Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: ROMET T1 r.81 Pęknięcie głowicy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Po 30 min jazdy na wolnym biegu przy zatrzymaniu usłyszałem stuknięcie , silnik całkowicie zablokowany , biegi wchodzą. Wróciłem z nim na garaż i oto co ukazało się moim oczom.


Co mam sprawdzić w pierwszej kolejności ? Nowy cylinder z tłokiem i pierścieniami w drodze Sad
Zdjęcia nie działają, na prawdę aż głowica pękła ?
(02-06-2018 10:49:06)rafi555 napisał(a): [ -> ]Zdjęcia nie działają, na prawdę aż głowica pękła ?

Zdj. działają, ale musisz kliknąć na nie i "Otwórz link w nowej karcie"
Moim zdaniem to przegrzanie czy coś, pękły pierścienie i ich kawałki zrobiły resztę. Jeszcze jest taka możliwość, że coś wpadło do cylindra i wszystko rozwaliło. Albo wyleciały zabezpieczenia sworznia, to bardzo możliwe.
Mi to wygląda na zabezpieczenie sworznia.
Sprawdź łożyska wału i dokładnie wymyj skrzynię korbową przed założeniem nowego zestawu.
Jeżeli były dwa to owszem , jedno zabezpieczenie było zdjęte przed zdjęciami , ale sprawdzę w takim razie Wink
Pojawił się kolejny problem , po wymianie tłoka cylindra na almotowski dedykowany do 3 biegówek nie ma mocy żeby mnie uciągnąć (wymieniona była świeca i gaźnik czyszczony ) ale jak już jadę to co jakiś czas przerywa jakby się dławił , jakieś pomysły ?

Po wymianie tłoka i cylindra na almotowski 60cc (czyszczony gaźnik wymieniona świeca ) motorek nie ma siły jechać , i przerwa mu gaz już przy jedzie , jak już pojedzie .pomysły ?
Gaźnik sprawdziłem pływa leje ładnie , szczelny jest , dysza i gaźnik przed wymianą działał i był ustawiony na tip top. Mieszanka to 25ml/1l
Wszystkie uszczelki po kolei, przejechałem uszczelniaczem dla pewności.
Zmieniłeś cylinder na większy, to teraz ustaw gaźnik i ewentualnie zapłon
Czy wymiana na CDI z forum będzie dobrym pomysłem ?
Jak zamierzasz pokonywać tym pojazdem większe dystanse, używać go często i mieć pewność że nie zawiedzie, to jasne, że tak. A jeśli jazda to raczej jakieś polne drogi, w koło komina itd. to raczej sobie odpuść i doprowadź do ładu oryginalny zapłon. W zasadzie dobre platynki nie są złe. Jak je dobrze wyregulujesz, dokręcisz, nasmarujesz co jakiś czas i zrobisz mały przegląd nie powinno nic złego się dziać. W moim Simsonie mam platynkowy zapłon 12v i zrobiłem na nim już plus minus 15 tysięcy kilometrów, nic się nigdy nie działo z zapłonem. Ani razu nie zmieniłem kondensatora. Raz tylko musiałem zmienić przerywacz, bo ze starego spadł ten filc ale gdyby nie to to jeździło by dalej. A tak to od czasu do czasu psiknę trochę smaru na filc i to tyle Smile
Okazało się że simmering dostały po tyłku , i mam pytanie jakie simmering mam kupić i czy do 3 biegówek są takie same zestawy naprawcze jak do 023 ?
O który zestaw naprawczy chodzi?

Simeringi najlepiej kup najlepiej dwuwargowe, produkcji na przykład Viton.

Simeringi wału w 019 mają rozmiar 17 x 40 x 7 (takie same jak w 023). Można zastosować też 17 x 40 x 10 on jest z WSK, pasuje ale wystaje 3mm. Gdy jest możliwość założenia 17 x 40 x 7 to należy go założyć.
na wał na pewno

Simmering na wał: 17 x 40 x 7 /2x
Simmering zębatki zdawczej: 19 x 32 x 7
Oring wałka rozrusznika: 17,5 x 2,4 (prawdopodobnie pasuje do innych Dezametów)
Stron: 1 2 3
Przekierowanie