Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Różne długości dźwigni sprzęgła.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam
Mam pytanko odnośnie długości i rodzajów dźwigni sprzęgła.
Głównie interesuje mnie dezamet 023.
Spotkałem się z trzema rodzajami - dźwignia długa, krótka
oraz długa z okrągłym oczkiem do wpięcia linki.
Jaki rodzaj dźwigni jest dedykowany do dezametu 023 ?
W załączniku przykładowe zdjęcie.
W zależności od skoku klamki. nowsze miały krótksze dźwignie i klamki z krótszym skokiem.
A ta z oczkiem to raczej od komara 2352w
Skoro wiesz co i jak, to może pokusisz się o jakiś mały poradniczek ze zdjęciami? Sam dość długo zastanawiałem się dlaczego taka zagadka powstała w fabryce. W dodatku najprawdopodobniej odpowiednie zgranie pary klamka-dźwignia jest kluczem do dobrze wyregulowaniego sprzęgła, więc tym bardziej namawiam do napisania takiego poradnika.
Tak tylko strzelam, gdyż widziałem oba systemy. Sam miałem zawsze długą dźwignię i "krótką" klamkę. Za boga to nigdy nie wysprzęglało. Nie mogę napisać żadnego konkretnego poradnika, gdyż są to tylko moje domysły.
Dziś podobno można kupić takie klamki jak w t-1, tylko że są bardziej podgięte do zewnątrz. Dziwnie to bardzo wygląda, ale z długimi dźwigniami nieźle działa.
A czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć jaka dźwignia była
montowana w silniku (dezamet 023) dedykowanym do motorynki ?
Zależy od klamki. Prawdopodbnie od m-2(od biegów w nodze) szła krótka, ale to tylko moja teoria.
Tam szła aluminiowa klamka ale jaka dźwignia? Musiałbym w kadecie spojrzeć bo tam jest tak samo.
Fakt jest krótka. Choć silnik to składak więc pewności nie ma.
Jeśli ktoś jest w stanie sprawdzić będę wdzięczny.
Ja w kadecie mam aluminiową klamkę i krótką dźwignie tak musiało być oryginalnie bo sprzęt ma mały przebieg i ja jako pierwszy zajrzałem do sprzęgła Smile.
Czyli już coś wiemy. Może ktoś podzieli się wiedzą w temacie motorynki.
Co do krótkich dźwigni to fakt jest taki, że linka nie przechodzi dokładnie
w linii prostej od zamocowania do gwintu w karterze. Przy długiej dźwigni
wygląda to bardziej poprawnie.
Jesteś w stanie zrobić zdjęcie?
To co napisałeś to sama prawda. Nie zmieniali kątu gwintu w karterze celem dopasowania tego do dźwigni. Przynajmniej w żadnym silniku który miałem. Jak montowałem wysprzęglik hydrauliczny to wierciłem pod kątem aby wypadł na równo z krótką dźwignią.
Nie wiem kiedy, ale zrobię zdjęcie. Ale w motorynce powinno być tak samo jak w kadecie.

O to i u kolegi w nowym 2352 zrobię zdjęcie jak to wygląda
No i super. Będzie jakieś porównanie w temacie. Aktualnie kończę silniczek i czas właśnie na prawy dekiel. Niestety jest kolejny problem tj. bicie osiowe magneta. Z tego co gdzieś czytałem ciężko o magneto które nie bije w osi. Bicia promieniowego brak.
U kolegi w komarze 2352 chyba z 1979, przebieg coś koło 300km, silnik nie rozbierany z plombami są metalowe klamki i tak to wygląda od dołu:
Stron: 1 2
Przekierowanie