Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Ogar 200 1988r
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam oto mój nowy nabytek Romet Ogar 200 z 1988r, trochę jest przy nim pracy aktualnie silnik ma robiony remont.



Trochę jest przy nim pracy ale mam nadzieję że z czasem będzie wyglądał tylko lepiej Smile
jaki najlepiej kupić tłok jakiej firmy? i czy można złączyć kartery od dwóch innych silników
czeski oryginalny
(11-10-2018 21:05:35)NoSeLatamTrochu napisał(a): [ -> ]czeski oryginalny

gdzie można taki dostać bo na allegro same made in china prawdopodobnie :/
Nie wiem czemu, ale zwyczajnie z tego zdjęcia jest ładny. Podoba mi się.
będzie cały malowany prawdopodobnie na taki sam kolor lub na taki jak ze zdjęcia


A tak wygląda silnik po jego rozebraniu



posiada ktoś zdjęcie albo ktoś by mógł zrobić foto elementu na którym się opierają stópki jak romet na nich stoi bo u mnie to chyba pękło i ktoś wbił śrubę z kawałkiem blachy
O kurde, niezły syf w silniku :/
Co do ogara, widzę w nim potencjał, czekam na efekt końcowy Big Grin
miał by ktoś schemat ramy Ogara 200 albo zrobi mi ktoś zdjęcie o co opierają się stópki centralne jak postawie go.

bo u mnie ktoś dorobił taką blaszkę jak na foto a chcę wiedzieć jak było oryginalnie




Silnik już w 90% poskładamy brakuje tylko cylindra,tłoka,głowicy i gaźnika.
Gaźnik prawdopodobnie wpadnie K60b a cylinder z tłokiem to nie wiem może ktoś coś doradzi.
Gaźnik zostaw taki jaki był. Możesz kupić współczesny zamiennik Jikova. Jeśli nie masz żadnego cylindra to śmiało kupuj nowego almota.
almot tfu, jikov blee, tylko szlif oryginału i 16n1-11 Heart
A tak poważniej, to czego nie założysz będzie jeździć.
Almoty mają źle zgrane i za małe okna, tuleja często jajowata. Mimo tego trochę wytrzyma, ale jeśli chcesz zadbać o szczegóły to można dokonać korekt okien i kanałów - zgranie przez zeszlifowanie progów i sprawdzenie, ewentualnie poprawienie symetrii okien płuczących, szlif.
Ja nie wiem skąd wy te cylindry bierzecie :F

No że okna mogą być trochę mniejsze to się jeszcze zgodzę, ale nie ma co robić z tego tragedii. Mam silnik co 5 rok na almocie jeździ, zrobione z 10kkm i dalej to trzyma moc best Drugi silnik też już kilka lat na almocie lata i też nie narzekam, tyle co kanały nie pofazowane i pierścienie dzwonią.
Kartery musisz mieć do pary, co jest z tymi ze chcesz je zmienić? Zrób remont na porządnych częściach to bedxie jeździć
(22-10-2018 14:38:57)stqc napisał(a): [ -> ]Kartery musisz mieć do pary, co jest z tymi ze chcesz je zmienić? Zrób remont na porządnych częściach to bedxie jeździć

ścianka pomiędzy łańcuchem a zapłonem była wyłamana i chciałem zmienić na całe ale złożyłem silnik już na tych co miałem,brakuje mi tylko cylindra,tłoka,głowicy.Cylinder mam oryginalny i nie wiem czy kupić sam tłok i dać do szlifu czy lepiej kupić cały zestaw.

Ma ktoś może foto o co się opierają stopki centralne jak romet na nich stoi? bo przy mojej ramie czegoś brakuje i ktoś wbił blachę i u mnie o to się stopki opierają tak jak na zdjęciu wyżej
Ja bym kupił tłok almotu i z cylindrem dał do szlifu.
Stron: 1 2
Przekierowanie