Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Jak zaznaczyć otwory
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Mam problem, jakim sposobem zaznaczyć otwory na blasze, do której przykręca się silnik? Silnik ma otwory na spodzie, jak mogę zaznaczyć miejsca do wywiercenia na blasze...? Bo myślałam nad pomalowaniem spodu silnika farbą by po położeniu go na blasze, odbiły się miejsca mocowań, ale ten pomysł jest do kitu z tego względu że jak zmienię położenie silnika to farba mi wszystko zamaże roll Chyba że silnik odrysować krejzi a potem wymierzyć gdzie znajdują się poszczególne otwory...
Rozumiem, że mówimy o powierzchniach płaskich?wykonaj coś zbliżonego do opcji nr. 2. Pokombinuj z taśmą maskującą, można z niej elegancki szablonik wykonać. Potem tylko znaleźć jakis punkt odniesienia i wio.
Ja kiedyś też nad czymś takim myślałem i to dość długo. Sporo czasu minęło zanim udało mi się coś wymyśleć, jak i wiele nieudanych prób. Ostatecznie skończyło się na zwykłej kartce A4 i lutownicy z ostrym grotem. Podkleiłem kartkę do silniczka i wypalałem grotem otwory. Później przeniosłem na papier milimetrowy aby ideealnie wyznaczyć środki otworów i miałem szablon gotowy. Później podklejenie do blachy, punktowanie, wiercenie i gotowe. Trochę zabawy ale mi wyszło idealnie, więc może i w Twoim przypadku zadziała.
Po co wypalać lutownicą? Do zaznaczania otworów idealnie nadaje się brudny od smaru palec. Wystarczy pojeździć opuszkiem po otworze a krawędź pięknie się odrysuje. Żaden szanujący się Ziutek z warsztatu nie zrobi inaczejWink
Można i tak. Ja zrobiłem swoją metodą i mi to odpowiadało. Wiadomo można metodę udoskonalić i uprościć, wedle życzenia. Dałem tylko przykład jak ja sobie z tym poradziłem, a wszelkie ulepszenia można wprowadzać wedle uznania. Można też, aby nie wysilać zbytnio palca, użyć do tego młotka, przykładając do miejsca w którym powinien być otwór i dociskając. To jest dopiero Ziutkowy sposób Smile
A ja bym zaproponował metodę wykorzystywaną podczas dorabiania uszczelek. Przykładasz kartkę papieru, bierzesz kulkę o średnicy większej od otworu (np. z łożyska), ustawiasz nad nim i młotkiem, delikatnie uderzasz w kulkę, dzięki czemu wycina się idealny otwór. W tak wykonany otwór wkładasz śrubę, co zapobiegnie przesunieciu się kartki. I tak dalej, do skutku.
Przekierowanie