Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Problem z odpaleniem
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam odrazu powiem że romet stał około 4 miesięcy dopiero zdałem prawo jazdy i przygotowuje się na zlot chciałem przepalić rometa a tu buch wogóle nie wchodzi na obroty i nie odpala próbowałem na pych kopałem i nic benzyna jest (PRZY ODPALANIU PARE MIESIĘCY TEMU ODPALAŁ) chodzi o rometa ogara 205 dwu biegowy nigdy nie miał tego typu problemów od czego zacząć naprawę ?
Iskra jest?
Na spokojnie sprawdź sobie wszystko, czy masz w ogóle iskrę, sprawdź czystość świecy. Jeśli iskrę masz a nie odpala - zobacz, czy Ci się pływak nie zaciął w górnym położeniu. Jeśli i tu jest ok - zobacz, w jakim stanie masz środek gaźnika. Mój, który działał przed renowacją - przestał działać bo jak wyparowała w nim benzyna to pozatykało dyszę a z zasyfioną dyszą bardzo nie pojeździsz.
Zgaduje, że stał na zewnątrz i był przykryty i przez ten czas padał parę razy deszcz? Wykręć świecę, włóż do fajki. Świecę z fajką przystaw do głowicy (złap za fajkę i przyłóż ją tak, aby stykała się z głowicą) i kopnij parę razy (jakbyś chciał go odpalić). Jeśli nie będzie niebieskich iskier ze świecy, to układ zapłonowy nie działa. Jeśli jednak są iskry, to zdejmij gaźnik wykręć dysze (najlepiej obie, ale ich nie pomyl) i sprawdź, czy widać prześwit. Jeśli nie to spróbuj dysze przedmuchać (nie używaj żadnego drutu, ani nic takiego, chyba, że jest silny osad).
(04-07-2019 01:15:01)seler1500 napisał(a): [ -> ]Iskra jest?

mam iskre sprawdzałem

(04-07-2019 01:21:31)Wojciszek napisał(a): [ -> ]Zgaduje, że stał na zewnątrz i był przykryty i przez ten czas padał parę razy deszcz? Wykręć świecę, włóż do fajki. Świecę z fajką przystaw do głowicy (złap za fajkę i przyłóż ją tak, aby stykała się z głowicą) i kopnij parę razy (jakbyś chciał go odpalić). Jeśli nie będzie niebieskich iskier ze świecy, to układ zapłonowy nie działa. Jeśli jednak są iskry, to zdejmij gaźnik wykręć dysze (najlepiej obie, ale ich nie pomyl) i sprawdź, czy widać prześwit. Jeśli nie to spróbuj dysze przedmuchać (nie używaj żadnego drutu, ani nic takiego, chyba, że jest silny osad).

a jaka przerwa na świecy ?
Cytat: jaka przerwa na świecy ?
Z tego co pamiętam to sam się o to pytałem. Powinna być między 0,4-0,6 mm. Ktoś pisał, żeby najlepiej, żeby była na 0,4 mm. Ale skoro masz iskrę. To sprawdź czy dolatuje paliwo i zobacz dysze w gaźniku.
(04-07-2019 01:28:25)Wojciszek napisał(a): [ -> ]
Cytat: jaka przerwa na świecy ?
Z tego co pamiętam to sam się o to pytałem. Powinna być między 0,4-0,6 mm. Ktoś pisał, żeby najlepiej, żeby była na 0,4 mm. Ale skoro masz iskrę. To sprawdź czy dolatuje paliwo i zobacz dysze w gaźniku.

