Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Ogar 200 Jaki tuning, żeby nie wyszedł wieś tuning?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam, jako ,że używam mojego ogarka 200 na co dzień, zauważyłem w nim kilka minusów. Dlatego chciałbym go trochę zmodyfikować, ale nie chce też żeby wyszedł wieś tuning Big Grin
1. Zacznę od zawieszenia, oryginalne lagi są takie średnie, i tu myślę dać od charta. Tylne amortyzatory też myślę wymienić, gdyż stare nie są takie | tylko takie ) czyli bardzo się powyginały Tongue Na pewno będą musiały być dłuższe od tych starych ,żeby nie wyszła z tego ogara taka koza ( lagi charta są dłuższe i tylne amory też powinny byc dłuższe) Tu liczę na was, mam nadzieję ,że coś polecicie Rolleyes

2.Teraz trochę elektryki: mam zapłon cdi i fajnie to działa. Przydałyby się kierunkowskazy i jakiś klakson, dlatego planuje akumulator. I teraz pytanie czy 2 cewki zapłonowe z statora dadzą rade zasilić światła i ładować akumulator?

3. Kierunkowskazy chciałbym dać takie https://www.jackmotors.pl/oldtimer/kieru...aign-id=19 A lampę przednią chciałbym dać z charta. Według mnie baaardzo fajnie ogar z nią wygląda http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Og...596/416880

4. Jeżeli mają być kierunkowany i klakson to muszą być jakieś przełączniki. Z racji takiej ,że seryjne przełączniki oraz manetki i klamki są takie średnie wiec postanowiłem coś z tym zrobić. Pomyślałem sobie ,że od razu mogę dać przełącznik z ssaniem. coś takiego https://a.allegroimg.com/original/0c9889...030d4205f4
I tu mam kilka opcji:
a) z quada 250 czyli to co podałem wyżej, ALE do takiego przełącznika potrzeba długich klamek a one raczej będą głupio wyglądać w ogarze
b) romet chart: nie podobają mi się te przełączniki za bardzo w dodatku mało dostępne i raczej w słabym stanie. czyli raczej odpadają
c) z barton ranger classic: https://gmoto.pl/przelacznik-zespolony-l...26416.html https://gmoto.pl/przelacznik-zespolony-p...26417.html Tu jest ok. ale szczerze wolałbym ,żeby wszystkie przełączniki były z jednej strony a z drugiej po prostu ,żeby nic nie było ( tak jak w ogarze) [chociaż nie koniecznie tak musi być Tongue] A i nie ma tu ssania Blush
d) ta opcja by mi najbardziej odpowiadała czyli simson s51, Przełaczniki z lewej strony, z prawej tylko ssanie i gaz. Jednym słowem wszystko ok. tylko cena troche za duża ( 170zł za przełączniki z klamkami bez manetek)
https://allegro.pl/oferta/simson-s51-sr5...7331814875
Może wy macie jakiś pomysł???

Od razu zaznaczę ,że nie chcę zrobić z tego ogara nie wiadomo czego. Chciałbym ,żeby to fajnie się sprawowało, dobrze wyglądało i pasowało do ogarkaBig Grin
Jeśli chodzi o przełaczniki to brałbym albo z Cezety, albo jakieś używane ze skutera. Ssanie możesz zrobić na najprostszej manetce rowerowej, jedynie linkę wtedy musisz dorobić sam (najprościej z linki do przerzutek zakończonej kostką elektryczną).
1. sam sobie odpowiedziałeś z przodem, z tyłu daj simsona
2. przewiń na 12V i będzie ok
3. rozumiem
4. od chińczyków skuterów szukaj, a jak Ci zależy na simowych to używek szukaj
(22-09-2019 13:33:15)NoSeLatamTrochu napisał(a): [ -> ]1. sam sobie odpowiedziałeś z przodem, z tyłu daj simsona
2. przewiń na 12V i będzie ok
3. rozumiem
4. od chińczyków skuterów szukaj, a jak Ci zależy na simowych to używek szukaj

Jedna jest zapłonowa i druga przewinięta tym samym drutem co ta zapłonowa i ma 1,1 om ( zapłonowa ma 1 om) i razem połączone równolegle dają 13v na włączonych swiatłach z przodu żarówka 12v h4 18W.
Nie wystarczy? czy muszę przewijać jeszcze?
Używane przełączniki z Simsona po 20zł/szt kupisz, potem czarnym matowym sprajem i jak nowe Wink a co do lag to lagi Chart/Simson nie są takie duże więc nie będzie to jakaś koza. Problem pojawia się na główce ramy bo często na swapowanej półce i wiankach Rometa szybko pojawiają się luzy... kierunki te z linku mam w Simsonie są ok ale nie wiem czy nie "za nowe" do Ogara. Tylko kabelki polecam w nich wymienić. CDI powinno spokojnie dać radę z łądowaniem.
Jeśli masz krótką główkę ramy to przód od Charta i tak będzie bardzo wysoki. Ale można je nieco obniżyć, jest na to patent - skinder o tym mówi na swoim kanale. Warto to zrobić ze względu na wygląd, a Chart ma 140mm skoku, wiec jest pole do popisu.
Też pamiętam że Skinder coś mówił, ale nie pamiętam w ktorym odcinku
Może mi ktoś powiedzieć jak się włącza światła w simsonie ? Wiem że na tym przelaczniku zespolonym jest przelacznik do kierunkowskazów, świateł długich - krótkich i do klaksonu. A gdzie jest niby od włączania świateł?
W stacyjce w lewym boczku (kluczyk na pozycji 2).
w stacyjce, masz światła normalne i postoje
Od Simsona były by spoko. Nawet znalazłem tańsze za 130 zl. A nawet mogłyby by być używane Ale niestety nie mają tego wlacznika świateł i nie wiem co teraz. Przecież lampa charta nie ma takiego wlacznika jak lampa rometowa. Ma ktoś jakiś pomysł?
Ogara sprzedać póki oryginalny, kupić co innego, cywilizowanego, nie kombinować, w ogóle inna jazda :F
Przełączniki od simsona na moje mniemanie to gówno. Sama konstrukcja guzików od klaksonu i poganiacza jest nienormalna.
Przełaczniki od Cezety. Lewe do bajerów, a prawy działa identycznie jak kierunkowskazy, czyli trzy pozycje ZAŁ-WYŁ-ZAŁ. Niestety jest jednoobwodowy, więc zostaje ci gaszenie, które możesz zrobić na jednym z przycisków chwilowych z lewej strony (są dwa: klakson i mrugnięcie światłami), ewentualnie pobawić sie z jakimś przekaźnikiem lub układem, który pozwoli zrealizować gaszenie i światła za pomocą jednoobwodowego przełacznika. Albo po prostu stacyjka. Chart nie ma też licznika w lampie. Można więc zrobić tak jak w WSK Dudku:
http://www.polskiemotocykle.mik.pl/galer...udek07.jpg
Stacyjki do Charta są już na rynku nowe po 35zł i dają dużo możliwości jeśli chodzi o połączenia.
Ogółem wymiana lampy dużo komplikuje, zostałbym przy oryginalnej.
ja to bym kupił skuter lub innego routera za 3000 złoty
Stron: 1 2
Przekierowanie