Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Jawka sie pier.. buczy i gasnie na full gazie.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam jawka sie *******,nie da sie wyregulować gaźnika ciągle co sie jeb@e Angry .
Nastawiałem zapłon 101 razy, gaźnik i nic.

Gaźnik ustawialem na kilka sposobów :
http://ogar200.pl/index.php?id=gaznik#gora
http://www.jawa50.fora.pl/tutoriale,23/a...23153.html <--- w tym to blaszka musiała być maxmalnie wygięta do góry jak łyżwa żeby było 13mm więcej się nie dało.
I na czuja.

Na początku miał b.wysokie obroty zmieniłem iglice z zapinką i juz nie miał takich.
gaźnik jakoś ustawiłem i jakoś sie dało jechać na 3 lekki muł z filtrem muł na wszystkich biegach.
Dałem jakąś gąbke obwiązałem taśma i mniejszy muł ale jednak.
Stwierdziłem że tak się nie da jeździć więc zabrałem się za dalszą regulacje .
Na dzień dzisiejszy poziom paliwa jest ustawiony na 13mm.
Na wolnych normalnie reaguje na gaz można piłować ile wejdzie na 1 też full piz#a .
2 i 3 muł jak ******** , buuu i gaśnie jeżeli przekręce odrazu manetkę.
Dlaczego tak sie dzieje?

Przepraszam że tak długo ale chciałem uprzedzić pytania gdyby były jakieś.
Sorry .Ta jawka juz działa mi na nerwy ciągle coś nie tak albo nagle coś się przestawia chyba sam musze kombinować..
Lewe powietrze gdzieś ciągnie.
No nie wiem psikalem dezodorantem po uszczelkach nic się nie działo, zatkam wlot gaźnika gaśnie odrazu
Zmień gaźnik, może się już zużył :F
Miałem przypadek lewego powietrza przez wytartą przepustnicę, u siebie posmarowałem to smarem grafitowym, by się tak szybko nie wycierała.
Smar po zassaniu i spaleniu wytwarza coś na styl granulek weglikow spiekanych.
Psikanie dezodorantem nie zawsze działa. Demontuj gaźnik, grube uszczelki pomiędzy kroccem a cylinder i tak samo pomiędzy gaznikiem i kroccem. Sprawdź przylgnie - płaska szyba i szczelinomierz. Jak masz wiecej jak 0,15 mm to bez sylikonu się nie obejdzie

Zapomniałem dopisać - przy demontażu sprawdzaj uszczelki. Jeśli są wilgotne masz nieszczelnosc
Jak Ci leci paliwo do gaźnika? Ja wymieniałem niedawno kranik i czyściłem zbiornik to teraz zamiast spływać po ściance filtra paliwa to paliwo tryska z wężyka prostym strumieniem.

Regenerowałem także ostatnio gaźnik , bo pływak mi coś nie zamykał i cały czas paliwo się przelewało górą. Zrobiłem generalkę gaźnika + wspomniana wymiana kranika i filtra paliwa i silnik chodzi elegancko. Dla testu założyłem sobie filtr stożkowy i różnica jest taka , że na standardowym filtrze miałem iglicę opuszczoną maksymalnie w dół i silnik chodził dobrze. Na stożku podniosłem ząbek wyżej a silnik i tak dostaje za dużo powietrza , ale jak mówię mam go testowo więc potem wyleci. Jak mówisz że masz dolot szczelny to pozostaje kombinować.

Zestaw do regeneracji gaźnika nie kosztuje dużo , chociaż Jikov nie jest zbyt ekonomiczny i wszyscy polecają gaźnik od simsona. Ja podjąłem się regeneracji i nie narzekam na efekt. Z resztą moje dysze wyglądały jak by ktoś je powiększał , bo zamiast zregenerować gaźnik to zapewne powiększyli dysze , a gaźnik był praktycznie zatkany przy zaworku iglicowym.



(18-08-2018 11:40:16)Ychu napisał(a): [ -> ]...Z resztą moje dysze wyglądały jak by ktoś je powiększał ...

To te nowe ci wymiarów nie trzymają Smile .
Wszystko możliwe , bo to współczesna produkcja. Nie mniej ja nie zauważyłem spadku mocy więc może nie ma źle. W każdym razie zawsze można wrócić do starych dysz , ważne że gaźnik przestał lać Tongue
Od 12 lat jeżdżę ogarami z gaznikami jikov. Nie są one tragiczne, ale do ekonomii sporo im brakuje jak i do sporządzania dobrej mieszaniny palnej. Z drugiej strony to chyba jedyny gaźnik z miska sciekowa:-D
Bardzo dobrze pracuje jawka 50 na gaznikach dellorto. Warto nimi się zaintetesowac zamoast simsonowskoego ladowac
Dellorto jest przedewszystkim przyjemne w regulacji a tak pratrze na te jikovy to one mają jakąś regulacje oprócz obrotów na biegu jałowym? Pytam bo jawki nie miałem a z tego co widzę to żadnej innej śrubki nie ma Tongue .
Nie. Ich jedynym plusem jest świetny dostęp do dysz. Niestety jest to jedyny plus. Coś jak kropla całym morzu minusów.
(19-08-2018 01:52:59)rafi555 napisał(a): [ -> ]Dellorto jest przedewszystkim przyjemne w regulacji a tak pratrze na te jikovy to one mają jakąś regulacje oprócz obrotów na biegu jałowym? Pytam bo jawki nie miałem a z tego co widzę to żadnej innej śrubki nie ma Tongue .
W Jikovie w Jawie 50 regulację masz przy pomocy poziomu paliwa w komorze pływakowej, iglicą oraz przepustowością dysz.

Zaletą tego Jikova jest w sumie mała wrażliwość na błędy w regulacji. Jakoś dojechać zawsze da radę. Mając płaski śrubokręt można w trasie rozebrać i złożyć. Można również w prawie całej Polsce kupić do niego graty jak i w trasie mieć zapasowy zestaw naprawczy/cały gaźnik nie sprawia żadnego problemu ani drogie nie jest. I tutaj kończą się zalety tego gaźnika.
zestaw naprawczy gaznika i wszystko fajnie smiga
Przekierowanie