jutro rano tak zrobię i napiszę czy pomogło Big Grin
Zrób tak: Wyczyść świecę (żeby nie była mokra), wkręć ją (bez kabla), przelej gaźnik i kopnij parę razy. Jak będzie mokra to paliwo dociera do cylindra. Przeczuwam, że to jednak dysza. Jak to nie zadziała to wlej z 50 ml benzyny z baku od strony świecy i sprawdź czy go odpali.
(04-07-2019 01:33:13)Wojciszek napisał(a): [ -> ]Zrób jeszcze tak: Wyczyść świecę (żeby nie była mokra), wkręć ją (bez kabla), przelej gaźnik i kopnij parę razy. Jak będzie mokra to paliwo dociera do cylindra. Przeczuwam, że to dysza od mieszanki paliwowo powietrznej stanowi problem.
Wkręć na maksa poziomo ustawioną śrubę w gaźniku (do pierwszego wyczuwalnego oporu, nie może być za mocno). Następnie wykręć ją od 1 do 3 pełnych obrotów (każdy gaźnik inaczej się reguluje). Spróbuj odpalić. Jeżeli nie odpali przy 3 obrotach to wykręcaj od połowy obrotu do pełnego obrotu, aż załapie. Później trzeba intensywnie dodać gazu i sprawdzić, czy gaz nie jest opóźniony (Szybkie odkręcenie manetki ma być zsynchronizowane ze zwiększeniem się obrotów silnika). Po tym regulujesz tą po skosie śruba wolne obroty silnika. Im bardziej wkręcona tym mocniejszy, ale więcej pali. Im bardziej wykręcona tym słabszy, ale mniej pali. To robisz doświadczalnie. Ustaw ją tak, aby była miała dosyć niskie obroty (ale musisz to zrobić tak, aby silnik równo pracował). Rozpoznasz to po samej pracy silnika. Jeśli po włączeniu pierwszego biegu i pomimo wciśniętego sprzęgła widać, że obroty spadają i musisz dodać mu gazu do ich ustabilizowania to musisz trochę wkręcić śrubę, aż będzie dobrze. (chociaż na to wpływ ma też regulacja linki sprzęgła, ale jeśli nic nie robiłeś z linká, a po ściągnięciu gaźnika ten problem się pojawi to prawdopodobnie przez to).

Tutaj masz poradnik


chryste panie ale tu majstry są, jak iskra jest a nie odpala, wstrzyknij paliwo strzykawką do cylindra, zapali-masz gaźnik do czyszczenia, nie odpali to albo masz źle zapłon ustawiony, albo nie masz kompresji, oczywiście pod warunkiem że świeca jest ok

(04-07-2019 01:55:53)Wojciszek napisał(a): [ -> ]Im bardziej wkręcona tym mocniejszy, ale więcej pali. Im bardziej wykręcona tym słabszy, ale mniej pali.

co za głupoty gadasz, ta śruba jest tylko i wyłącznie do ustawienia wolnych obrotów silnika, a nie do dobierania czy silnik jest słabszy czy mocniejszy

(04-07-2019 01:55:53)Wojciszek napisał(a): [ -> ]Jeśli po włączeniu pierwszego biegu i pomimo wciśniętego sprzęgła widać, że obroty spadają i musisz dodać mu gazu do ich ustabilizowania to musisz trochę wkręcić śrubę, aż będzie dobrze.
jeśli po wbiciu biegu na sprzęgle gaśnie to tylko i wyłącznie wina sprzęgła, nie gaźnika.

Pozatym czemu nie wspominasz w tej całej opowieści o pozycji iglicy ?
(04-07-2019 01:55:53)Wojciszek napisał(a): [ -> ]Wkręć na maksa poziomo ustawioną śrubę w gaźniku (do pierwszego wyczuwalnego oporu, nie może być za mocno). Następnie wykręć ją od 1 do 3 pełnych obrotów (każdy gaźnik inaczej się reguluje). Spróbuj odpalić. Jeżeli nie odpali przy 3 obrotach to wykręcaj od połowy obrotu do pełnego obrotu, aż załapie. Później trzeba intensywnie dodać gazu i sprawdzić, czy gaz nie jest opóźniony (Szybkie odkręcenie manetki ma być zsynchronizowane ze zwiększeniem się obrotów silnika). Po tym regulujesz tą po skosie śruba wolne obroty silnika. Im bardziej wkręcona tym mocniejszy, ale więcej pali. Im bardziej wykręcona tym słabszy, ale mniej pali. To robisz doświadczalnie. Ustaw ją tak, aby była miała dosyć niskie obroty (ale musisz to zrobić tak, aby silnik równo pracował). Rozpoznasz to po samej pracy silnika. Jeśli po włączeniu pierwszego biegu i pomimo wciśniętego sprzęgła widać, że obroty spadają i musisz dodać mu gazu do ich ustabilizowania to musisz trochę wkręcić śrubę, aż będzie dobrze. (chociaż na to wpływ ma też regulacja linki sprzęgła, ale jeśli nic nie robiłeś z linká, a po ściągnięciu gaźnika ten problem się pojawi to prawdopodobnie przez to).

Tutaj masz poradnik



Taaaa
Pamiętam jak za małolata miałem problemy z Komarem lub Wueską to starzy doświadczeni wyjadacze podpowiadali, te poziome śrubkę to do końca trza wkręcać a potem 2 czy 2,5 obrotu wykręcić.Hahaha, każdy silnik czy gaźnik inaczej reaguje na gaz i nie ma przepisu na jego ustawienie.Zanim zaczniesz coś robić z gaźnikiem musisz mieć pewność że:

- masz ustawiony zapłon
- przerwę na przerywaczu
- odstęp między elektrodami na świecy
- że wszystkie wyżej wymienione elementy są sprawne.

