Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Komar 2350 rocznik1970
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Cześć
Mam kilka pytań odnosnie pierszego roku produkcji komara model 2350.
1. Czy piersze modele 2350 miały malowany krawat na zbiorniku ?
2. Czy wahacz był taki sam jak w T1 czy miał dodatkowe przetloczenie po srodku w miescu gdzie moglaby ocierać opona ?
3. Czy dźwignia hamulca noznego jest taka sama jak w T1?
4. Tylna lampa lezka była tylko w prototypie czy w seryjnej produkcji ?
5. Kolory. Jakie były pierszwe dostepne kolory 2350? Spotkalem ciemno niebieski taki atramentowy ale tylko raz.
6. Jakie byly jeszcze różnice miedzy pierszym modelem 2350 a pozniejszym rometowskim? ( poza tylnim bagaznikiem)

Dzieki za pomoc
Nie było 2350 z 1970 roku, pierwsze egzemplarze od 1971 r.
Wszystko o co pytasz było w modelu 2330
Jedynie malowanie niebiesko-granatowe, w 2350, do 1974 roku - z takim się spotkałem
Az takim znawca nie jestem ale kolega ( nie mam z nim juz kontaktu) mial komara 2350 z 1970 roku, kupił od pierwszego właściciela. Chociaz jest możliwość ze wlasciciel wymienil silnik .
No to moze ktos napisac roznice między pierwszymi komarami ZZR 2350 a pozniejszymi ?
Z tego co wiem to 2350 to juz Predom Romet. Mam 3 szt 2330 kolejno 69r czyli jeszcze zzr 70 i 71 mam juz predom romet. Niestety 2350 mam z 75 i 77 roku wiec tu nic za bardzo nie podpowiem.Zobacz długość rurki podsiodłowej(2330 ma dłuższą niz 2350). Ze zmian wiem ze ok 75 roku wprowadzono mocowanie tłumika na plaskowniku zamiast rurki. Co do oslony lancucha oslona od 2330 posiada rant od strony koła czego 2350 juz nie mialy. Takze mocowania pompki roznily sie rocznikowo.Celowo opisalem troche 2330 bo wydaje mi się ze masz wlasnie ten model ze zmienionym silnikiem.
Mam model 2350. Kupilem komara z 1971 roku. Jeden wlasxiciel ktoremu zniszczono oryginal i kupil drugi na podmiane. Takze mam oryginalna krzywa rame z papierami 1971 oraz drugiego bez papierow z 1974 roku. Chce zrobic go na oryginal z 1971 roku
Teraz już piszesz z sensem 1971 rok Smile

2350 z tego roku oparto na ramie 2330 z tego roku, czyli;
1. rama praktycznie jest ta sama, czyli mocowania pompki podcięte tylko w stronę jej montażu, uchwyt tłumika z rurki, ogranicznik stojaka centralnego jak w Romet-ach (bardziej trójkątny od dołu). Tuleja metalowa ramy do montażu tylnego wahacza fi wewnętrzne 20 mm, zewnętrzne 23 mm. Zastosowano tam 2 tulejki pcv i jedną długą metalową. Rutka pod-siodłowa już krótka, nie jak w 2330, choć spotkałem się też z długą w tym roczniku. Mocowanie zbiornika na jedną, przelotową śrubę M6. Sam zbiornik w tym miejscu był nieco inny, jego blaszki były od dołu bardziej zaokrąglone. Oczywiście sam bak na korek nakręcany.
Blacha siedzenia - jeśli krotka rurka pod-siodłowa to blacha taka jak w późniejszych modelach, bez otworów na nity.
Bagażnik jak w 2330 z owalnymi otworami na ew paski
Tylny wahacz - skrzyżowanie 2350 z 2330 - czyli przednia część na spłaszczeniach - bez dodatkowych tulei pcv+metal, a tył jak w 2330 - 2 niższe niż w Ogarach blaszki i spawane na zewnątrz.
Przedni widelec - jak 2350 z późniejszych roczników, czyli z blaszkami do mocowania skorupy lampy i bez otworków fi 3, do zestawu bateryjnego.
Lampa tył - jak w modelach ROMET, ale z logo POLMOT
Przednia lampa - skorupa PCV pod mały licznik, i przetłoczenie na montowanie "sitka" klaksonu - którego w tym modelu już nie było - nie montowano brzęczka, a tylko dzwonek rowerowy metalowy duży na dźwigni logo ZZR.
Stojak centralny - z kątownika jak w późniejszych modelach.
Osłona łańcucha od strony koła bez rantu - płaska sama blacha.
Schowki PCV typowe, osłony gaźnika też.
Pokrowiec siedzenia płaski, bez żadnej kedry, bez przeszyć i nitów, bez napisu ROMET. Manetki i cybanty kierownicy z logo ZZR
Podnóżki kierowcy z zależności od użytego pedału tylnego hamulca. Ja 2 krotnie spotkałem się z chromowaną rurką jak 2361, na cybancie jest dodatkowa oś rurki, z sama stopką bardziej trójkątną, a nie prostokątna jak w T-1.
No i samo malowanie - tego modelu w latach 71 i 72 nie malowano na wiśniowo/czarny. Na pewno były jasno niebieskie - blady pastelowy kolor, no i ten niebiesko-granatowy z palety FSO/FSM blue 410 (wg wzornika AutoColor) bardzo podobny jest RAL 5010. W tym malowaniu dodatki były czarne.
Aha - tabliczka mała z napisem ROMET (bez Predom Romet)
Rocznik nabijano w w polu 197_
To chyba tyle, to co teraz pamiętam, jak coś jeszcze to napisze.
Kilka rzeczy mi nie pasuje co napisales. Proszę zweryfikuj. Co do wahacza tylnego to dosc czesto widac wersje z 2330 czyli bez przetloczenia i na tulejkach. Obudowa reflektowa metalowa. Malowanie wisniowe bylo w 71. No i blaszka byla tez z napisem ZZR.
(07-12-2018 22:55:15)bobas napisał(a): [ -> ]Kilka rzeczy mi nie pasuje co napisales. Proszę zweryfikuj. Co do wahacza tylnego to dosc czesto widac wersje z 2330 czyli bez przetloczenia i na tulejkach. Obudowa reflektowa metalowa. Malowanie wisniowe bylo w 71. No i blaszka byla tez z napisem ZZR.

