Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Kwestia tłoków Proszę o szybką odp
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam mam Pytanie
Kupilem nowy zestawik tłok cyc z jm
tłok jest 3p bo innych nie było
i mam pytanie czy jak założe tylko 2 górne pierscienie to będzie jeździł ????
w starym zestawie było tak samo i śmigał miał moc
proszę o pomoc bo jutro go montuje
pusty rowek z czasem nagarem się zatka i tak jakby go nie było. tylko to musi być twardy nagar, po luxie albo miksolu. w sumie to tylko jawka, i tak wyleca zabezpieczenia sworznia albo zamki pierścieni zanim nagar się oderwie, wiec możesz sprobowacSmile
Słyszałem że ktoś klejem dwuskladnikowym zakleił rowek. Ale niepolecam ☺
Koledze charperowi powiem, że czasem lepiej ugryźć się w język niż pisać tak bezsensowne posty... Co do pomysłu z klejem to jest on
co najmniej beznadziejny... Złóż na 3 pierścieniach i będzie spokój, po co kombinować.
Cytat: czasem lepiej ugryźć się w język niż pisać tak bezsensowne posty
to było w krzywym zwierciadle, trochę dystansu.
Co jeżeli chłopak odebrał to naprawdę?!
Nie Big Grin
Chyba jak założę na 2 górne to nagaru nie będzie
a pozatym jeżdżę na sztilu Big GrinBig Grin
ok to tak zakładam jak nikt nie ma nic przeciwko
A czemu ktoś ma mieć coś przeciwko? Przecież to twój pojazd i to ty z nim robisz co zechcesz, jeżeli masz własne zdanie to robisz po swojemu a inni ci tylko podpowiedzą
No to tak zrobie i dam znać
Hehe, i tak trzymaj. Potrzeba matka wynalazków.
A mnie zastanawia cały czas co ci szkodzi dać ten jeden pierścień więcej?
Przecież to nawet nie jest pięć złotych.
Większe tarcie i bardziej się grzeje
Quake96 jeździ na tłokach 3p i 2p i jego zdaniem nie ma różnicy.
(01-05-2018 22:29:28)charper napisał(a): [ -> ]pusty rowek z czasem nagarem się zatka i tak jakby go nie było. tylko to musi być twardy nagar, po luxie albo miksolu. w sumie to tylko jawka, i tak wyleca zabezpieczenia sworznia albo zamki pierścieni zanim nagar się oderwie, wiec możesz sprobowacSmile

Teraz doczytałem, że to żart z tym postem, ale generalnie doprawię tylko, że nagar nie powinien się tam zbierać choćby nie wiem co. Tłok poniżej pierścieni powinien być zawsze czysty.

(03-05-2018 18:00:03)NoSeLatamTrochu napisał(a): [ -> ]Większe tarcie i bardziej się grzeje

W praktyce żadna różnica. Czy na dwóch, czy trzech pierścieniach, nic się nie przegrzewa. Silnik pracuje w odpowiedniej temperaturze. Robiłem silnikiem z 3p trasy po 180km i problemu nie było. Owszem, rozsądek nakazywał robić postoje, co oczywiście czyniłem, niemniej jednak pod uwagę trzeba brać, że jechałem nad morze upalnym latem, gdzie nawet w cieniu nie dało się "dychać".

(03-05-2018 18:04:08)seler1500 napisał(a): [ -> ]Quake96 jeździ na tłokach 3p i 2p i jego zdaniem nie ma różnicy.

Otóż to. Jeśli jakaś jest, to raczej nieodczuwalna w praktyce, albo najwyżej mało zauważalna.

(03-05-2018 18:43:32)UŻYTKOWNIK USUNIĘTY napisał(a): [ -> ]W nowszych konstrukcjach czasami jest tylko jeden pierścień aby ograniczyć tarcie, czyli temperaturę oraz zużycie gładzi do minimum. Większa ilość zapewnia z pewnością lekko wyższa kompresję, ale kosztem tego co wymienione powyżej. Dla mnie jeśli maszyna ma służyć do spokojnej jazdy i ma mieć duży przebieg międzyremontowy i jest taka możliwość to zaryzykowałbym i założył tylko dwa

A ja zrobiłbym tak jak logika nakazuje i założył trzy, albo kupił dwupierścieniowy tłok.

Co do dużych przebiegów, to nie ma tu raczej zauważalnej różnicy. Zrobiłem na 3 pierścieniowym tłoku już dobre 10 tysięcy i dalej jeździ bez zarzutu. Nie ma odczuwalnej różnicy między stanem "świeżo" po remoncie a teraz, po tylu kilometrach.



Podsumowując - Masz tłok na 3 pierścienie to załóż trzy. Trzeci pierścień to zawsze dodatkowe utrzymanie kompresji. Przy okazji przed złożeniem pofazuj kanały w cylindrze. Dzisiejsze wyroby potrafią być trochę niedopracowane i przez ostre krawędzie przy kanałach mogą wyraźnie dzwonić pierścienie.
Stron: 1 2
Przekierowanie