Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: 139FMB - zmiana pojemności z 72cm3 na 110 cm3 i towarzyszące tej zmianie problemy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Hej!
Mam teraz silnik 139fmb, 72 cm3. Skrzyni biegów sprawna, kartery do pospawania ale to inny temat.
Jakie zmiany w silniku muszę dokonać zmieniając pojemność na 110 cm3?
Wiem, że wał, cylinder, głowica, tłok, szpilki - dłuższe, łańcuszek rozrządu - 84 ogniwa (w sumie to cały rozrząd). A co ze sprzęgłem, da radę?
Jak ze sprzęgłem 3 tarczowym od crossów 125 - podejdzie, wrzucał ktoś takie sprzęgło?
Poza tym na pewno konieczna będzie chłodnica oleju, którą z dostępnych wybrać (są 2 typy chłodnic, adapter zostawmy na razie w spokoju)?
Skrzynia biegów - legenda głosi, że 50, 70 jaki 110 cm3 mają tę samą skrzynię - prawda to?
Gaźnik - PZ19, PZ22 czy PZ26? Chciałbym zejść ze spalaniem poniżej 3 litrów, ale w sumie mocniejszego silnika nie trzeba tak żyłować, więc nie wiem, jak z tym gaźnikiem.
Jeśli chodzi o mocowania silnika to wykorzystuję wszystkie możliwe mocowania (dwa dolne, tylne i górne).
Kolejna sprawa, pompa oleju - seryjna daje radę? Mam zamiar tylko wymienić na nową, dla świętego spokoju, chyba, że 110 miały już inne pompy.
Łańcuszek rozrządu - chinol da radę, czy zainwestować w DID-a albo inny markowy?
Zmiany to właśnie te które napisałeś
Sprzęgło raczej powinno dać radę bez problemu
Chłodnica oleju radzę zastosować Taka w której podłączenia są jak w przewodach hamulcowych i gumowe uszczelki zmienić na miedziane podkładki.
Gaznik mam pz22 daje radę soalanie narazie die nie martw
Pompa oleju to chyba tylko i wyłącznie seryjna jak jest sprawna to daje radę jakoś to napędzić.
Lamcuszek chinol daje radę ale radzę kompletny rozrząd zrobić i poskładać wszystko na nowych uszczelkach będzie długi spokoj
Odma tak jak pisałem zrób ja do gaźnika będzie czyściej
Okej, czyli wszysko zgodnie z planem Smile
Dzięki za pomoc (nie tylko tu, na sb też), lecę zamawiać części Big Grin
Oszywiście rozrząd kompletny i pompa oleju nowe. Profilaktycznie zmienię też wszystkie łożyska i uszczelniacze, ma jeździć a nie się psuć Big Grin
Są do tych silników dobre zestawy uszczelek wraz z oringami wiec takie sobie kup. Aha wałek napędu pompy radzę tez zmienić. Nie zapomnij o tulejkach dystansujących w cylindrze bo przez nie leci magistrala olejowa i jak ich nie dasz stracisz ciśnienie oleju
Wiem wiem, tulejki mam.
Uszczelki mam, 2 komplety, ale... do 72 ccm Confused
Sie sprzeda komuś za pinć złoty i kupię właściwe Smile
Simery też nówki, a oringi to wiadomo. Dorzucę też wałek pompy. Napinacz, rolka prowadząca, wszystkie zębatki i zębatka pompy oszywiście nowe. Pewnie taniej by wyszedł nowy silnik, ale lubię sobie trochę podłubać, a przy tym się wyjątkowo przyjemnie dłubie Big Grin
Lub tak naprawdę przyjemny to jest silnik. Tak naprawdę wystarcza ci po głowice i cylinder inne uszczelki reszta ta sama. Rozrząd to wszystkie 4kola nie licząc tego na wale łapa napinajaca popychacz i sprężyna. Między gaźnikiem a kolektorem nie zapomnij o podkładce ebonitowek Wink
Opłaca się brać zestaw 110 f-my Moretti czy zwykły chinol zda egzamin tak samo dobrze?
ja mam 120 i chłodnica jest nie potrzebna. Jeżdżę torowo niskie prędkości wysokie obroty i chłodnica nie jest konieczna
Moim zdaniem czy moretti czy china i tak to samo, prawdopodobnie i tak wszystko jedzie z tych samych fabryk. Brałbym takie może nie śmiesznie tanie ale takie pół na pół.
Odrestaurator Łokej, wezmę to pod uwagę Smile
NoSeLatamTrochu dzięki za informację, chyba zrobię tak że wrzucę do ramy, pojeżdżę z termometrem i jak będzie konieczna to dorzucę a jak nie to zostawię jak jest.
Jeździłem z termometrem, przy dobrej jeździe 120* bez problemu się robiło z chłodnica 100* trzyma się bez problemu Big Grin
Okej, dół silnika poskładany - nowa pompa oleju wraz z napędem, nowy napinacz rozrządu, nowy wał - od 110, wszystkie łożyska skrzyni zmienione. Jeszcze nie społowiony, szukam dobrego spawacza który naprawi mi mocowania silnika, poprzedni tylko powypalał dziurki w mocowaniu :F A jak nie będzie chętnych, mam kilka elektrod do alu i prostownik na diodach alternatora - prądem stałym może jakoś to pospawam Big Grin
Przekierowanie