Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: ZZR Huragan - projekt Eroica
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.
ZZR Huragan - projekt Eroica to pomysł , który narodził się w mojej głowie kilka lat temu po złożeniu pierwszego jednośladu.
Wyznaczony cel to- zakup Polskiej kolarzówki i uczestnictwo w wydarzeniu zwanym Eroica Britania (nawinął się Huragan no i jest Big Grin).
Huragan, to najprawdopodobniej rocznik 1974 rozmiar 550 (tak ponoć mówi wujek Google) .Ma zostać odnowiony i zarazem postarzony Tongue.
Głównie chodzi o tylną przerzutkę na łańcuszek i przednią na korbę , reszta wyjdzie w praniu.
W poście chciałbym zasięgnąć rad i opinii oraz podzielić się z Wami postępami z wykonywanych prac.

Główny zarys przedstawia się następująco :

Na początek
- rozmontowanie roweru
- piaskowanie i malowanie ramy
- czyszczenie części , polerowanie aluminiowych
- wymiana szprych

Zakupy brakujących części
- przerzutka tył łańcuszek
- przerzutka przód wajcha
- dzwonek
- pompka
- dźwignia zmiany przełożenia
- mocowania pompki
- naklejki
- blacha przód (logo)
- Bidon szt 2
- opony
- noski + paski...




Pozdrawiam.
jak już chcesz mieć koniecznie ramę ZZR pod blachę to mam taką , u mnie leży i się kurzy, rozmiar 57" , z jedną przelotką , a więc pod wajchę, rozmiar otworów mocujących blachę 52 mm - z tego co pamiętam.
Trochę szkoda na siłę przerabiać ramę Romet na ZZR.
(24-04-2018 23:32:53)romet3kolory napisał(a): [ -> ]jak już chcesz mieć koniecznie ramę ZZR pod blachę to mam taką , u mnie leży i się kurzy, rozmiar 57" , z jedną przelotką , a więc pod wajchę, rozmiar otworów mocujących blachę 52 mm - z tego co pamiętam.
Trochę szkoda na siłę przerabiać ramę Romet na ZZR.


Witam i dziękuje za zainteresowanie.
Huragan posiada cały osprzęt ZZR , podejrzewam że pochodzi z okresu przejściowego . O ile się dobrze orientuje przy przeróbce musiałbym wywiercić otwory i dolutować drugą przelotkę gdyż planuje tylną przerzutkę na 2 linki . Jak widać na załączonym zdjęciu rama w Huraganie nie posiada oryginalnego malowania wiec brak fabrycznego lakieru dodatkowo skłania mnie do użycia tej ramy.
Dzisiaj czas na demontaż wiec wstawię później kilka fotek .
Pozdrawiam
Witam

Huragan już rozłożony , zamieszczam kilka fotek pokazujących stan i wygląd przed odnowieniem/renowacją.



























Myśle ze rower w stanie ogólnym dobrym Tongue , czas zacząć ręczne skrobanie , czyszczenie i polerowanie ..
z tym lakierem to dziwna sprawa , bo naklejka wygląda na oryginalną ?
(25-04-2018 23:26:02)romet3kolory napisał(a): [ -> ]z tym lakierem to dziwna sprawa , bo naklejka wygląda na oryginalną ?


Hejka

Widać że ktoś zabezpieczył naklejkę przed pomalowaniem ale na drugim zdjęciu ramy jak widać nie postarał się już o dokładne usunięcie poprzedniej farby.
(26-04-2018 06:13:24)Matti napisał(a): [ -> ]
(25-04-2018 23:26:02)romet3kolory napisał(a): [ -> ]z tym lakierem to dziwna sprawa , bo naklejka wygląda na oryginalną ?


