Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: 2320 sztywniak i kochane sprzeglo
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam.
Szukam I szukam, ale trafic nie moge, gdzie moge kupic sprzeglo do s38, model 2320. Slizga mi sie strasznie, regulacje nic nie daja, zmiany olejow tez nie. Kupilem na alle sprzeglo kompletne do komara, ale okazalo sie ze niestety nie pasuje do mojego modelu, te nowe maja 3 bolce, stary typ ma 4 i kosz sprzeglowy jakos nie wspolgra z tym. Ma mi dojsc uzywane sprzeglo niedlugo, ale pewnie problem bedzie podonby, gdyz korek na tarczce moze byc tez juz zjechany.
Jak Wy sobie radzicie z tym? Slyszalem, zeby przegotowac korkowe tarczki, wtedy sie rozpreza, nie wiem. No I kolejna sprawa- czy sa gdzies jeszcze nowe kompletne sprzegla do s38? Pozdrawiam I czekam na Wasze opinie!! Mirek
Kup tylko tarcze i ew. Sprężynę dociskowa bo często ona jest za słaba że starości. Resztę użyj ze starego bo rzadko się zużywają inne elementy
Pytanie jakie masz tarcze ? Bo bakielitowe lubią się ślizgać.
(13-08-2019 23:07:37)rafi555 napisał(a): [ -> ]Pytanie jakie masz tarcze ? Bo bakielitowe lubią się ślizgać.

Mialem oryginalne korkowe, przyszlo nowe sprzeglo z 3 bolcami, oczywiscie nie podeszlo, wiec zmienilem tylko tarczki, a te na pewno byly bakielitowe.. Slizga sie tak, ze nie idzie kopnac..
W wolnej chwili sprobuje przegotowac stare korkowe I wstawic nowa sprezyne. Dziwie sie, ze nikt do tej pory nie wyprodukowal zamiennikow na 4 bolce, ale z drugiej strony sztywniakow nie jest tak duzo, zeby sie oplacalo.. Na veteran.pl znalazlem foty, jak ktos zamienil 4bolcowe na 3 bolcowe, moze to jest sposob na to..
Wiem że może być to głupie pytanie, ale czy pod wcześniejszym ich zamontowaniu (nowych tarcz sprzęgła) moczyłeś je w oleju?
(14-08-2019 11:53:38)kacperszkudlarek napisał(a): [ -> ]Wiem że może być to głupie pytanie, ale czy pod wcześniejszym ich zamontowaniu (nowych tarcz sprzęgła) moczyłeś je w oleju?

Te bakielitowe od nowego sprzegla nie moczylem.. Stare korkowe siedzialy juz w silniku, ale slizgal podczas przyspieszania, wiec postanowilem wymienic, a po wlozeniu bakielitowych jest jeszcze gorzej.
Sprezyne juz zamowilem nowa, moze to tez czesciowo jej wina, zabiore sie do tego niebawem jeszcze raz.. Jakies moze 25 lat temu smigalem Sztywniakiem mojego taty az huczalo, raz zatarlem silnik, ale nigdy nie mialem problemu ze sprzeglem, a teraz prosze- cewka bosh, swieca bosh, a maszyna nie idiosz :-)
Nie wiem jak tam z bakielitowymi, ale korkowe trzeba przed wcześniejszym założeniem moczyć w oleju.
Po zmianie tarcz i przekładek, sprężyny musi być dobrze. Tarcze wymocz, ale przed montażem wytrzyj je do sucha. U mnie jak były nieco skrzywione tarcze i przekładki występował ten problem. Olej wlej LUX10 - na hipolu zdarzało się że sklejał mi tarcze itp. Jak to nie poradzi będziemy kombinować dalej.
Dzieki chlopy, musze tylko sprowadzic pare gratow z PL I zabiore sie za to. Na poczatku msca przyjedzie do mnie Simson Sr2 z 59' do totalnego remontu, silnik chyba podobny do komarowych, wiec bede grzebal przy dwoch..
Odezwe sie niebawem, dzieki!
Przekierowanie