Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Bieżnia widelca Jaguar - pęknięta czy nie?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Rozbierałem dziś Jaguara i zgłupiałem - czy dolna bieżnia łożyska widelca powinna mieć przerwę jak na zdjęciu czy nie? Taka były założona i nie wiem czy jest pęknięta czy nie, bo w internecie widzę, że niektóre są z przerwą. Założona bieżnia na widłach miała ok 0.5mm przerwy, bo wiadomo, jest nieco naprężona.
Wg mnie jest pęknięta. Rozcięte mogą być pierścienie centrujące łożysko, czyli takie, które nie stykają się z kulkami. Tutaj kulki toczą się po "Twojej" bieżni. Kulki natrafiając na taką przerwę muszą, prędzej czy później ulec zniszczeniu.
Jasne, masz rację. Gdyby ktoś miał taką bieżnię, prosiłbym o kontakt, chętnie odkupię. Wydaje mi się, że to nietypowy już dziś standard ISO (średnica rurki sterowej chyba 30,2mm?)
Normalnie byłbym za tym że pęknięta, ale zobaczyłem to:
https://archiwum.allegro.pl/oferta/biezn...46308.html

Czyli niektóre bieżnie tak mają...

Jeśli upierasz się żeby było bez, to może najłatwiej będzie znaleźć tokarza. Pierdółka, materiału tyle co nic, żadnych skomplikowanych kształtów, dasz widelec żeby odpowiednio spasować i wsio.
(26-11-2018 11:20:04)nie_mientki napisał(a): [ -> ]Normalnie byłbym za tym że pęknięta, ale zobaczyłem to:
https://archiwum.allegro.pl/oferta/biezn...46308.html

Czyli niektóre bieżnie tak mają...

Jeśli upierasz się żeby było bez, to może najłatwiej będzie znaleźć tokarza. Pierdółka, materiału tyle co nic, żadnych skomplikowanych kształtów, dasz widelec żeby odpowiednio spasować i wsio.
Właśnie tę widziałem, i wydaje mi się, że ona pełni inną funkcję - adaptera, czyli przejściówki z jednego rozmiaru w inny. Stąd przerwa może w niej być, bo kulki po niej nie jeżdzą. Nie jestem na 100 procent pewien, ale raczej zdrowa bieżnia musi być w całości. W Rometach były dziwne te standardy, i może ktoś chciał nabić bieżnię z standardzie japońskim na rozmiar ISO (a różnią się chyba 0.2mm). To tylko czysta spekulacja bo i nie do końca zgłębiłem temat, póki co szukam niepękniętej Smile Ze 2 dyszki mogę dać, żeby się nie bawić w jeżdżenie do speców od toczenia.
To jest właśnie "bieżnia" do łożysk zintegrowanych lub półzintegrowanych. Takie łożysko siedzi w główce ramy i jest zamknięte a na widelcu jest taki właśnie STOŻKOWY pierścień, który styka się z bieżnią łożyska a nie z kulkami.
[attachment=18235]

(26-11-2018 11:20:04)nie_mientki napisał(a): [ -> ]Jeśli upierasz się żeby było bez, to może najłatwiej będzie znaleźć tokarza. Pierdółka, materiału tyle co nic, żadnych skomplikowanych kształtów, dasz widelec żeby odpowiednio spasować i wsio.

Niestety z toczeniem to nie tak prosto. To jest część łożyska, więc musi być zrobiona z odpowiednio twardego materiału i poddana obróbce cieplnej. Inaczej w krótkim czasie rozwalcowałaby się na płasko.
Powinna pasować o zwykłego składaka lub innego rometa, które można znaleźć na pobliskim złomie. Czy pasuje na pewno to jest do sprawdzenia. jak sobie nie poradzisz pisz na PW coś znajdę (dopasuję na widelec od Jaguara) i wyślę w cenie przesyłki.
tu masz fotki elementów łożyskowania z huragana
http://romet3kolory.blogspot.com/2018/05...adowe.html
(02-12-2018 22:54:10)romet3kolory napisał(a): [ -> ]tu masz fotki elementów łożyskowania z huragana
http://romet3kolory.blogspot.com/2018/05...adowe.html
Dzięki Smile Już doszliśmy, że pęknięta.
Przekierowanie