Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: 025 kilka pytan
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Cześć
Pierwszy raz składam dezameta, mam kilka pytań :-)
Jakie luzy powinny być na dźwigni aparatu zmiany biegów współpracujacej z wodzikiem? Są u mnie sporawe luzy, praktycznie wszystko "lata" w każdej płaszczyźnie, ale nie ma nigdzie oznak jakiegokolwiek zużycia.
Poszukuję nowego kosza sprzęgła, przekładki sprzęgła oraz wodzika wspolpracujacym z kołem przesuwnym skrzynki biegów. Czy te części dostępne w sklepach pokroju jackmotors są sensownej jakości?
Jakiej grubości powinna być podkładka pomiędzy łożyskami na wale na lewym czopie korbowodu?
Gdzie powinna znajdować się część że zdjęcia? Nie mogę jej odszukać na schematach. Nie jest to gwintowana tuleja łącząca wodzik z aparatem zmiany biegów
Czy ktoś może mnie poratowac zdjęciem od strony sprzęgła ukazujacym jak poprawnie są zamontowane elementy współpracujące z wałkiem startera? Mam to złożone według schematu ale nie przekonuje mnie luźne osadzenie "zderzaka".
Część ze zdjęcia to popychacz sprzęgła - szukaj pod tą nazwą.
Ułożenie elementów - specjalna podkładka, metalowa część zderzaka, seger zabezpieczający Z-14.
Kosze sprzęgłowe się rozlatują i są za grube, przekładki i wodzik są w porządku.
Podkładka między łożyskami ma wymiary 0.8x17x24 mm.
(18-08-2018 02:21:47)seler1500 napisał(a): [ -> ]Część ze zdjęcia to nakrętka wodzika
Pała! Tongue

Popychacz sprzęgła. Miejsce umiejscowienia: prawa pokrywa silnika, na palcu popychacza (przy zakładaniu pokrywy daj tam trochę smaru, to nie wyleci ze swojego miejsca).

Widzę, że poprawka była Big Grin
Ano była, po chwili zaskoczyłem o czym mowa Big Grin
Dzięki za odpowiedzi. Czy specjalna podkładka na wałku startera jest o coś zblokowana czy może się obracać w momencie używania startera?
Jak z dźwignią aparatu zmiany biegów? Ona ma latać w każdą stronę? Jak wrócę z roboty to zrobię film jak to u mnie wyglada
Link do video z luzami aparatu
https://youtu.be/sAkd1vuomQc

Taka ciekawostka - nowe łożyska fag, czopy trzymają wymiary, a jedno z łożysk ma wadę fabrycznąSmile
https://youtu.be/XUO8zIKyRX8

Czy istnieje na tym forum spis wszystkich podkładek(uszczelek), jakie występują w całym silniku 025? Mam na myśli uszczelnienia występujące w gaźniku uszczelniające otwór na dysze, śrubęspustu oleju itp

Czy prowadnica wodzika miała jakąś uszczelkę? Nakrętkę?
Według mnie luzy są jeszcze jako tako, tylko można by trochę nit sklepać żeby były mniejsze. Te łożysko to można na klej do łożysk osadzić.

Na pewno chodzi ci o silnik 025? Na filmie jest 023.
łożysko kupię nowe, po co kleić skoro nowe wejdzie ciasno?Smile
Może i 023Smile
Jak z tym wałkiem startera? Kolejność zachowana?
Czy kosz powinien mieć takie podtoczenie czy to po prostu zużycie kosza?



Czy podzespoły z linków warto kupować i montować?

https://gmoto.pl/przekladka_tarczy_sprze...55901.html

https://gmoto.pl/tarcza_z_3_bolcami,55936.html

Skąd dorwać sensownej jakości kosz?
Kosz ma takie podtoczenie. Sensownej jakości? Tylko oryginał. Przekładki, tarcze dociskowe, tarcze sprzęgłowe - współczesne są w porządku.
Czy może ktoś z Was podać mi ile mm podtoczenia ma fabryczny kosz?
Nie wszystkie kosze to mają ale jak już to różnie z tym bywa, ale to tylko tak symbolicznie jest podtoczone dosłownie liźnięte.
Kilka setek.

Po prostu nadlew zabrany, calosc jest spawana lub zgrzewana.
Dalej męczą mnie luzy w skrzynce. Po kilku zabiegach aparat nie jest już tak luźny ale wodzik strasznie lata na boki, przez co koło przesuwne na wałku ma spory luz.
https://youtu.be/is-Sxws_AVI

Czy taki luz powinien być w tym silniku? Nie mogę przez te luzy dobrze wyregulować biegów, albo "zahacza" o koło zębate w lewej pokrywie na biegu jałowym albo bardzo mocno dociska do tego koła zębatego i nie do końca zazębia się z wałkiem w prawym karterze. Jakieś rady? Wodzik nie jest zjechany
W karterze dostało luzu, trzeba by zatulejować.
Stron: 1 2 3
Przekierowanie