Siema! Ostatnio trochę pogrzebałem w moim komarku i odkryłem że wyciekło całe paliwo z bloku silnika. Wiec zdjąłem głowice i obudowę tłoka i szukałem luzów na tłoku itp. Zalałem blok mieszanką, złożyłem wszystko w całość i chciałem go odpalić. Nagle metaliczne pęknięcie z niezłym prysznicem mieszanki i wylew jakiegoś czarnego syfu z gaźnika. Pytaniem jest co mogło spowodować to spektakularne wywalenie głowicy?
Żartujesz sobie czy to na poważnie?
(23-04-2018 11:44:45)seler1500 napisał(a): [ -> ]Żartujesz sobie czy to na poważnie?
Serio. Dodam że cześć nie była oryginalna.
A w jakim miejscu na glowicy
Mieszankę lejemy do baku a nie do komory korbowej
(23-04-2018 13:41:07)Patryko350 napisał(a): [ -> ]A w jakim miejscu na glowicy
W orientacji do motoru to od jednego boku do drugiego (nie przeszło przez żadną dziurę od śrub ani świecy)
(23-04-2018 13:43:21)seler1500 napisał(a): [ -> ]Mieszankę lejemy do baku a nie do komory korbowej
W 2 suwach skrzynia korbowa jest zalana mieszanką i z powodu zatkania niektórych otworów była pusta. Jak wcześniej rozbieralem cześć silnika była pełna wiec dodałem.
Może gdy ten zator puścił to wszystko poszło do komory i bum
Nie za bardzo rozumiem co piszesz. Czym jest ten "blok"? nie wiem też o co chodzi z tym wyciekiem paliwa z bloku silnika, przecież jak zakręcisz kranik to żadnego paliwa w silniku nie ma, a i tak ciężko żeby wyciekło. Nie był to czasem olej z przekładni?
"W 2 suwach skrzynia korbowa jest zalana mieszanką i z powodu zatkania niektórych otworów była pusta. Jak wcześniej rozbieralem cześć silnika była pełna wiec dodałem."
Co? jakie otwory, nie ogarniam o co chodzi, no i jeszcze to zalewanie skrzyni korbowej mieszanką bo była pusta po rozebraniu silnika? LOL. Czy Ty czasem nie wlewasz oleju z przekładni do skrzyni korbowej? tylko po co O.o go się wlewa do skrzyni osobnym wlewem a układ tłok-łożyska wału smarują się olejem z mieszanki... i to nie w każdych silnikach 2t
Ale głupoty piszesz kolego
Naoglądałeś się animacji z Wikipedii i teraz kombinujesz
Mieszanka tam powinna być, ale paliwowo-powietrzna. Dostarczana przez gaźnik podczas suwu ssania i sprężania.
Możesz mi uwierzyć na słowo, że paliwa w fazie ciekłej tam nie ma. A jeśli nie w wierzysz, nagram Ci film z rozbiórki mojego całkiem sprawnego silnika.
Głowica pękła, bo ciecze są niesciśliwe - coś musiało się poddać.
Moim zdaniem wtrysk się podwiesił i leje mieszankę bez opamiętania. Podepnij pod OBD i będzie jasne.
Ewentualnie zmień mapę może Będzie przyrost mocy nawet
Panu selerowi powiem że moze najpierw tym"zartujesz czy na poeaznie" mnie troche zdenerwował ale napisał co może byc problemem i dzięki za to
Ale wojownikom klawiatury od wtrysku i mapy powiem żeby wywalali na inne forum bo to jest forum do pomocy innym i debile takie jak ja sie zdążają więc odrazu nie trzeba obrażać. A otwory które mi sie przyblokowały to te które są mniej więcej w połowie drogi cylindra do glowicy odprowadzające benzyne z olejem do komory.
Dzięki i wowojwnicy niech spadają na drzewo.
Gdzie ty masz te otwory? Chodzi ci o kanały w cylindrze?
(24-04-2018 21:09:00)rafi555 napisał(a): [ -> ]Gdzie ty masz te otwory? Chodzi ci o kanały w cylindrze?
Wychodzi na to że tak, bo szczerze nie rozumiem.