Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: motorynka - wybrakowane mocowanie amortyzatorów
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Czołem koledzy,
przejrzałem forum ale nie zauważyłem niczego co mogłoby mi pomóc, dlatego pytam tutaj.
Jak powinno wyglądać mocowanie amortyzatorów w motorynce? W moim przypadku coś na pewno jest urwane albo czegoś brakuje.
Od strony tłumika jest sam nagwintowany pręt a od strony łańcucha jeszcze kawałek jakiegoś sworznia.
Co można z tym zrobić, żeby poprawnie zamontować amortyzatory? Coś dospawać, żeby przedłużyć gwint? Jeśli tak to ile to powinno mieć? A może uciąć, nawiercić otwór i nagwintować, żeby wkręcić nowe śruby?
Zauważyłem to dopiero po malowaniu, kupiłem wypiaskowaną ramę a to moja pierwsza motorynka i myślałem, że tak ma być.
Po lewej oryginalne mocowanie a po prawej ktoś wywiercil otwór, nagwintowal i wkrecil szpilke bo pewnie oryginalne mocowanie pękło, częsty przypadek.
Hmm, tyle że na to po lewej stronie nie mogę wsadzić amortyzatora. Tuleja jest za mała i nie wchodzi.
Może masz grubo farby i dlatego
Umnie z tych samych stron jest ten problem, pewnie za dużo farby jest i nie wchodzi.
Czyli teoretycznie mogłoby to zostać takie jakie jest? Farby faktycznie może być grubo bo to proszek i podkład epoksydowy.
Tu gdzie jest tylko gwint to po pewnym czasie może Ci się szybciej zużyć od drgań amorka.
Zakładam, że nie będę jeździł na motorynce dzień w dzień do robotySmile
Nie mówię że dzień w dzień... Zobacz, taki gwint to zebranie połowy materiału o grubości około 1-2 mm... Czyli materiał ten jest w tym miejscu słabszy. Ja bym usuną gwint w miejscu gdzie ma być amortyzator, i dotoczył tulejkę na jego miejsce...
1. Farby za grubo
2. jeśli kupiłeś nowe, chińskie tuleje metal/guma, to często się zdarza, że tuleje metalowe są cięte mechanicznie i zadziory uniemożliwiają ich włożenie na szpilkę M8. Często też otwór tych tulei fi 8 mm, ma 7,8 mm Big Grin popraw je wiertłem fi 8,2 ew 8 mm
3. wytnij te szpilki, na-punktuj, wywierć osiowo otwory fi 7 mm dł 24 mm i nagwintuj M8 - polecam gwintownik maszynowy do otworów nie-przelotowych.
4. kup 2 śruby M8 z nierdzewki A2 z niepełnym gwintem dł np 60 mm. Obetnij łeb śruby i nagwintuj gwint M8 dł 8, 9 mm. Pozostaw część bez gwintu dł 20 mm.
5. wkręć tak wyprodukowane szpilki dłuższą stroną na klej do gwintów. By nie uszkodzić gwintów zastosuj metodę 2 skontrowanych nakrętek - tak jak szpilki cylindra.
Dzięki joozek, coś takiego właśnie chodziło mi po głowie a Ty ładnie ubrałeś to w słowaSmile
Dzięki za pomoc, tak zrobię.
Przekierowanie