Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet 023 problem z zapłonem
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam niedawno podczas jazdy mój kadecik zgasł i nie chciał już odpalić. Myślałem ,że paliwa już nie ma więc bez kombinowania dopchałem pozostałe 100 m do domuDodgy Paliwo jednak było. Raz odpalił ale chodził tak jakby mu się co chwila zapłon wyłączało i zgasł. Zmieniłem świece i nic. Nalałem trochę paliwa na tłok, też nicAngry Sprawdziłem iskrę i była, ale chyba trochę słaba. Więc w pierwszej kolejności wyczyściłem patynki i zmieniłem kondensator. Nic nie pomogło. Przykleiłem tulejkę o której mowa w filmie https://youtu.be/uUHWh4hK8-I też nic nie dałoSad Zrobiłem zapłon bateryjny i ... odpalił i chodził tak jak powinien. Kupiłem cewkę za 30 zł i założyłem. Trochę się tarła, ale i tak odpalił. Przejechałem z 2 km. Postanowiłem coś z tym zrobić ( bo był słaby ), więc powiększyłem nieco jeden z otworów na cewkę i był git. Nic nie tarło, odpalał, dobrze jeździł. Postanowiłem się gdzieś dalej przejechać i po 100 m... kaput. Zgasł i zero reakcji. W domu zmniejszyłem przerwę na świecy i już odpalił ale przerywał.
Na zapłonie bateryjnym wszystko gra. Czyzby nowa cewka uległa uszkodzeniuHuh
Bardzo proszę o pomocAngel
Kabel zapłonowy nie ma przebicia?
Podstawa zapłonu nie obraca się podczas pracy, dobrze dokręcona?
Łożyska na czopach wału dobre, nie mają luzów?

Aha, sprawdź też simmering od strony zapłonu.
Wątpię ,aby kabel zapłonowy miał przebicie, bo przecież wcześniej było ok ale i tak sprawdzę.
Podstawa dobrze dokręcona.
Łożyska na wale nowe, zero luzów.
A Simmering dobry
Spróbuj ewentualnie przełożyć fajkę, ale to raczej nie to.
Wygląda na problem z cewką zapłonową, może po nagrzaniu dostaje przebicia.
Fajkę zmieniłem i to samo. Problem występuje na zimnym i na ciepłym
AKTUALIZACJA!
Zmieniłem cewkę z nowej na starą ZMD ( tą co miałem poprzednio) i działa na zmniejszonej przerwie na świecy.
Zauważyłem podczas sprawdzania iskry ,że jest ona taka cieniutka, czasami pojawi się taka mocna i gruba.
Nowa cewka, ale nie chińska załatwi sprawę.
Chociaż ja śmigam już kilka kkm na chińskiej i zawsze pali z kopa, iskra ładna, gruba.
Te cewki to widocznie loteria, raz dobrze trafi a raz nie.
Na JM jest wybór tych cewek, niechińskie również tam są.
Zauważyłem ,że na nowej jak i na starej cewce jest taka słaba, cienka iskra. Tylko czasami pojawi się ta normalna ( ale to rzadko)
Przekierowanie