Mam pytanko.
Mam CDI i z cewką przewiniętą na 12v i tu moje pytanko.
Czy jak dam za tą cewką trafo 12/220v to czy bedzie lepiej działać czy w ogóle?
Czy będzie mocniejsza iskra z trafo ? Bo akurat takowy posiadam.
Niektórzy piszą że to dodatkowa rzecz która może się popsuć
Może ktoś mi pomoże
Z góry dzięki
EDIT: Bo już kurła nie rozumiem jak z tym trafo :/
Masz schemat tego zapłonu?
Może i coś da, ale tak na prawdę po co ci mocniejsza iskra? Na prawdę to najmocniejsza iskra jest ze starego platynkowca.
ta, jak na cdi mi przeskakuje 2 cm na samym kablu a na platynkach ledwo cm przeskakiwała i przynajmniej sie nie psuje....
Spróbuję tak zrobić i dam znać
Fakt cdi się nie psuje ale jednak jak się wyreguluje dobrze taki stary zapłon platynkowy będzie dawał mocną iskrę, a przynajmniej w shl i junaku. Skoro przeskakuje ci na kablu 2cm to po co lepsza
Od przybytku głowa nie boli
Lepsza iskra lepsze spalanie!
Tylko platyniarza ustawisz suwmiarką i śrubokrętem, a CDI nie za bardzo. W jakim motorku miałeś tak słabą iskrę na platynach? Ja w swoim platyniarzu mam powyżej 2 cm z kabla
Poza tym liczy się to, jakiej jakości iskra wystąpi pod ciśnieniem
Ale fakt faktem, że warto iść z duchem czasu i montować zapłony elektroniczne - są całkowicie bezobsługowe, a zrobione z głową - całkowicie bezawaryjne.
Trafo o ile dobrze się orientuję, służy do zasilania modułu zapłonowego odpowiednim napięciem, 6 czy 12v to chyba mało dla modułów AC-CDI.
lampe stroboskopową mam (przecież można porzyczyć) ołówek chyba każdy ma poświęcasz 10 minut i jedździsz.
Taką iskre miałem w ogarze ale jakoś jeździł
to masz zdrowy zapłon !
No właśnie dlatego chcę sprawdzić to rozwiązanie
A co do mojego obecnego układu tooo niby iskra jest i niby odpala i niby kręci i niby nie przerywa alle żeby odpalić to trzeba trochę siły użyć nie pali że ręką i z jednego freza
trza mocno kopnąć i dlatego takie moje rozmyślenia
Moze warto sprawdzic inny gaznik albo swiece?
Gaźnik i tak będzie inny bo ten mnie wkłur**a
A na świecach 3 próbowałem o różnej ciepłootliwości to potem na ciepłym miał problem palić