Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Tłok się blokuje po złożeniu - Dezamet 019
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam i zapraszam na ciąg dalszy moich problemów. Ostatnio składam silnik 019 i teraz przyszła pora na cylinder. Założyłem go, poczekałem aż silikon zaschnie i podszedłem do prób. No i tłok blokuje się w cylindrze tak, że nie idzie obrócić wałem. Jest to w momencie kiedy tłok jest ok. 1,55cm przed GMP. Do tego kiedy popuszczę śruby na szpilkach na tyle, żeby cylinder lekko się ruszał, to problem prawie znika - czuć lekki opór w tym miejscu, ale da się obracać.
Co może być przyczyną? Cylinder i tłok do tej pory chodziły bez problemu, są z zestawu 60ccm kupionego daaaawno temu. Nowy jest tylko wał, ale tłok zamocowałem bez problemów. Wewnątrz cylindra i na tłoku nie ma jakichś zadziorów.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Cylinder po szlifie? Fazowane krawędzie okien? Tłok na pewno dobrze zalozony, zamkami w stronę ssącego?
W zasadzie wyżej wszystko napisane, ale może spróbuje sprostować. Sprawdź czy tłok dobrze założony (strzałką w stronę wydechu lub zamki tłoka jak najdalej od wydechu). Czy krawędzie okien nie są ostre (może szlifowałeś kanały papierem wodnym i polerowałeś? Jeśli tak to to przejedź palcem po gładzi cylindra i sprawdź czy okna nie są ostre). Jeżeli będą ostre to będziesz musiał ostrożnie je spiłować (ostre krawędzie oczywiście).
A tak mi chodziła po głowie ta strzałka
Założyłem własnie tą strzałką w stronę gaźnika. No to idę poprawić. A w cylindrze nic nie ruszałem po zdjęciu go

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Założyłem tłok tak jak trzeba i nic, dalej to samo się dzieje. Nie mam pojęcia co to może być, przed rozbieraniem wszystko chodziło bez problemu

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka



No to sie wyslało, trzy razy. Ahh ten internet

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Pierścienie nowe?
Wymieniane jakiś pewnie 600km temu. Ale nie było z nimi problemów do tej pory. Tyle że wcześniej próbowałem zdjąć jednego z nich, nie uszkodziłem go niby, ale czy może być tak że odgiął się i teraz się blokuje? Jak zakładam cylinder to nie ma problemu

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Może wali w głowicę? Jak jest bez niej?
Też na początku myślałem że coś jest nie tak z głowicą, ale nie, bez niej to samo. Tłok zatrzymuje się zanim w ogóle dotknie głowicy, mniej więcej w momencie kiedy pierścionki mijają się z zaworami.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Z zaworami tzn. ? Kiedy tłok jest 1,55mm przed gmp nie ma okien i jest goła gładź więc może jest skaza na cylindrze? W sumie po co mamy zgadywać ściągaj cylek i zobacz czy to pierścień czy co . Przez chwile myślałem może to zapłon ale jak popuszczasz to raczej góra. Czyli wychodzi na to że tak czy siak musisz to zwalać jak cylinder się już lekko podniósł to raczej z jego uszczelnienia dupa.
Spróbuj bez pierścieni.
Witam,

może korbowód blokuje się/opiera się o krawędź tulei cylindra
w karterach ?

Pozdrawiam
Zrobie tak jak TheKocur napisał, wtedy się wyjaśni więcej. Ale to już jutro

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

(26-08-2019 21:53:48)rafi555 napisał(a): [ -> ]Z zaworami tzn. ? Kiedy tłok jest 1,55mm przed gmp nie ma okien i jest goła gładź więc może jest skaza na cylindrze? W sumie po co mamy zgadywać ściągaj cylek i zobacz czy to pierścień czy co . Przez chwile myślałem może to zapłon ale jak popuszczasz to raczej góra. Czyli wychodzi na to że tak czy siak musisz to zwalać jak cylinder się już lekko podniósł to raczej z jego uszczelnienia dupa.
Cylinder to już chyba dziesięć razy zdejmowałem i zakładałem, przy okazji poprawiłem gwint na szpilkach Ale tak jak pisałem wcześniej - nie ma żadnych zadziorów widocznych na cylindrze ani nic nie czuć pod palcem.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

(26-08-2019 21:59:28)sampras napisał(a): [ -> ]Witam,

może korbowód blokuje się/opiera się o krawędź tulei cylindra
w karterach ?

Pozdrawiam
To może być dobry trop, bo wał jest nowy. Zobaczy się jak zdejmę pierścienie

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Sprawdź też czy sworzeń tłoka nie jest zawarty w główce korbowodu.
Właśnie! Korbowód. Zmieniałeś wał ? Niektóre nowe korby są grubsze i mogą się zapierać o tuleję.
Stron: 1 2
Przekierowanie