Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Chart 210
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witajcie,
Pisze ponieważ mam pytanie, a odpowiedzi na nie nigdzie w internetach nie znalazłem. Przechodząc do meritum: od czego zalezy wielkosć tłoka/pierścieni na tłoku, u mnie jest to 38mm, ale spotkałem się też w necie z innymi rozmiarami np. 38,5mm, 39mm, 40mm. I chodzi mi o to czy to efektem roznego rozmiaru są wieksze osiagi (czy to po prostu nie ma znaczenia, a osiągi są takie same) ???

Z góry dziękuje za odpowiedź.

Pozdrawiam.
xdBarteckiPL napisał(a):Przechodząc do meritum: od czego zalezy wielkosć tłoka/pierścieni na tłoku
Zależą od szlifu cylindra :F A czy osiągi się zwiększają... Tak, ale zależy od szlifu. Ja to ekspertem od tego nie jestem, więc napisałam tyle ile wiem krejzi
(26-01-2019 21:51:19)Motorowerzystka napisał(a): [ -> ]
xdBarteckiPL napisał(a):Przechodząc do meritum: od czego zalezy wielkosć tłoka/pierścieni na tłoku
Zależą od szlifu cylindra

A w zasadzie to od średnicy cylindra Wink
Wewnętrznej oczywiście.
Wraz z używaniem silnika zużywa się tuleja cylindra. W związku z tym po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów należy zrobić szlif, który zwiększa średnicę cylindra, a co za tym idzie, średnicę tłoka i pierścieni. Teoretycznie każdy szlif powiększa pojemność skokową cylindra co owocuje zwiększeniem osiągów, ale są to tak małe zmiany, że nie sposób je odczuć.
Przekierowanie