Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Czy ten set będzie dobry do silnika 019/023
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Witam

Może najpierw napisze jaki jest mój cel i co chce osiągnąć a czego nie chcę.Ogólnie Celem jest tuning silnika który będzie siedział w motorynce
Nie chce żeby to był wysilony silnik zdaje sobie sprawe z tego że z tych silników szatana się nie zrobi. Wyjaśnie to na osi


Seryjny
silnik-----------------------/--Granica trwałości ----------------------max.tuning silnika
i żywotność silnika

No i ja chce osiągnąć ten punkt gdzie jest znak / czyli maxymalny tuning nieprzekraczający żywotność i trwałości silniak
( i tu pojawia się pytanie którego 019 czy 023) tylko że to ma być taki tuning który będzie troche czuć lecz nie będzie on widoczny. W skrócie
chodzi mi o to żeby wizualnie była zachowana oryginalność żeby to wyglądało jak zwykły niewinny silnik od motorynki a jednak w środku miał lekki tuning, nie chce żadnych cylindrów od simsona bo jak miał bym coś takiego robić to bym wcale nie robił bo lepiej już włożyć cały silnik simsona.
Tu są moje propozycję do 019: powiedzmy dobrze złożony automat z brakiem luzów i dobrze złożona skrzynia wypolerowany od środka na lustro i:
Cylinder i tłok https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylin...nder+romet

Wał https://www.jackmotors.pl/oldtimer/wal-k...5%82+romet

Gaźnik k60b

Głowica to niemam pomysłu

I zapłon od turbo zabydków

Tu są moje propozycję do 023: powiedzmy dobrze złożony automat z brakiem luzów i dobrze złożona [/color] skrzynia wypolerowany od środka na lustro i:

Cylinder i tłok ten sam

Wał https://www.jackmotors.pl/oldtimer/wal-k...5%82+romet

Gaźnik k60b

Głowica też nie wiem

I zapłon cdi od turbo zabytków

Myślałem jeszcze żeby do tego cdi dać 12 v instalacjie z akumulatorem i może kierunkowskazy np.od motorynki stella ale niewiem czy to by nie oszpeciło motorynki

Silnik 023:
+bez problemu założe cdi
- nie będzie mi łatwo wrucić do oryginału
Silnik 019:
+bez inwazyjny tuning(zawsze będę mógł założyć org silnik bez problemu)
- będzie trzeba troche pokombinować z tym cdi od 023 i poprzerabiać stojak nieco.

Piszcie swoje przemyślenia, co byście zmienili,co usuneli,co dodali i co mam zrobić z tą głowicą
Podszlifuj trochę kanały dolotowe
Moim zdaniem silnik 019, dobrze zregenerowany automat, idealnie złożona i zdystansowana skrzynia, cylinder 60/4 z JM gaźnik 16n3 z Simsona i powinien latać nieźle, zapłon pasuje do 010,017,019,022,023,025, s38, wszędzie zapłon jest ten sam, co do wału lepiej org dać do regeneracji na korbie duellsa, ewentualnie Top, głowice zostaw oryginalna, ewentualnie po złożeniu silnika zmierz squisch i w zależności od pomiaru splanuj głowice ponieważ tłok barikit ma nieco płytsze denko więc kompresja będzie trochę mała więc aż śmiesznie będzie się jeździło, pozdrawiam Big Grin
(19-11-2019 01:18:16)Karol001 napisał(a): [ -> ]Moim zdaniem silnik 019, dobrze zregenerowany automat, idealnie złożona i zdystansowana skrzynia, cylinder 60/4 z JM gaźnik 16n3 z Simsona i powinien latać nieźle, zapłon pasuje do 010,017,019,022,023,025, s38, wszędzie zapłon jest ten sam, co do wału lepiej org dać do regeneracji na korbie duellsa, ewentualnie Top, głowice zostaw oryginalna, ewentualnie po złożeniu silnika zmierz squisch i w zależności od pomiaru splanuj głowice ponieważ tłok barikit ma nieco płytsze denko więc kompresja będzie trochę mała więc aż śmiesznie będzie się jeździło, pozdrawiam Big Grin
Jbc to tam dałem link do wału top.
A czego gaźnik od simsona nie lepiej ten ruski?
K60b to lipa, jak cyl będzie 60/4 to dolot będzie większy i zapotrzebowanie też, więc najlepiej by tu było upchać jakiś gaźnik od Simsona np. 16mm lub ileś
No i k60b jak już to jedynie oryginalne
Generalnie z tymi modami co podałeś to fajerwerków nie oczekuj, prognozuje że będzie latać to jak Simson lub nieco lepiej, a po podliczeniu kosztów tego tjuningu to wyjdzie dwa koła lekko, czy się opłaca sam oceń Tongue
Cyl prawie 400, zapłon z tego co się orientuję to 300zł, wał kolejne 300 ponad, gaźnik z osprzętem jakieś 200, do tego nowe łożyska na cały silnik koło 100, uszczelniacze, no i najlepsze, zabawa ze skrzynią w 019 Big Grin już masz 1300 a końca nie widać. w 023 to zaś choinka... głowicę możesz planować ale to też nie jest tak bo wtedy wał dostaje po dupie i może siąść szybko. Sprzęgło powinno to udźwignąć. Tak szczerze to obstawiam że seryjny wał i zapłon też na spokojnie ten cyl pociągnie.
Znaczy wiesz ja tam się niewiadomo jakiej mocy nie spodziewam obliczyłem to jakoś ok 1500 - 600 zł.dla jdenych ta cena to problem dla drugich nie. Jak orginalnie 019 ma 2,5km to myśle że po tym tuningu ok 3km beknie. Choć niejestem pewien
Korbowód krj6004039 na swożeń dolny 19mm. Trzeba przyszlifować stopę, każdy tokarz ci to zrobi. https://www.motor-land.pl/products/20997...050CC%202T

