Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: ZZR Jaguar Special? Prośba o identyfikację
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Szanowni Rometowcy!

Jako, że jest to mój pierwszy wpis na forum proszę o wyrozumiałość jeśli będę gadał bez sensu. Jeszcze wczoraj rano nie sądziłem, że stanę się posiadaczem wyścigówki, ale stało się - znalazłem na śmietniku ramę z osprzętem. Pierwszy rzut oka na sygnatury niewiele mi powiedział - Campagnolo, Mafac, ZZR... Od wczoraj przeglądam internet i zaczynam się zastanawiać, czy nie stałem się posiadaczem Speciala? Niestety nie udało mi się rozszyfrować nic z ramy - poprzedni właściciel zdjął lakier do gołej blachy, położył szary podkład i pomalował ramę okropną lamperią. Próbowałem delikatnie zrobić odkrywkę preparatem do usuwania starych powłok lakierniczych, ale oryginalnego lakieru brak. Gdzieniegdzie, zwłaszcza przy mufach zostały drobinki czerwonego lakieru, więc zakładam że był to oryginalny kolor.

Brakuje kół i siodła, ale cała reszta jest. Na pewno będę starał się przywrócić wyścigówce dawny blask, a najchętniej odtworzyć jego oryginalny wygląd. Niemniej jednak najpierw bardzo chciałbym wiedzieć czego stałem się posiadaczem - stąd moja prośba o pomoc.













Tak na szybko to ładne znalezisko - Campa Gran sport - rzadkość
Specjal miał chromowane haki i widelec do połowy Może coś jest pod spodem.
Potrzebna jest waga gołej ramy i odległość dziurek rurze sterowej, będzie można określić przypuszczalnie rocznik i co to za rury.
Masz płasko ścięte zakończenie rury podsiodłowej , w górnej części zagniecione końcówki tylniego trójkąta i wspornik tylniego hamulca zakończony dwoma "rombami" - na mój nos to rama Huragana.
tu masz zdjęcia Jaguara Specjal
https://tufotki.pl/tac6B
Dzięki za odpowiedź. Póki co wszystkie znaki raczej przeciwko specialowi. Przy hakach wyszła czerwona farba (choć może jeszcze kiedyś był wtórnie polakierowany). Odległość otworów na rurze sterowej to 52 mm (licząc od środków). Rama z korbą i pedałami wyszła 4.1 kg, choć wiem, że bez ich zdemontowania to raczej wróżenie z fusów. Widelec 811g. Średnica wewnętrzna rury podsiodłowej 25,8 mm, zewnętrzna 30. Ponadto z tyłu podwójna przelotka. Mufy i rurki lutowane na mosiądz, choć to była pewnie powszechna praktyka.
Jeśli to Huragan to czy to możliwe, że miały montowane taki osprzęt?
Na przykładzie ram Huragana mogę porównać jakość produkcji ZZR z Rometem i mogę powiedzieć , że za czasów ZZR bardziej się starali.
Co do osprzętu, takich wizyt "na śmietniku" mógł już zaliczyć kilka w swoim żywocie , więc nie ma się tym co ekscytować i raczej w ten sposób nie dojdziesz do prawidłowych wniosków.
Jedynie wyniki pomiarów rur mogą potwierdzić lub wykluczyć , czy jest to rama na reynoldsach , czy też nie. Może ktoś z wiedzących udzieli Ci tej informacji.
P.S.
mam ramę, która z wyglądu powinna być Huraganem, a ma chromowany widelec i tylni trójkąt, więc winien to być Jaguar Specjal - to dopiero jest zagadka?! Smile
No tak, mam wrażenie, że w PRL-u wszystko było możliwe Big Grin

