29-11-2018, 18:04:43
29-11-2018, 18:16:30
Dla bezpieczeństwa wystarczy dać takie żeby pokrywały się z metalową częścią amortyzatora, tak aby podkładka zapierała się o metal, a nie o samą gumę przez co amorek mógłby się wysunąć i wypaść. Dostaniesz takie podkładki w każdym budowlanym za grosze. Wymiar to będzie coś około śr. zew. 20mm śr. wew. 8mm ale mogę się mylić.
29-11-2018, 18:27:39
W żadnym wypadku.
Max szerokość podkładki to 16 mm, otwór wewn fi 8,4 mm, grubość 1,6 mm, czyli typowa podkładka plaska M8.
Właśnie chodzi o to by amortyzator pracował na gumach, a nie był dociśnięty na główkach aluminiowych, podkładką do ramy.
Na pierwszej dziurze główki popękają.
Ja w sytuacji zastosowania chińskich tulei metal/guma, stosuje podkładki poszerzane M6, wiercąc otwór wewnętrzny fi 8,2 mm, fi zewnętrzne 18 mm.
https://bejmet.com.pl/katalogbejmet.pdf
Max szerokość podkładki to 16 mm, otwór wewn fi 8,4 mm, grubość 1,6 mm, czyli typowa podkładka plaska M8.
Właśnie chodzi o to by amortyzator pracował na gumach, a nie był dociśnięty na główkach aluminiowych, podkładką do ramy.
Na pierwszej dziurze główki popękają.
Ja w sytuacji zastosowania chińskich tulei metal/guma, stosuje podkładki poszerzane M6, wiercąc otwór wewnętrzny fi 8,2 mm, fi zewnętrzne 18 mm.
https://bejmet.com.pl/katalogbejmet.pdf
29-11-2018, 18:46:49
Ewentualnie zakup moich gum pasujących dobrze do amortyzatora
29-11-2018, 20:13:59
Dzięki joozek, dokładnie o to mi chodziło.
Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
04-12-2018, 19:40:12
Mam jeszcze pytanie dotyczące tego wątku. Czy tylny amortyzator może pracować na gwincie? Pytam, bo oryginalna śruba, która mi go trzyma jest ukręcona i mam przy sobie tylko zwykłą.