Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Uszczelka (Oring) wodzika zmiany biegów
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Postanowiłem rozebrać silnik, ponieważ nie wiedziałem co się dzieje. Prawdopodobnie winna była uszczelka cylindra, bo mogłem ją oderwać w całości bez rozwalenia. Jednak mając już podkładki różnej grubości (0,1mm;0,2mm;0,3mm;0,5mm) to rozpołowiłem silnik. Tak czy siak miałem przeciek od góry od strony wodzika zmiany biegów. Okazuje się, że jest tam miejsce na oring lub coś w tym stylu. Ciekawe jest to, że w spisie części nic na ten temat nie ma. Czy ktoś może wie jakich jest wymiarów? Albo jak to zamontować? (średnica jest dość mała).
Jaki to silnik?
Ehh...023.
No to raczej rzeźba, w żadnym 023 nie widziałem tam rowka na oring. Ile oleju lejesz, że Ci tam cieknie?
Tyle ile ma być 0,5 l Lux 10 (I aż zacznie ciec przez otwór). To znaczy to cieknięciem ciężko nazwać, ale widać tam taką kreskę z oleju. Czasami pochylam tego rometa więc czasami coś tam pójdzie. I jestem pewien, że widzę tam taki sam rowek jak przy kopce. Kupiłem dopasowany oring do wodzika. Jak będę robił to zobaczę.
Wszystko jest na schematach...

Simmering 8x16x7.
Niedrożne odpowietrzenie skrzynki korbowej może powodować pocenie się z tamtego miejsca. Jak również wypracowane pasowanie wodzik-tuleja prowadząca. I w sumie tylko te dwa.
Cytat:Simmering 8x16x7
Przecież to jest uszczelniacz do dźwigienki sprzęgła.

Cytat:Wszystko jest na schematach...

Faktycznie.



Jednak nie ma tam miejsca na rowek. To tylko odstęp miedzy tą metalową rurką, a jakimś włóknem. Ma plastik od strony zapłonu. To jest wymienialne?
Uszczelniacz od dźwigni sprzęgła jest identyczny.

Nie, źle zaznaczyłeś. To element numer 20 - masz zresztą to napisane obok... On jest od wewnątrz.
Nigdy w żadnym silniku 023 nie widziałem simmeringu od samego środka silnika. Zresztą coś wątpię, aby wymiary się zgadzały. Według mnie będzie za duży chyba, że wybiłbym to coś z plastikiem i fibrylą od strony zapłonu. Tak czy siak dzięki. Zobaczę co będzie i dam znać.
Przecież wodzik ma gwint M6 lub M5, dalej średnica nie jest większa niż 6 mm - jak ma pasować uszczelniacz fiwewn 8 mm?
Najlepiej niech autor wątku zrobi zdjęcie jak to wygląda.

Nie miałem styczności z silnikiem 023, ale w 019 jest dokładnie tak jak pisze. Możliwe że na tym schemacie jest błąd.
Ten typ silnika nie posiada w tamtym miejscu żadnego uszczelnienia po za spasowanymi elementami.
Czyli jak zwykle ZMD nie zawiodło. Mogliby chociaż zrobić tam simmering lub ten oring od biedy. To nic. Zostawię to lub spróbuje przykleić oring od strony zapłonu. Jak będzie nie skuteczne to zdejmę.
Stron: 1 2
Przekierowanie