Korba i suport zdemontowane, goła rama waży 2375g. Zatem nie reynolds.
Waga i podsiodłowa wskazują ewidentnie na Huragana.
Rozstaw dziurek - na pierwszą połowę lat 60
Robić jako Huragana i będzie ok - nikt się nie będzie czepiać.
Te ramy mają ładniejsze mufy i ładnie lutowane
(16-03-2018 00:21:34)marwaski napisał(a): [ -> ]Waga i podsiodłowa wskazują ewidentnie na Huragana.
Rozstaw dziurek - na pierwszą połowę lat 60
Robić jako Huragana i będzie ok - nikt się nie będzie czepiać.
Te ramy mają ładniejsze mufy i ładnie lutowane

o co chodzi z tym rozstawem dziurek?
Były dwa rodzaje tabliczek ZZR (nie wnikając w technologię produkcji) i miały inny rozstaw dziurek
Jedna była montowana wcześniej a druga w ostatnich latach i tyle
Tak można przybliżyć orientacyjnie okres produkcji
Istnieje możliwość że i w tabliczkach dziurki były inaczej zrobione co można zaobserwować w poniższym linku:

http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=37019

Można jeszcze prosić o kilka zdjęć muf - dla celów badawczych ;-)
(18-03-2018 12:10:54)marwaski napisał(a): [ -> ]Były dwa rodzaje tabliczek ZZR (nie wnikając w technologię produkcji) i miały inny rozstaw dziurek
Jedna była montowana wcześniej a druga w ostatnich latach i tyle
Tak można przybliżyć orientacyjnie okres produkcji
Istnieje możliwość że i w tabliczkach dziurki były inaczej zrobione co można zaobserwować w poniższym linku:

http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=37019

Można jeszcze prosić o kilka zdjęć muf - dla celów badawczych ;-)
moich , czy Ciuczka ?
P.S.
rozstaw nitów w moich ramach to 52 mm ,
Jedna rama ( ta na kołach ) to ewidentnie Huragan , moim zdaniem wskazuje na to wspornik tylniego hamulca z charakterystycznym wykończeniem w kształcie rombu,
Jeśli chodzi o drugą , to mam wątpliwości, gdyż ma chromowany widelec i tylni trójkąt , wspornik tylniego hamulca nie ma tych wykończeń, natomiast ma zagniatane w górnej części końcówki tylniego trójkąta?
Mogą być i Twoje, ale chodziło o Ciuczka

Zagniatane czy cięte zawsze z tym problem, ja uważam jak rury Reynolds'a to nie Huragan, a jak dochodzą chromy to stawiam na Jaga pomimo zagniatania.
(18-03-2018 22:01:37)marwaski napisał(a): [ -> ]Mogą być i Twoje, ale chodziło o Ciuczka

Zagniatane czy cięte zawsze z tym problem, ja uważam jak rury Reynolds'a to nie Huragan, a jak dochodzą chromy to stawiam na Jaga pomimo zagniatania.

wygląda na to , że poza rurami Reynolds'a, nie było żadnych reguł, którymi można by się kierować
oto przykład:
zagniatane rury wspornika, zcięta rura podsiodłowa , ale jest Jaguar Specjal Dodgy
https://f.allegroimg.com/original/0315fe...8f4143528f
a jaguar specjal nie powinien mieć kutych haków? ten ze zdjęcia wyżej ma haki odlewane na pewno.
(19-03-2018 19:09:36)Ermac napisał(a): [ -> ]a jaguar specjal nie powinien mieć kutych haków? ten ze zdjęcia wyżej ma haki odlewane na pewno.
na oko różnią się tylko kształtem "wewnętrznego" trójkąta
https://s1.tufotki.pl/2013/07/03/tac6B-ezUdjj.JPG?v=2
https://2.allegroimg.com/original/03f076...95e196b1a2
Które są które dla porządku - nigdy nie zwracałem uwagi na to.
Wytłumacz mi o co chodzi z tymi rombami przy poprzeczce tylnego hamulca
Daj jakieś foto, ja sprawdziłem na swoich ramach i bez głębszego zadumania nic nie widzę.
Stron: 1 2
Przekierowanie