Do tego szlif na 40mm tłok od piaggio za 19zł, i nie zajeździsz tego. Raczej bym polecał 023, bo skoro masz już wystarczająco mocy i obrotów to środkowy bieg jest zbędny.
A co do cylindra który podałeś to się nie wypowiem bo nie wiem. Ja zawsze robiłem max kanał dolotowy, wydech 1mm w górę, troszkę szersze płuki i to wystarczało.
Ja w moim cylindrze już mega wyjechanym zastosowałem troszkę przeróbek Pana w.wiatraka, gaźnik założyłem jikov z ogara Tongue nie wkręca się to jak na gm12f ale mocy ma dużo więcej, na przełożeniu 12/25 przy kole 16 cali vmax to okolice 58, oczywiście to jest taki wiejski tuning Wink
(19-11-2019 04:09:42)gabriel0 napisał(a): [ -> ]Korbowód krj6004039 na swożeń dolny 19mm. Trzeba przyszlifować stopę, każdy tokarz ci to zrobi. https://www.motor-land.pl/products/20997...050CC%202T

Do tego szlif na 40mm tłok od piaggio za 19zł, i nie zajeździsz tego. Raczej bym polecał 023, bo skoro masz już wystarczająco mocy i obrotów to środkowy bieg jest zbędny.
A co do cylindra który podałeś to się nie wypowiem bo nie wiem. Ja zawsze robiłem max kanał dolotowy, wydech 1mm w górę, troszkę szersze płuki i to wystarczało.
Nie no już takiego tuningu to niebędę robił.Jednak zależy mi troche na jakiekś tam żywotność
A jak myślicie ile taki set do 019 w motorynce z fabrycznymi zębatkami pojedzie wydaje mi się że ok.55 lub 60 to napewno, a ile może spalić (wiem że to jest uzależnione od tego jaki będzie tam gaźnik)
Jaki gaźnik proponujecie oprócz 16n3 żeby spalanie było mniejsze może bing 17 ?
Ja bym szukał BING 14 lub k60b by CCCP
Ja to powiem tyle, że jeśli masz trochę pojęcia to i na seryjnym wyciąniesz całkiem sporo. Według mnie takie wstawianie bardzo dużych zębatek to jest po prostu przeciążenie silnika.
(19-11-2019 22:46:39)Deziak napisał(a): [ -> ]Ja to powiem tyle, że jeśli masz trochę pojęcia to i na seryjnym wyciąniesz całkiem sporo. Według mnie takie wstawianie bardzo dużych zębatek to jest po prostu przeciążenie silnika.
Też tak uważam i dlatego chcę zrobić lekki tuning. A nie robić jakieś niestworzone rzeczy typu te zębatki na przykład
(19-11-2019 18:06:28)filips51 napisał(a): [ -> ]A jak myślicie ile taki set do 019 w motorynce z fabrycznymi zębatkami pojedzie wydaje mi się że ok.55 lub 60 to napewno, a ile może spalić (wiem że to jest uzależnione od tego jaki będzie tam gaźnik)
Jaki gaźnik proponujecie oprócz 16n3 żeby spalanie było mniejsze może bing 17 ?

Kolegi motorynka na silniku 019 i przełożeniach 13/25 leci mu GPS 56kmh na dorabianej zębatce zdawczej 14 leci mu około 67kmh Tongue
Karol001 a silnik był seryjny(bez tuningu?)
Jak tak to mi na tym secie na zębatka 13/25 powinna polecieć te 60km/h. A jak z rospędzeniem na przełożeniu 13/25, zbierało się to sensownie czy mega zamuła była?
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie