Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Ogar 200 kopci
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam. Ostatnio zauważyłem, że mój ogar zaczął bardzo kopcicAngry Znaczy się zawsze kopcił, ale tłumaczyłem sobie to mieszanką 1:25 ,ponieważ jest jeszcze na dotarciu (700km)Wink Zacząłem szukać przyczyny. Zdjąłem cylinder i okazało się że w skrzyni korbowej jest trochę oleju (stał 1 dzień). Pech chciał ,że niedawno skończył mi się czerwony olej do mieszanki i musiałem nalać żółtego miksolu; hipol ze skrzyni też jest żółtyDodgy Myślę ,że ten olej jest ze skrzyni, bo był ciemniejszy ,ale nie wiem na 100%. Simmering sprawdziłem i jest na swoim miejscu ,z zewnątrz wygląda okej. Czyli wychodzi najgorszy scenariusz, poszła uszczelka pomiędzy karteramiSad' Pamiętam jak przy składaniu zauważyłem, że mocowania silnika są trochę ściągnięte w stronę środka, przez co kartery po skreceniu bez skrzyni, wału i uszczelki opierała się troche w tych miejscach. Silnik składany na uszczelce 0,5 mm erling (sam wycinałem) i masie uszczelniającej Dirco. A i napisze jakie silnik daje objawy, po postój 1 dzień, motor na zimnym na 1 nie pojedzie więcej jak te 15 , bo bardzo muli go olej i kopci. Gdy już trochę pchodzi raczej już nie muli go tak, ale nie przestaje kopcić Confused
Zmień może dla pewności ten simering, zanim go zaczniesz rozpoławiać.

I tak na przyszłość olei do mieszanki nie leje się jak się chce. Czyli jak jeździsz od remontu na miksolu to lejesz go do następnego remontu.
Czy ja wiem?
Ja zmieniałem oleje jak skarpetki i nic złego się działo, byle nie przechodzić z miksolu na olej do wyczynówek :F
uszczelka połówek, ja w kadecie mam tak samo, simmering wyglądał ładnie ale i tak go wymieniłem a kopci jakby uszczelka pod głowicom
kurde, podczas składania starałem się robić to jak najlepiej. Odtłuszczałem 2 razy i byłem pewien ,że nie będe miał takich problemów, a tu jednak....
Większość silikonów nie jest odporna na benzynę. Ale jak radzą inni zacznij od simmeringów. Możesz też zlać olej ze skrzyni i zobaczyć, czy przestanie kopcić.
tu nigdzie nic o silikonie nie pisze :/
Składał silnik przy użyciu śrubokręta, też tego nie napisał co nie oznacza że nie używał? Szukamy możliwych przyczyn czy będziemy się przypisywać?
(01-11-2018 19:23:13)NoSeLatamTrochu napisał(a): [ -> ]tu nigdzie nic o silikonie nie pisze :/

To jak to poskładałeś ?
Stara szkoła mówi o uszczelce i tawocie, ale obecnie każdy stosuje silikon, hermetyk lub/i uszczelki kryngielitowe lub inne.
Nie skladalem na byle silikonie, tylko wybrałem Dirco. Jutro zleje olej ze skrzyni i sprawdze
Może masz krzywe przylgnie karterów? Zastanów się nad splanowaniem (jeśli to będzie to) i odpowiednio grubszą uszczelką, np. z gambitu - dostępne różne grubości.
A jaka była fabryczna grubość uszczelki?
0.5 mm
Taką właśnie dałem. Wracając do tematu, spuściłem olej ze skrzyni i okazuje się że bez oleju kopci prawie tak samo. Wieczorem dodam filmiki.
Stron: 1 2
Przekierowanie