Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Kadet - blokada wału po założeniu cylindra
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam, jestem tu nowy. Panowie i Panie mam problem z moim Kadetem, rozkręciłem cały silnik z powodu wyszczerbionego rowka na klin na wale, zakupiłem nowy wał, poskładałem silnik na ciepło, wszystko ładnie powchodziło. Problem polega na tym, że gdy założę cylinder z tłokiem to tłok blokuje się w cylindrze na dole zaraz pod rowkami w cylindrze. Próbowałem na innym cylindrze, na innym tłoku lecz dzieje sie to samo. Wał bez cylindra obraca sie bardzo dobrze w rękach, nie wiem co mogło się stać. Proszę o pomoc !
Czyli tak. Wał w złożonym silniku bez cylindra obraca się dobrze? jeśli nie, puknij gumowym młotkiem w wał z dwóch stron i ogólnie po karterach, tak aby puściły naprężenia, powinien zacząć się swobonie obracać (ale może się też bardziej ścisnąć). Jeśli nie, to może kupiłeś zły wał? o innym skoku? w cylindrze to naturalne że chodzi ciężej, wiadomo kompresja, ale on stoi całkowicie, nic, zero ruchu po zakręceniu starterem? czy nie da się kopnąć nawet?
W wał nie bij, jak już to delikatnie w gniazdo simeringu.

Wał o innym skoku do 023? :F
Teraz to przemyślałem, za bardzo nie ma w sumie wału o innym skoku do 023, bo przez chwile pomyślałem o wale z 019 ale on nie wchodzi w ogóle...
Panowie wał bez cyla obraca się bardzo dobrze, tylko że jak założę cylinder to się blokuje pod rowkami tłok i nie da się kopnać ani przekrecić, nie wiadomo dlaczego, próbowałem na innym cylindrze i na innym tłoku, ale to samo, próbowałem tak samo bez pierścieni na tłoku, ale też się blokuje .
Co rozumiesz przez "rowki"?
Czy tłok, pierścienie i cylinder masz na ten sam szlif?
Cylinder i tłok są napewno dobre bo jeździłem na nich wcześniej. Rowki chodzi mi o te wpusty w cylindrze
Kanały? Te otwory w gładzi cylindra?
Tak dokładnie
Gdy założysz sam tłok, bez cylindra to możesz obracać wałem bez przeszkód?
Skoro przed wymianą takowy problem nie występował to raczej wina wału o krótszym skoku??
Pierścienie na tłoku też masz te same co przed wymianą wału?
Tak, wałem mogę obracać cały czas, z założonym tłokiem również. Problem zaczyna się gdy założę cylinder, wtedy obrócić mogę z GMP do tych wpustów i tam się blokuje.

Pierścienie mam nowe, ale próbowałem rownież obrócić samym tłokiem bez pierscieni i było to samo, blokowało go w cylindrze
Może zabezpieczenie wystaje i blokuje się o okno, a przy okazji rysuje cylinder. Dla mnie jedyne słuszne założenie
Spróbuj z całej siły kopnąć jak tłok jest na górze, lub sprawdź zabezpieczenie
(11-07-2018 19:35:20)NexTPL napisał(a): [ -> ]Gdy założysz sam tłok, bez cylindra to możesz obracać wałem bez przeszkód?
Czytaj uważnie posty Big Grin
Zabezpieczenie nie wystaje, a może być to wina za cieńkiej podkładki między łożyskami na wale ?
Tłok upadł i lekko zmienił wymiary. Sprawdź czy bez montażu dochodzi do zacinania się tłoka w cylindrze.
Zamontuj tłok i sprawdź czy w dolnej pozycji tłok dołem nie wadzi o wał, korbowód lub coś innego.
Stron: 1 2
Przekierowanie