Sprawdzasz kolor świecy, powinna mieć barwę kawy z mlekiem.Ciemna okopcona wskazuje na bogatą mieszankę, jasno szara za ubogą.Podkreślam że to tylko w przypadku pewność że układ zapłonowy jest ok a świeca jest dobrze dobrana.Kolor świecy sprawdza się po przejechaniu kilki kilometrów na ciepłym silniku, nie po przegazowaniu na luzie na zimny.Oczywiście jeżeli mamy niesprawny sprzęt to tego nie sprawdzimy.
Co do gaźnika, pozioma śrubka reguluje skład mieszanki tylko w zakresie średnich obrotów, wkręcona - bogato, wykręcona uboga, chodzi o ilość powietrza w mieszance paliwowo - powietrznej zasysanej do silnika, nie mylić z mieszanką olej - benzyna w bakuWink
Śruba po skosie ustala tylko położenie przepustnicy, totalna bzdura że ma wpływ na moc silnika.
Do regulacji składu mieszanki służy też iglica, ma zwykle 3 wycięcia, podniesiona - mieszanka bogata, opuszczona mieszanka uboga.Regulacja gaźnika i zapłonu powinna być poprzedzona sprawdzeniem jego stanu i czystości, to samo tyczy się kranika i samego baku.

Fajnie jak się reguluje i kręci śrubkami wiedząc co dokładnie się robi i jakie to ma następstwa.Kręcenie na pałę nic nie da, wiem to z mojego doświadczenia a sporo nerwów straciłem przez brak wiedzy i doświadczenia - teraz mnie to śmieszy, sprawdź jeszcze simering pod iskrownikiem.
Cytat:co za głupoty gadasz, ta śruba jest tylko i wyłącznie do ustawienia wolnych obrotów silnika, a nie do dobierania czy silnik jest słabszy czy mocniejszy
Śruba służy do regulacji wolnych obrotów silnika (czyli aby na luzie nie gasł) . Po za tym głupot nie napisałem, bo faktycznie w zależności od wkręcenia śruby, paliwa może brać więcej lub mniej. A jeśli chodzi o moc to miałem na myśli obroty. Mój błąd. Jednak pomimo tego zauważyłem, że trochę ma wpływ na jazdę.

Cytat:jeśli po wbiciu biegu na sprzęgle gaśnie to tylko i wyłącznie wina sprzęgła, nie gaźnika.

Przecież napisałem, że wpływ może mieć linka od sprzęgła... (ale też samo sprzęgło).

Cytat:Poza tym czemu nie wspominasz w tej całej opowieści o pozycji iglicy ?

Ponieważ pisząc to, straciłem z jakieś 15 minut i byłem zmęczony. Zwyczajnie o tym zapomniałem. Zresztą skoro działało mu wcześniej to nie widzę potrzeby przekładnia iglicy (chyba, że dolał benzyny z innymi proporcjami). Ale skoro tak bardzo ci zależy: w oryginalnej iglicy są trzy rowki: Pierwsza od góry daje nam ubogą mieszankę, środkowa to kompromis między bogatą mieszanką, a ubogą. Ostatnia natomiast daje nam bogatą mieszankę. Nie chce się już rozpisywać, bo i tak pełno jest tematów na ten temat regulacji gaźnika.

A poza tym przyczepiasz się do mnie, a sam w żaden sposób nie starasz się pomóc koledze. Dodgy

Na razie niech sprawdzi ten gaźnik i zobaczymy co dalej.

Cytat:sprawdź jeszcze simering pod iskrownikiem.
Ja bym proponował robić po kolei od najprostszych rzeczy. Świeca, Gaźnik, Sprawdzenie, czy zapłon jest dobrze ustawiony, czy platyn ki nie są zanieczyszczone.

Zapomniałem dodać, czy przerwa platynek jest ustawiona między 0,3mm-0,4mm. Czasami zapłon się przestawi jak jest za słabo dokręcony lub gwinty się wyrobią (ale jakoś w to wątpię).
Problem rozwiązany przy składaniu gaznika gdy zacząłem zakładać puszek dostęp powietrza był cały zabity piachem wyczyscilem i teraz chodzi lux ogar dzięki wszystkim za pomoc Big Grin
Tak właśnie przeczuwałem, że coś z gaźnikiem. W takim razie cieszę się, że mogliśmy pomóc.
Przekierowanie