Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: silnik s38 komar muli
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam!
Mam komara 2351 z 78r. Komarek przeszedł generalny remont i pokazały się następujące problemy:
1. Silnik s38 po remoncie na zimnym chodzi bardzo ładnie, wkręca się i ma siłę żeby jechać. Po rozgrzaniu kiedy dodamy gazu muli (buczy) traci siłę i gaśnie. Po odpaleniu dalej muli. Jak ostygnie wszystko ładnie, złapię temperaturę i sytuacja się powtarza. Części zamówione z gmoto. Myślałem, że to wina gaźnika więc kupiłem oryginalny. Na oryginale nawet nie zapalił.
2. Na przednim amortyzatorze jest ogromny luz. Dziadek mówił, że to wina tulei. Te co są teraz musieliśmy toczyć sami bo nigdzie nie można tego kupić.
Pozdrawiam!
[attachment=17819]
[attachment=17818]
Kupiłeś cały zestaw ze zdj nr 2? Jesli tak to może tłok puchnąć... Może świeca zła...
Co do luzów to tak, tuleje. Pisz do joozka
Po rozgrzaniu? to znaczy ile km?
Może coś z zapłonem?
Ja mam podobnie w silniku jawy 50 , z tym że bez remontu - tak jak kupiłem tak jest. Chociaż mój ogar jedzie na ciepłym , ale na postoju słabo trzyma wolne i ciężko pali na ciepłym. Nawet wczoraj jak jechałem to coś strzeliło jak by pierścień pękł Big Grin

Tak jak wyżej - może tłok puchnąć. Ja w przypadku remontu u siebie będę szukał oryginalnego cylindra pod szlif i do tego jakiś lepszy tłok , najlepiej też oryginał.

Tobie również bym polecał szukać oryginalnego cylindra i tłoka , bo współczesna produkcja jest różna.

Jeszcze tak zapytam - lejesz więcej oleju na dotarcie? Jaki olej lejesz?
Ustaw zapłon
(31-08-2018 18:08:03)bkrukl napisał(a): [ -> ]Kupiłeś cały zestaw ze zdj nr 2? Jesli tak to może tłok puchnąć... Może świeca zła...
Co do luzów to tak, tuleje. Pisz do joozka

Kupiłem cały zestaw z 2 zdj. Świece były już 3, oryginalna, ta z zestawu i teraz trzecia jakaś.

(31-08-2018 18:43:09)Ychu napisał(a): [ -> ]Ja mam podobnie w silniku jawy 50 , z tym że bez remontu - tak jak kupiłem tak jest. Chociaż mój ogar jedzie na ciepłym , ale na postoju słabo trzyma wolne i ciężko pali na ciepłym. Nawet wczoraj jak jechałem to coś strzeliło jak by pierścień pękł Big Grin

Tak jak wyżej - może tłok puchnąć. Ja w przypadku remontu u siebie będę szukał oryginalnego cylindra pod szlif i do tego jakiś lepszy tłok , najlepiej też oryginał.

Tobie również bym polecał szukać oryginalnego cylindra i tłoka , bo współczesna produkcja jest różna.

Jeszcze tak zapytam - lejesz więcej oleju na dotarcie? Jaki olej lejesz?

Mam oryginały. Cylinder będzie szedł do szlifu, a tłok raczej będę musiał szukać.
Olej to chyba motul i o ile się nie mylę lałem 100ml na 4 litry
Nie wiem jak do komara , ale do jawki na dotarcie w instrukcji była mieszanka 1:25 , Twoja jest trochę bardziej uboga.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
(31-08-2018 18:18:22)TheKocur napisał(a): [ -> ]Po rozgrzaniu? to znaczy ile km?
Może coś z zapłonem?

Wątpię, że to zapłon. Odpala od strzała, a mam złe przeczucie, że to puchnie tłok Sad

(31-08-2018 20:11:14)Ychu napisał(a): [ -> ]Nie wiem jak do komara , ale do jawki na dotarcie w instrukcji była mieszanka 1:25 , Twoja jest trochę bardziej uboga.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Tak mi poleciła osoba, która miała nie jednego rometa i robi motory u nas w mieście.
Cylinder szlif, a tłok przynajmniej almot.
Czasem takie cyrki dzieją się z winy zapłonu. Rozszerzalność temperaturowa i te sprawy. Jeśli miałbyś jak to podmień od kogoś...
Sprawdź wyprzedzenie zapłonu.
(31-08-2018 20:19:54)seler1500 napisał(a): [ -> ]Sprawdź wyprzedzenie zapłonu.

Szczerze powiem, że jestem zielony w tych sprawach Tongue. Komarek był u mechanika i wszystko pięknie ustawione tylko brak mocy Tongue
Na dotarcie lepiej lać więcej oleju niż za mało Wink

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Kupilem taki cylinder i niestety nie chcial chodzić przez zbyt duzą kompresję -siolnik pracował bardzo twardo nie miał mocy.
Pomogło odprezenie czyli podkładka pod cylinder gruba z tego co pamietam 2 mm ,najpierw podłożyłem 1 mm pożniej 2mm i wtedy silnik zaczoł mieciutko chodzić a moc wróciła Smile Nic nie puchło na tym tloku i cylindrze .
A gdzie można kupić taką podkładkę?
Nie kupisz, najwyżej dorobić z miedzi. Albo aluminium. Nie wiem, czy dwie zwykłe uszczelki zdają egzamin.
Przekierowanie