Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Rodzaje wodzików skrzyni biegów 019
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Cześć Panowie.Mam dwie skrzynie do 019.Różnią się długością i sposobem kontrowania wodzika zmiany biegów.Mógłbyś ktoś podpowiedzieć,
który jest nowego typu a który starego? Podsyłam zdjęcia.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/9952629b56b12c96
https://www.fotosik.pl/zdjecie/27b828e6e878cdc0
Nie będę się kłócił, ale z tego co pamiętam w silnikach 019 występowały 2 rodzaje aparatów/zmieniaczy biegów (nowy typ i stary typ) więc może przez to występują 2 wodziki.
Zgadza się, tylko pytanie,który jest nowego typu?
Nowego typu jest ten bez nacięcia.
Witam,


były dwie wersje łączników nakręcanych na przesuwki :

1. Najstarsze łączniki były blokowane na przesuwce za pomocą wkręta ściętego na końcu na kształt stożka. Stożek wkręta wchodził w rozcięcie na przesuwce. Takie rozwiązanie jest pokazane w katalogach przy starej wersji automatu zmiany biegów.

2. Później był inny rodzaj łącznika i był blokowany zwyczajną nakrętką. Takie rozwiązanie jest pokazane w literaturze w towarzystwie nowego automatu zmiany biegów. Jednak na rysunkach widać, że przesuwka ma także rozcięty gwint (może nie chciało się rysownikowi tworzyć nowego rysunku przesuwki ?).

To co napisałem wyżej wynika z dostępnej mi literatury.


W obu silnikach 019, jakie posiadam (są niekompletne), są przesuwki bez nacięcia gwintu i z łącznikiem nowego typu blokowanym przeciwnakrętką.

Może po prostu przymierzyć w karterze skrzynię biegów i porównać na którym wodziku wszystko pasuje. Może się okazać, że na obu będzie OK.

Pozdrawiam
Dziękuje za szybką odpowiedz. Dla potomnych dodam, że na jednym i drugim wodziku automat można śmiało wyregulować. Automat jaki zastosowałem jest nowego typu.
Przekierowanie