Nie będę się kłócił, ale z tego co pamiętam w silnikach 019 występowały 2 rodzaje aparatów/zmieniaczy biegów (nowy typ i stary typ) więc może przez to występują 2 wodziki.
Zgadza się, tylko pytanie,który jest nowego typu?
Nowego typu jest ten bez nacięcia.
Witam,
były dwie wersje łączników nakręcanych na przesuwki :
1. Najstarsze łączniki były blokowane na przesuwce za pomocą wkręta ściętego na końcu na kształt stożka. Stożek wkręta wchodził w rozcięcie na przesuwce. Takie rozwiązanie jest pokazane w katalogach przy starej wersji automatu zmiany biegów.
2. Później był inny rodzaj łącznika i był blokowany zwyczajną nakrętką. Takie rozwiązanie jest pokazane w literaturze w towarzystwie nowego automatu zmiany biegów. Jednak na rysunkach widać, że przesuwka ma także rozcięty gwint (może nie chciało się rysownikowi tworzyć nowego rysunku przesuwki ?).
To co napisałem wyżej wynika z dostępnej mi literatury.
W obu silnikach 019, jakie posiadam (są niekompletne), są przesuwki bez nacięcia gwintu i z łącznikiem nowego typu blokowanym przeciwnakrętką.
Może po prostu przymierzyć w karterze skrzynię biegów i porównać na którym wodziku wszystko pasuje. Może się okazać, że na obu będzie OK.
Pozdrawiam
Dziękuje za szybką odpowiedz. Dla potomnych dodam, że na jednym i drugim wodziku automat można śmiało wyregulować. Automat jaki zastosowałem jest nowego typu.