Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Jaka różnica i co lepiej kupić ?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, mam pytanie odnośnie cylindra. Jak przeglądam oferty to zauważyłem że można kupić 38mm i 40mm. Dodatkowo 40 jest droższa. I chciałem się zapytać, czym się to różni ?
Ps. Czy polecacie cylindry od Almota lub innych marek ? (wiem ZMD najlepszy lecz chodzi mi o nowe sztuki).
Pps. Gdy skończę składać silnik, czy mam jakoś oczyścić głowicę (a dokładnie komorę sprężania) czy nic z tym nie robić i zamontować na (ewentualnie) nowy cylinder?
Pozdrawiam
Pojemnością.
Dla 38mm wynosi ona 49.8 cm3, a dla 40mm - 55.2 cm3
W praktyce nic to nie daje, oprócz nieco większego apetytu na paliwo. Zdarza się że Almot ma tuleję w kształcie owalu, wtedy szlif i powrót do pracy.



Większe kawałki nagaru mogą odpadać jesli zastosujesz lepszy olej, wtedy rośnie ryzyko zatarcia.
Można jeszcze wypolerować komorę spalania wtedy nagar się nie zbiera.
Po remoncie (i oczyszczeniu silnika z nagaru) warto zastosować oleje o małej zawartości popiołu. Wtedy nagaru praktycznie nie ma, jest lepsze smarowanie oraz spalanie i można (po okresie docierania) zmniejszyć nieco ilość oleju w mieszance. Ja stosuję od wielu lat olej olej Midland znany też pod nazwami wcześniejszymi jako Micro oil lub wcześniej Quaker state. Ma bardzo dobrąc cenę. Użytkownicy starych czterosuwów przekonali się o jego doskonałych właściwościach wiele lat temu.

CO do cylindra, to zdecydowanie najlepszy na rynku jest Almot. Warto oczywiście kupić komplet cylinder z tłokiem - będzie prawidłowo spasowany (+ zabezpieczenia, sworzeń, pierścionki). Używałem taki i nie widziałem różnicy między ZMD. Jedyna różnica widoczna w S38, to większe płuczki w almotowskim (za to pochwała) i przesunięty otwór dolotowy gaźnika (za to minus). Troche grubsze są też żeberka, ale to nie ma znaczenia.
A co ze świecą i tą głowicą ? Świecę kupić nową ? (jak tak to jaką) i głowicę czyścić czy zostawić ?
I co o tym myślicie ?
https://gmoto.pl/cylinder-kompletny-50cm...83842.html
Na start zamienił bym tą uszczelkę pod głowicą na czarną (Te żółte jak dla mnie coś przepuszczają)
Co do głowicy to ja mam te denko (komorę spalania) wypolerowane. W prędkości prawie nic się nie zmieniło ale jakoś tak lepiej się na obroty wkręcał, po 50Km odkręciłem ją i nagaru nie było była tylko warstewka oleju.
Ja kupowałem u nich i ok. Podkładkę stosowałem aluminiową. Głowicę wyczyść (warto wypolerować), świeca nowa, ale starej nie wyrzucaj - nigdy nie wiadomo co Romet lubi bardziej. Świeca do wyboru Iskra, NGK, albo ruska. Najlepsza irydówka Denso, ale to koszt ponad 50 zł. Wartość cieplna świecy wg specyfikacji producenta (chyba Iskra F80).
Przekierowanie