Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Podłączenie alternatora
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, jako że ja śie na elektryce nie znam kompletnie a tu jest wiele mądrych osób znających się na rzeczy może będą w stanie pomóc. A więc potrzebuje podpiąć alternator do regulatora i ogólnie do motocykla bo wydaje mi się że żle to robię a więc tak to wygląda:
[/quote]
Alternator jest z Lady regulator uniwerslany, a motocykl to Junak.
Alternator ma 3 wyjścia + czyli ze stojanu przez mostek na śrubę. - to i wiadomo jest na masie i Wyjście na szczotki elektromagnesu w tym przypadku jedną bo druga idzie do masy.

Wcześniej miałem podpięte to tak myśląc że alternator ma wbudowany regulator: https://www.google.com/search?biw=1280&b...w1sSy-gaM: ale lampka nie gasła i kiepsko ładowało a jak złożyłem bez lampki to popaliło żarówki.

Generalnie zauważyłem że jak między stacyjkę a szczotki włożymy żarówkę to ledwo co magnes ciągnie.

Teraz podłączyłem to tak : https://www.google.com/search?biw=1280&b..._U_TkPsBM:

Nie wiem czy dobrze nawet nie mam jak sprawdzić po gdy podpinam multimetr po akumulator to strasznie wariuje. A i nie wiem też gdzie wpiąć kontrolkę.
Należało by poszukać informacji czy ten alternator jest sześcio-diodowy, czy dziewięcio.

A do połączenia dziewięcio, szukałbym jakiegoś schematu od poloneza do modelu mr93 bo byłby najbardziej czytelny, a w nowszych wszedł zintegrowany regulator z obudową.

Nie wiem czy to coś pomoże, ale sobie popatrz.

Na moje oko to jest schemat alternatora z wbudowanym regulatorem i wzbudzeniem. Ilość diod ma znaczenie? To pewnie dla tego w sklepie byli regulatory 6d i 9d.
Nigdy nie miałem do czynienia z 6d, ale podobno faktycznie jest do tego inny regulator. Nie jestem aż tak biegły w temacie ale z pamięci schemat wygląda tak.

Regulator ma 3 przyłącza. Masa, plus po stacyjce, a trzecie idzie bezpośrednio do szczotek.
Od alternatora zacisk D+ podłączasz pod kontrolkę, a kontrolkę chyba do plusa i tyle.
Czyli w moim przypadku + na alternatorze do wtyczki 15 w moim przypadku do regulatora tak ? Na pewno? jak prąd płynie od razu do magnesu to lepiej ciągnie a po podpięciu do tego żarówki ledwo ledwo, chyba że ja źle zrozumiałem.
Plus ze śruby m6 podłączasz bezpośrednio pod akumulator. Szczotki pod regulator, a wyjście D+ pod żarówkę.
Czyli mam już źle. Szczotki pod wejście 67 tak ? I kontrolkę pod między stacyjką a wtyczką 15 z której idzie kabel do + w alternatorze ?

Jak na przykład podpinam multimetr pod akumulator na włączonym silniku i mi wariuje tzn cały czas zmienia się liczka od 12 do 20 kilku może to świadczyć o zepsutych diodach ? I teraz pytanie Jak alternator ma 40a to diody powinny mieć tyle samo czy dla bezpieczeństwa więcej? I pojawia się kolejny problem jak jest 6 diod to pewnie połowa to katody a druga połowa to anody a jak jest ich 9 ?

Tak patrząc po zdjęciu mojego i mostka z tej aukcji https://allegro.pl/oferta/diody-alternat...7580769597 ja mam chyba 6.
Uwaga sypnę teorią bo nie miałem do czynienia z 6d.

MUSISZ mieć trzy wyjścia z alternatora - to będzie 9d. Szczotki pod 67 do reg, D+ pod żarówkę - śruba m6 pod aku bezpośrednio pod plus.
I to jest PEWNE.

Teoria 6d (nigdy nie robiłem), jeżeli nie masz 3-ch wyjść to masz dwa. m6 bezpośrednio pod aku, wyjście pod regulator, a żarówkę podpinasz z regulatora dedykowanego na 6d.
Mógłbyś mi to narysować jakoś prowizorycznie bo jakoś nie rozumiem do końca.
Kupiłem drugi nowy z wbudowanym regulatorem, ale też nie wiem jak go podłączyć :/ .

Chyba jakoś tak:


Jest tu kilku elektryków więc rzucicie okiem czy dobrze myślę, bo ja nie na tym nie znam za bardzo. I może ktoś wyjaśni po co jest ta wtyczka zaznaczona czerwonym kółkiem.
A z czego jest ten alternator, bo to wejście w kółku może być do obrotomierza. A sam twój schemat według mnie jest ok jeśli podasz oznaczenia to będziemy pewniejsi.
To alternator od łady, oznaczenia są tylko + czyli akumulator - masa i odwrócone B i pod to podpinam + ze stacyjki przez żarówkę .
Myślę że będzie dobrze według twojego schematu.
To podłączę i dam znać co i jak Smile .
Przekierowanie