Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: remont Motorynki Pony- narzedzia
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Hey,

Jakis czas temu znalazłem w piwnicy po dziadkach stara motorynkę z 81r. Jako iż na co dzień śmigam nowym Poniakiem z 2018r do pracy fajnie by było odremontować i starszego brata.

Niestety jestem zupełnie zielony w kwestiach mechaniki potrzebowałbym waszej pomocy. w kilku kwestiach.

Co mi się udało już ogarnąć:

W internecie udało mi się znaleźć katalog części, instrukcje obsługi itd. Zakupiłem tez książkę jak to maleństwo powinno się naprawiać.

Co stwarza chwilowo problem:

1: NAKRĘTKA GŁÓWKI RAMY- za żadne skarby nie mogę tego odkręcić. Mam niby klucz rowerowy co pasuje rozmiarem ale nie idzie tego ruszyć. Możliwe ze się to zapiekło (stalą ponad 20 lat w piwnicy) - Co z tym zrobić? Cola/benzyna? Czy jednak rozwiązanie siłowe i wymiana elementu?

2looś koła tył na łożyska - czym odkręcić przeciwnakrętki? Mam już kupione nowe ośki i chciałbym moc rozkręcić cale kolo by sprawdzić zaciski. Niestety przeciwnakrętki są zupełnie okrągłe z jakimiś drobnymi nacięciami po bokach i nie potrafię dobrać klucza którym mógłbym to rozkręcić. Dziadek ponoć kręcił to na żabkę 250mm ale to dość inwazyjna metoda a nie chce porysować piasty.

3: Kolanko- tez pytanie czym to odkręcić jakiś specjalny klucz hakowy?

Z góry dziękuję za odpowiedz!
Freeb
Główka ramy - polecam zdjąć bak, i wtedy spróbować po intensywnym spryskaniu czymś pokroju WD-40 odkręcić odpowiednim kluczem hakowym, najlepiej wszystko dobrze chwycić przez szmatkę, możesz te puknąć młotkiem żeby zrobić duży moment, jeśli nie puści to potem próbuj żabką, a w ostateczności, ale zaraz najbardziej skuteczny będzie młotek + śrubokręt. Kilka razy puknąć i musi puścić. Metoda niestety tak jak żabka inwazyjna, nakrętka często jest do wymiany po takim zabiegu.

Przeciwnakrętki również są na klucz hakowy, też spryskać WD40, jak nie da rady to żabka, potem młot i śrubokręt, a jak nie to kątówka Big Grin Jeśli oś się obraca czy coś to polecam na jednej stronie zakontrować dwie nakrętki, złapać kluczem lub w imadle, tą zapieczoną odkręcić, a potem puścić kontrę i okręcić nakrętki.

Kolanko też tak samo, normalnie klucz hakowy a potem tak jak wyżej...
No dobra a klucz do przeciwnakrętek- jakiś rozmiar znasz może? Klucz do główki znalazłem na gmoto. Nigdzie nie mogę tego znaleźć- a w instrukcji o motorowerach kola motorynki i kluczy akurat nie pokazali...
jak kolega wyżej, poza tym nie koniecznie po odkręcaniu młotkiem i śrubokrętem nakrętka główki jest do wymiany, ja zawsze tak odkręcam i po nakrętce nie widać większego zmęczenia życiem
Śrubokręt nie może być zbyt naostrzony bo inaczej działa jak przecinak, autor tematu niech ma to na uwadze.
One z tego co wiem nie mają jakiegoś konkretnego rozmiaru, tam pasuje większość po prostu inaczej się ułożą i tyle, ząb i tak najdzie, ale podejrzewam że ciężko będzie je odkręcić więc polecam imadło + żabka a jak potem będziesz składał to już lepiej przerobić na łożyska i użyć przeciwnakrętek na normalny klucz.
Przekierowanie