Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Dodatek ołowiu do bezyny
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
witam mam takie pytanie czy warto dolewać do mieszanki do ogarka i shlki z silnikiem w2a czterobiegowym dodatek ołowiu. Mój św pamięci dziadek który miał poloneza to zawsze do benzyny dolewał a z tego co się orientuję gdy produkowano shl i ogara to benzyna była z ołowiem i teraz pytanie. Lać czy nie lać ?
Do dwusuwów stosowanie tego dodatku nie ma sensu.
Był on stosowany do silników 4t, chyba ze względu na nieutwardzone gniazda zaworowe (?) .
Dokładnie. Ołów zabezpieczał gniazda zaworów, bez dodatku szybciej się wypalają, o ile nie są utwardzone.

A jeżeli mało ci zabawy z mixolem to polecam denaturat :F
Kup dodatek dalej i zobaczysz ze po pierwszym razie stwierdzisz ze nie trzeba
Nic to nie daje, zwykły skok na kasę, jak tak bardzo zależy ci żeby twoje motorki dostawały wszystko co najlepsze kupuj dobry olej syntetyczny do mieszanki, np castrol power racing
Na spalanie stukowe najlepiej pomaga zakup benzyny wysokooktanowej. Są dostępne nawet 100 oktanowe. Z pewnością będzie lepszy efekt.
co do oleju z tego co sie dowiedziałem od dziadka to shlka od nowosci na mixolu i tylko 1 remont generalny bo tłok staną w cylindrze i 15 tyś przebiegu
To pora zamienić mixol na cis bardziej teraźniejszego
Dla shl akurat nie ma lepszego niż mixol czy lux . Smile
Warto wyczyścić tłok, komorę spalania i kanał wydechowy z nagaru. Inaczej zmiana oleju moze przynieść opłakane skutki.
Zasada jest ta sama dla każdego typu silnika: "Nigdy nie zmienia się gorszego oleju na lepszy bez remontu". Czy to w cztero-, czy w dwusuwie.
A kolega słyszał o dobrej kondycji silnika? Robi się płukankę wtedy i zmienia. Ja w swoim autku z 5w-30 zmieniłem na 0w-30 nigdzie nie cieknie olej a silnik zdecydowanie ma lepiej
Powinszować mechanikom którzy użytkują silniki uszczelnione nagarem!! Słyszałem, że kiedyś na wsiach dosypywano trociny do skrzyni biegów w celu wyciszenia przed sprzedażą, a silniki składano na gwoździe kowalskie - ta sama zasada!! Zgodnie z założeniem, że nie lejemy lepszego oleju przed remontem, proponuję zaopatrzyć się w przepalony olej z Ursusa - bo co nalać gorszego niż LUX?? Warto aby autorzy takich "mądrości" obejrzeli zarośnięty nagarem silnik, komorę spalania i układ wydechowy motocykli które jeździły na oleju Lux!

(10-04-2018 16:47:58)Manius napisał(a): [ -> ]co do oleju z tego co sie dowiedziałem od dziadka to shlka od nowosci na mixolu i tylko 1 remont generalny bo tłok staną w cylindrze i 15 tyś przebiegu

Dziadek chyba ma słabą pamięć, bo mixol wprowadzono na rynek na przełomie lat 80/90-tych, a produkcję SHL zakończono pa początki lat 70-tych, czyli min. 20 lat stała nieużywana??
Mozliwe ale ja teraz leje mixol

(10-04-2018 21:40:05)Manius napisał(a): [ -> ]Mozliwe ale ja teraz leje mixol co do nie "uzywania" od 78 nie jezdzona to znaczy kilka razy do roku tato jezdzil późnej od ok 89 do 2013 stala i zostal remont zrobiony bo łożyska sie zastaly oraz tlok wymieniony na orginalny prl
(10-04-2018 19:45:57)gerris napisał(a): [ -> ]Powinszować mechanikom którzy użytkują silniki uszczelnione nagarem!! Słyszałem, że kiedyś na wsiach dosypywano trociny do skrzyni biegów w celu wyciszenia przed sprzedażą, a silniki składano na gwoździe kowalskie - ta sama zasada!! Zgodnie z założeniem, że nie lejemy lepszego oleju przed remontem, proponuję zaopatrzyć się w przepalony olej z Ursusa - bo co nalać gorszego niż LUX?? Warto aby autorzy takich "mądrości" obejrzeli zarośnięty nagarem silnik, komorę spalania i układ wydechowy motocykli które jeździły na oleju Lux!

(10-04-2018 16:47:58)Manius napisał(a): [ -> ]co do oleju z tego co sie dowiedziałem od dziadka to shlka od nowosci na mixolu i tylko 1 remont generalny bo tłok staną w cylindrze i 15 tyś przebiegu

Dziadek chyba ma słabą pamięć, bo mixol wprowadzono na rynek na przełomie lat 80/90-tych, a produkcję SHL zakończono pa początki lat 70-tych, czyli min. 20 lat stała nieużywana??

Tak, ale nie rozumiesz o co chodzi z lepszym czy gorszym olejem, tu chodzi o to ,że jak lejesz luxa to nie zmieniasz nagle na mixol, bo to zaraz zaczną różne kwiatki się dziać czyli zsiądzie się albo wypłucze nagar do cylindra. Do tych silników był dedykowany lux i tego warto się trzymać.
Stron: 1 2 3
Przekierowanie