Hejka

Widać że ktoś zabezpieczył naklejkę przed pomalowaniem ale na drugim zdjęciu ramy jak widać nie postarał się już o dokładne usunięcie poprzedniej farby.
raczej chyba odkleił tę naklejkę, bo usunięcie starego lakieru i nienaruszenie przy okazji samej naklejki wydaje się technicznie raczej niewykonalne
Witam.
Prace posuwają się do przodu , kilka fotek z postępów - polerka















Pozdrawiam.
Czym i jak polerowane są elementy?
Jakie opony można zastosować do tego Huragana.
Na rawce oznaczenie 28x1 3/8"". Opona 27x1 1/4.
Zakupiłem oponę o takich samych oznaczeniach Kenda, niestety spadają, są za duże.
(02-05-2018 15:27:39)przemmo napisał(a): [ -> ]Czym i jak polerowane są elementy?
Jakie opony można zastosować do tego Huragana.
Na rawce oznaczenie 28x1 3/8"". Opona 27x1 1/4.
Zakupiłem oponę o takich samych oznaczeniach Kenda, niestety spadają, są za duże.

Cześć przemmo - fajny Hurek na ostro Tongue

Mój proces polerowania wygląda następująco:

- papier gradacja 280-380 szlifowanie wstępne - eliminacja głębokich rys
- papier gradacja 500+ szlifowanie drugie - wygładzanie powierzchni po pierwszym szlifowaniu
- miękka mosiężna szczotka do polerowania na wiertarkę - polerowanie wstępne
- wełna stalowa (0000) - ręczne polerowanie drugie
- tarcza polerska bawełniana na wiertarkę - polerowanie trzecie (pasta MOTHERS Mag&Aluminum Polish) dla uzyskania efektu lustrzanego (końcowego).

Co do opon to myślę że - 700x35c (37-622)

Pozdrawiam i dziękuję za wizytę

P.s. dzisiaj dotarły mocowania pompki i skóra, po polerowaniu czas zabrać się do wycinania pasków zabezpieczających

Siema w weekendowe popołudnie

Wczoraj dotarła do mnie manetka zmiany tylnego przełożenia ZZR , jak to u mnie bywa została rozebrana , wyczyszczona i wypolerowana



Jako że jest super pogoda i trawa już skoszona nadeszła pora na „obdzieranie” Hurka ze skóry

Krok pierwszy chemia , środek który nabyłem raczej przereklamowany



reszta prac to szczota na wiertarkę i papier , myśle że powinno być ok.



No i nadszedł czas na wybór koloru farby ..... , oczywiście decyzja należy do mnie jednak nie pogardzę kilkoma sugestiami .

PZDRO.

P.s. Dołożona została druga tylna przelotka
Witam po małej przerwie.

Prace nad Hurkiem oczywiście posuwają się do przodu, zdecydowałem się już na kolor będzie to turkusowy zielony metalik więc ramą poszła do proszku .
Doszły też szprychy (Swiss DT Champion 1.8mm oraz końcówki DT)





Czas zabrać się za zaplatanie kół .

Jako że paski od torby na klucze rozpadły się z biegiem czasu udało mi się pozyskać zamienniki



Oczywiście nie obyło się bez polerowania



Zdobyłem również dzwonek , po parunastu minutach prezentuje się tak



Pozdrawiam.
Witam

Lekcja z zaplatania zaliczona . Na początek rozebranie koła przedniego no i polerowanie







Później zaplatanie i efekt końcowy , sam jestem zaskoczony wyszło pięknie .






Pozdrawiam
Z niecierpliwością czekam na efekt końcowy. Zwłaszcza że prace i dokumentacja na najwyższym poziomie.
Odnawiany prze zemnie hurek to prezent dla jego właściciela. Taka mała niespodzianka. Zaskoczenie właściciela roweru była chyba najlepszym podziękowaniem za pracę przy tym rowerze.





zaczynam się zastanawiać , czy aby na pewno to wszystko tak się świeciło w momencie, gdy rower opuszczał fabrykę , czy sklep?
Stron: 1 2
Przekierowanie