaden mały skrawek w niej nie został!
Przekierowanie