Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Ogar 205
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witajcie.

Zaprezentuję kolejny mój pojazd - Romet Ogar 205 z 1987r. Od zawsze w jednych rękach, w naszej rodzinie. Przeżył wiele, przejechał jeszcze więcej. Został kupiony "spod lady" w czasach PRL w kolorze czerwonym wpadającym w pomarańczowy. Po kilku latach dostał go w spadku mój ojciec i jeździł nim m.in. do pracy czy na wycieczki z żoną (potem i ze mną). W tym czasie został przemalowany na czarno - niebieski, zostało wymienione przednie zawieszenie od WSK i inne mniej czy więcej znaczące zmiany. Dostał nowy silnik i po "milionie" mniej lub bardziej denerwujących usterkach dostałem go ja. Na nim nauczyłem się napraw, znów przeszedł metamorfozę (przemalowanie na zielono) i zaczęły się tuningi silnika Wink Po kilku latach eksploatacji, zrobiłem prawo jazdy kat. A i przesiadłem się na coś większego, a on poszedł w odstawkę. Nie wiedziałem co z nim zrobić (zostawić czy sprzedać) to wpadłem na pomysł, by zrobić mu renowację Big Grin
Skupmy się nad tym co się teraz z nim dzieje. Smile

Tak wyglądał przed renowacją (2012):





Został rozkręcony i poszedł do piaskowania i malowania proszkowego. Kolor czerwień jak najbardziej zbliżona do oryginału:





Galanteria:


Skiełkowanie:



Następnie zakupy (wszystko albo nowe ze starych zapasów albo stare ale org i w idealnym stanie):














Nowe boczki dostały nowe naklejki robione na wzór org:



Główka ramy również:


I tylny błotnik:


Bak pomalowany akrylem:



Spolerowany i jak na warunki domowe to wyszedł tak:




Koła (nowe łożyska, szprychy, nyple itp itd):





Zająłem się silnikiem.
Nie będę opisywał zakresu przeróbek, ponieważ za dużo tłumaczeń w słowie pisanym. Ma mieć ok 3KM Smile




Cylinder. Gwint na mocowaniu kolanka - zrobiony od nowa Smile




Po złożeniu, polerce, regulacjach itp. silnik prezentuje się tak. Nic po nim nie widać Tongue




Proszę zwrócić uwagę na pokrywę zapłonu z samym napisem "DEZAMET" - produkowano ją od 1991 do 1994 Smile

Zaplombowałem Big Grin



Składanie:












Skompletowałem zestaw kluczy...


... i instrukcje obsługi jego org Smile



No i nadszedł ten dzień 10.06.14 Smile Po 11 miesiącach Ogar prawie skończony.










Ogar zarejestrowany i opłacony na zielonej tabliczce Smile

Po złożeniu okazało się, że błotniki są od 19 cali. Znalazłem czas na zmianę na org, nieprzerobione błotniki i zakupiłem na allegro w dobrej cenie rokujące błotniki do Ogara 205. Były nawet w pierwszym lakierze.




Od razu poszły do piaskowania.





Następnie podkład epoksydowy...



...i lakier akrylowy. Co ciekawe nie wymagały ani prostowania ani tym bardziej szpachlowania.



Po założeniu.





I efekt finalny. Stan "sprzed" wyżej Wink









Motorower jest taki jak chciałem, jakiego pamiętam z lat dzieciństwa. Skończony definitywnie, w pełni odrestaurowany w wersji w jakiej opuścił mury fabryki. Efekt zostawiam Wam co oceny Smile

Podsumowanie:
Początek: Lipiec 2013
Koniec: Czerwiec 2014
Efekt: oceńcie sami Wink
Pozdrawiam Smile
Piękna robota, podobnie jak z Chartem, naprawdę mi się podobają. Ale zdradź proszę, jaki to kod lakieru?
Jorginsson, jest to RAL3020. Jak dobierałem, to chyba najbardziej zbliżony do org koloru, jakim był pomalowany (bodajże L614).
Tak, zgadza się, najbardziej chyba z RALu pasuje do "meksykańca" FSO, ale po prostu ładnie się prezentuje. Mam jeszcze jedno pytanie - pamiętasz może jakie zastosowałeś zawieszenie WueSKowe? Z jakiego modelu? Czy dysponujesz jeszcze tym zawieszeniem, albo jakimiś zdjęciami z montażu? Zaciekawiło mnie to niesłychanie.
Eee no elegancki, bardzo mi się podoba Wink Zapodaj może jeszcze jakieś lepsze większe zdjęcie z tym zawieszeniem od wsk jak masz. No i sam temat - napisany wzorowo. Przyjemnie się ogląda.
Zawieszenie było od zwykłej WSK M06B3 tylko ściągnięte te metalowe osłony (tyle pamiętam z opowiadań i z własnego "śledztwa"). Należało usunąć org ogranicznik w ramie Rometa (taka blaszka) i zamontować tuleję na "sztycy" teleskopów wchodzącej w głowkę ramy (WSK miała dłuższy ten element). Poza tym miski jak i łożyska pasowały P&P. Osłony teleskopów były najpierw CZ, potem Simson. Lampa przednia... Ursus Big Grin
A to zdjęcia (mam tylko takie, innych nie ma i nie będzie - zawieszenie dawno sprzedane):








Przekierowanie