Po kilku latach doszukiwania sie detali w modelach śmialo mogę stwierdzic ze co im podeszlo pod ręke to montowali. Z ciekawostek mam 2352 z krótkim numerem ramy bez tabliczki i zawieszeniem starego typu w kolorze cytrynowym. Tak oryginalnie wypuscil fabryke. Mam tez 2330 z 69 roku ze szparunkiem met lampą siedzeniem na nity. Odnalazlem jego poprzednika z nr ramy ok 30 mniejszym i ten ma stopki jak w 232 a ja juz nowsze z kaczymi łapkami. Nastepnie mam tez 2351 z metalową osloną łancucha ,gumami widelca na obejmy i malowaniem 2 kolorowym . Niby takie nie wychidzily a dzis znalazlem foto z prl dokladnie z takim egzemplarzem. Ostatnim wynalazkiem jest 2351 z 77 roku z tabliczką o oznaczeniu 2350. Prl =jeden wielki cyrk.
A jeszcze jedno. Wlasciciel upiera sie ze to 1970 rok bo w tym roku urodzil mu sie syn wiec pamieta. Dlatego tak dociekam tego 1970 roku. W dowodzie nie mam roku. A rejestrowal go w 71. Taką wersje mi sprzedal dziadek. Nie wyglada na klamce bo i niby po co miałby kłamać.
Moze w 70 zapłacił a w 71 odebrał. Tak czy inaczej ciekawy egzemplarz. Pokaz foto w calosci jak masz.
Poddaję się Smile
Pokaż to co masz, w całości i w szczegółach, o których pisałem.
Człowiek ciągle sie uczy Smile
No z oryginalu pozostala tylko krzywa rama. Reszta to komar z 74 z przykrecona rejestracja od tego co niby pochodzi z 1970. Tak jezdzil praktycznie ponad 30 lat i nigdy nie wpadł. A oryginal przejechali mu w pracy w jakis pgr-ach i dlatego zostala tylko rama.
Ktos kiedys robil dochodzenie aby rozszyfrowac rocznik po nr ramy ? Moze tak jakos da sie rozszyfrowac ?
[attachment=18291]
(08-12-2018 00:44:49)bobas napisał(a): [ -> ]No z oryginalu pozostala tylko krzywa rama. Reszta to komar z 74 z przykrecona rejestracja od tego co niby pochodzi z 1970. Tak jezdzil praktycznie ponad 30 lat i nigdy nie wpadł. A oryginal przejechali mu w pracy w jakis pgr-ach i dlatego zostala tylko rama.
Ktos kiedys robil dochodzenie aby rozszyfrowac rocznik po nr ramy ? Moze tak jakos da sie rozszyfrowac ?

To pokaz choc foto całej ramy. Ja odstawiam ze to tak wyglądalo p.s foto nie moje ale 71 rok sie zgadza. A moj 2330 z 70 rozni sie tylko silnikiem i oczywiscie brakiem podnózek. Reszta to samo.
Zdjecia moge podeslac w przyszlym tygodniu
Stron: 1 2
Przekierowanie