Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Chart - brak wysokich obrotów
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Hej,

Chart odpala, ładnie wkręca się do połowy, albo nieco mniej, obrotów.
Dosłownie brzmi to jak odcina łututututu :-)
Siłe ma jechać do momentu 'odciny'.

Poprzedni właściciel miał problemy z motocyklem i ostatecznie nie odpalał. Co zrobiłem/zrobił poprzednik:
1. Ustawiłem zapłon 2,5mm (w instrukcji raz jest 2mm a raz 2,5mm). Poprzednik przykręcił koło magnesowe bez klina, albo już go nie dawał jak się poddał. Ja lekko zeszlifowałem klin od komara i jest git.
2. Moduł jest nowy (poprzednik), taki z allegro z samym napisem GL133 i symbolem wtyczki. Brak widocznego uszkodzenia.
3. Dostałem też drugi iskrownik i koło magnesowe (na razie zostawiłem to co było).
4. Nowa świeca denso - odpowiednik iskry100.
5. Wygląda na to, że została wymieniona CWN. I tu mam zagwozdke czy na dobrą. W necie brak info o cewce typu 4214.7.000.7 a co jest na schemacie.
Ta zamontowana w charcie to 8351.1/2. W wielu miejscach (np elektroda) jest napisane, że do elektronika ma być 8351.1/13 (mniejsza) a ta z końcówką 1/2 to platynki. No i jeszcze 51 - 6V, 52 - 12V.

Czy zła cewka może dawać taki efekt jak napisałem Huh
Na złej cewce generalnie elektronik działa, ale może nie wyrabiać na wyższych obrotach. A cewkę załóż z chinola, kosztuje 10 zł, jest wieczna i jakość iskry się poprawia. Czasem są tylko problemy z fajkami ale zawsze możesz założyć swoją lub w zapasie wozić.
Impulsator lub moduł. Pytanie na jaki moduł zmieniłeś? Nowy Telpod, Chińczyk czy stary Telpod? Nowy jest najlepszy i ma biały numer na jednym z boków.
Cewka to jeden pies tak prawdę mówiąc, miałem różne cewki w Charcie i każda dobrze działała. Dobre są te butelkowe od Simsona ale także i te od skutera, jak kolega wyżej napisał.
Taka zwykła cewka 2T/4T? Nie ma znaczenia, że instalacja 6V?
Moduł obstawiam, że chińczyk:
Kolego to nie jest 6v a dobre ponad 100v. Cewkę zmień na taka od chińskiego CDI bo w charcie jest podobny zapłon i należy aby pracował na takiej właśnie cewce. Zmierz rezystancje cewki Zasilająci i inpulsatora i napisz jakiś masz efekty
Chodzi mi o to, że cewki są oznaczone 6V, 12V. Zakładam, że chodzi o to jaka jest instalacja motocykla.

A przy okazji, mam CDI w WSK, moge pożyczyć na próbe cewke z niej?
Tak, podejdzie od każdego moto z zapłonem AC-CDI.

Jak już kolega stqc pisał, cewka zapłonowa w układzie AC-CDI nie ma nic wspólnego z resztą instalacji, można zamieniać cewki "12V" i "6V", bo po prostu niczym się nie różnią. Oczywiście muszą to być cewki pod CDI, cewki platyniarzy się różnią.
Ja dziś przechodziłem taki problem. Strzelał prychał powyżej jakichś obrotów.
Jeżeli nie masz jakieś wadliwej świecy (NGK możesz odrazu wyrzucić mimo że nowa)
To rozbierz zapłon, poluzuj śrubkę impulsatora i dociśnij go maksymalnie do rdzenia głównego. Musi być jak najdalej od magnesów koła.

Jak chcesz sprawdź sobie na oscyloskopie.

Tu masz przykład. Mam zapłon z 2-ma impulsatorami naprzeciw siebie. Jeden jest za blisko.


Tu po dociśnięciu obu.
Szczelina na oko koło 2mm lub więcej


Opisałem swój przypadek, ręki sobie nie dam obciąć że u ciebie jest to samo.
Aha, no i cewka raczej nie ma wpływu na takie rzeczy. Czy to 6v czy 12 powinna działać.
Mi osobiście częściej pomagało przybliżenie impulsatora niż jego oddalenie.
Moduł masz chiński, kup na JM albo bezpośrednio od Telpodu nowy. Moim zdaniem są to jedyne warte uwagi moduły.
Więc tak:
Iskrownik I:
Cewka zasilająca: 625 Om
Impulsator: 27 Om

Iskrownik II (ten siedzi w charcie):
Cewka zasilająca: 734 Om
Impulsator: 25 Om

Wygląda na to, że walnięty jest moduł. Miernik ani drgnie przy pomiarze między wyłącznikiem a masą, gdzie można oczekiwać wyniku 330 Om:


Moduł zamówie z telpola, nawet tańszy niż te chińskie.
Z tego co mi się wydaje to właśnie ten opornik R2 ma za zadanie zmniejszać sygnał z impulsatora. Jeżeli on nie żyje, to sygnał pojawia się większy i przypadek jest podobny co do mojego. Czyli błędny odczyt.
Spróbuj dołożyć ten rezystor zanim kupisz nowy moduł.
Nowy moduł już opłacony. W sumie to wybrałem ten z OLX 'poprawiony'.
Z ciekawości sprawdziłem na alle i koszt części to mniej niż 20zł aby zrobić swój moduł. A jak ktoś ma wiedze to i może poprawić to czy tamto. Może jak znajde dobry poprawiony schemat to sam sobie zlutuje moduł.

Dostane graty to przeczyszczę porządnie mase i kostki. Nie ma bata, bedzie musiało to zagrać.
Moduł ze schematu, który zamieściłeś jest dobry.

Jeśli chcesz mam gotowe płytki drukowane pod moduł ze schematu.
Koszt elementów to 10zl MAX. Kolega seler mógł ci to wykonać
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie