Witam
Mam nowiutkie PRL-elowskie kartery do S38 i chciałbym go złożyć i teraz pytanie do was jaki wał, cylinder (tłok,pierścienie i reszta) , głowica dobrać? Aaa chce tam wsadzić 60cm. Podejdzie ? Czy może lepiej wsadzić cylinder od simsona ??
Pozdrawiam i proszę o odpowiedzi.
Wał duellsa, cylinder Almot "klamot"
Wał będzie dobry taki jak kolega napisał wyżej, i cylinder od Almota powinien dać radę
Jak chcesz 60 ccm, zrób szlif na 41 mm na dobrym tłoku z cienkimi pierścieniami, będzie lepsze i trwalsze niż "klamot"
Silnik ten to juz zabyteczek nie rób z niego wiochy. Kup dobry oryginalny cylinder ZMD, tłok od HONDY MB 40mm i daj do szlifu, przy okazji możesz wysłać do kogoś kto ogarnia porting aby ci poprawił kanały zrobił fazy po szlifie i zobaczysz ze jak dobrze to poskładasz to ten silniczek będzie tak pyrkać że przyniesie nie jeden uśmiech na twarzy
Okej. A ktoś z forum robi szlif i porting u jednej osoby ??
hmm. no okej. Czyli org cylinder ( no akurat mam ZMD) do szlifu i portingu? okej a z głowicą ??
Głowica może zostać oryginalna, ewentualnie jak chcesz możesz ją splanować to też trochę da. Ale jak zwykle oddziałuje na wytrzymałość.
Wojtala przerobi ci głowice pod płaskie denko
I wytoczy rowek na oring zamiast uszczelki
Ja robiłem u Lagoona, też fajnie, żadna masówka jak u Jacka, ale jeśli nie wymagasz od silnika wysokich osiągów, tylko trwałości, to i tam będzie w porządku.