Rozpoczynam przeróbkę orginalnego platynkowego zaplonu na zaplon elektroniczny bezstykowy.]
Podkreślam że wszystko będzie mieściło się pod deklem
A wiec tak jako dawcę elementów wykorzystałem silnik minarelli z yamahy np neos lub malaguti f12 pewnie f10 tez by mogło być oraz pokrewne- koło magnesowe podstawka iskrownika oraz cewko modul ducati energia
Dzisiaj początki przeróbki
Niebawem ciag dalszy.
Zapewne nasunie się pytanie jak ustawić polożenie orginalnego stożka do nowego koła magnesowego :)spoko zaznaczyłem połozenie rowka przed wycieciem stożka na wpust w nowym kole magnesowym i jak opanuje temat określę kąt w stopniach o ile przestawić wzgledem wpustu orginalnego stożka .
Proste pytanie ten stożek będziesz spawał? Bo później dobrze by było to wyważyć druga sprawa lepszy może z wewnętrznym impulsatorem by byl
Tak będe spawał orginalnie jest zgrzewany więc niewiele sie tu zmienia,wyważać tylko po co motorynka to nie rakieta kosmiczna.Orginalnie koło jest wyważane a ja zmieniam tylko jego mocowanie wiec rozkład mas sie nie zmienia pod warunkiem że starannie zostanie wszystko przetoczone.Koło od minarelli jest sporo mniejsze więc wpływ ewentualnego niewyważenia bedzie dużo mniej szkodliwy dla wału (silnika).
Impulsator wewnetrzny nie bedzie potrzebny wszystko bedzie sie miescilo oraz regulacji zaplonu nie braknie
ok moja sugestia tylko taka była
nie mój silnik i gniazda lożysk
czekam na efekt końcowy
Tak pomyślałem ze określę orientacyjne koszty takiej przeróbki.
1)Koło magnesowe oraz iskrownik uzywka około 50 -80 zł
2) Cewko moduł lub moduł zaplonowy plus cewka 25-40 zł
3)Nadspawadnie podstawki auminiowej 20-30 zł
4)Przetoczenie podstawki cewek 20 zł
5)Zespawanie tulejki koła magnesowego z kołem magnesowym 10-20 zł
6)Podłączenie elektryczne to myślę ze każdy ogarnie sam,pełno na necie jest prostych schematów bo to tylko cztery kabelki do połaczenia.
7)Opcjonalnie można założyć regulator napiecia i cieszyc sie wyprostowanym prądem 12v do zasilania kierunków oraz normalnym dzwiękiem klaksonu ale komu to potrzebne w motorynce
Podałem ceny orientacyjne usług według mojego odczucia ile powinny kosztować.
W moim przypadku koszt wykonania to zakup cewkomodułu oraz kompletnego magneta razem 130 zł resztę prac robię w celach doświadczalnych Gratis
Dzisiaj kręciłem kołem magnesowym ręką i iskra już jest
c.d.n
podstawkę przetaczałeś tylko z średnicy ?
(11-04-2019 21:13:53)grek132 napisał(a): [ -> ]podstawkę przetaczałeś tylko z średnicy ?
Tak podstawka przetoczona tylko ze średnicy i gdyby ktoś była bardzo uparty to obeszło by się bez spawania.
Podstawka wyglada nastepujaco
Myślałem że uda mi sie dziś uruchomić ten zapłon ale wał w tym silniku ze zdjecia ma strasznie krzywy czop pod kolo magnesowe bicie wynosiło ponad 1,5 milimetra mierzone czujnikiem zegarowym ,.Udało mi sie go wyprostować do 0,2 milimetra dokładniej sie nie da bo jest tez spory luz na łożyskach wału ale to już powinno wystarczyć żeby go uruchomić ale czego spodziewać się za 100 zł
I o dziwo silnik przywieziony został przez Ukrainca do Polski bo tu w pl pracuje jako szewc.A wyszukał na necie ze to jest silnik od jakiegoś motoroweru polskiego wiec spytał kolegi który u niego naprawiał buty czy ktoś by go nie kupił.
Kupiłem ten silnik a pod lewym deklem kolo magnesowe sprane młotem
Zasadniczo wyglada przyzwoicie wiec nie narzekam nawet cylinder nominał a pod prawym deklem tez jest całkiem ładnie.
Koniec tej histori do rzeczy.
c.d.n
Mamy to
https://youtu.be/xmxRIgS2N-M
Ma ktoś moiże kolo magnesowe z dobrym gwintem wewnetrznym na zbyciu(na sprzedaż) bo w tym moim nie zwróciłem uwagi na gwint który jest wewnątrz poniszczony
i musze go zmienić.
Koło magnesowe moze być pokrzywione.
(13-04-2019 21:25:41)sampras napisał(a): [ -> ]Witam,
jakiś czas temu kupiłem tam nowy stożek koła magnesowego.
Może jeszcze mają w sprzedaży...
https://skleppodwska.pl/import-z-systemu...09682.html
Pozdrawiam
Dobra alternatywa dla stożka odzyskanego z kola magnesowego ale cenowo wyjdzie drozej.A ja szukam tańszego rozwiazania.Czytałem forum i ktoś szukał własnie takiego gotowego stozka.
Nie prościej poprawić gwint na magnecie? Lub, jeśli nie ma czego ratować, spróbować go zebrać i nagwintować, nawet na inny gwint. Chyba prościej dotoczyć lub dobrać ściągacz niż rozbierać i składać wszystko od nowa, a i tak to co masz jest do niczego, więc nic nie ryzykujesz.
(13-04-2019 22:45:28)Dawdzio napisał(a): [ -> ]Nie prościej poprawić gwint na magnecie? Lub, jeśli nie ma czego ratować, spróbować go zebrać i nagwintować, nawet na inny gwint. Chyba prościej dotoczyć lub dobrać ściągacz niż rozbierać i składać wszystko od nowa, a i tak to co masz jest do niczego, więc nic nie ryzykujesz.
W sumie mozna by poprawić gwint ale skąd taki któtki oraz duzy gwintownik wziac w dodatku o drobnym skoku
Tylko tokarka. Wtedy zostaje ci jedynie problem odpowiedniego skoku.
Gwintownik M22x1.5 jak najbardziej do dostania, allegro i inne takie, 50-60 pln. M22x1.5 to gwint ściągacza dezametowskich kół magnesowych.