Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Kadet - blokada wału po założeniu cylindra
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
(11-07-2018 19:56:01)UŻYTKOWNIK USUNIĘTY napisał(a): [ -> ]Zamontuj tłok i sprawdź czy w dolnej pozycji tłok dołem nie wadzi o wał, korbowód lub coś innego.

Wy czytacie te posty ?
Sprawdzałem nie wadzi .

Panowie a może być to wina uszczelki na wale, tej co idzie między łożyska? Może dałem za cienka
Może tulejka lub gniazdo igiełkowego jest krzywe i przycina.
(11-07-2018 20:10:26)pedraczk718 napisał(a): [ -> ]Sprawdzałem nie wadzi .

Panowie a może być to wina uszczelki na wale, tej co idzie między łożyska? Może dałem za cienka

Nie, ta podkładka nie ma na to wpływu.
Jak dla mnie wał blokuje się o nóżki cylindra bo korba jest za gruba, możliwe, że będzie trzeba trochę spiłować cylinder.
(11-07-2018 21:36:52)UŻYTKOWNIK USUNIĘTY napisał(a): [ -> ]Jeśli tłok w cylindrze chodzi luźno, dodatkowo tłok nie dotyka wału, to jak dla mnie są trzy opcje. Albo korbowod nest za gruby i gdy wał na korbowodzie ma 90 lub 270 stopni względem płaszczyzny cylindra następuje blokowanie lub jak wyżej następuje ukosowanie przy cylindrze który nie został poprawnie sfazowany. Jeśli tak jak piszesz sam nie ma problemów z jego obracaniem gdy nie masz założonego tłoka. I trzecią opcja wał jest nieprawidłowo założony i dosunięty bliżej jednej z połówek korpusu silnika. W dolnej pozycji następuje zbliżenie do osi obrotu, a co za tym idzie większe wycentrowania tłoka do środka wału/korbiwodu i dociśnięcie go do prawej lub lewej ścianki cylindra.
Tłok w cylindrze chodzi luźno tylko u góry gdy tłok schodzi w dól to blokuje się poniżej kanalików, tłok i cylinder jest stary i jeździłem na nim wcześniej przed zmianą wału, więc nie możliwe jest to że coś jest z nimi nie tak ... zostaje tylko opcja za grubego korbowodu. Jutro poskładam na starym wale i zobacze czy problem zniknie czy też nie.
Panowie sprawdziłem dziś, i na starym wale wszystko działa tak jak powinno, wiec jest coś nie tak z nowym wałem.
No pisałem wcześniej że korbowód. Nie musiałeś wymieniać wału, wystarczyłoby lekko spiłować co trzeba (mowa o cylindrze lub tłoku) i tyle.
Stron: 1 2
Przekierowanie