Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Magneto trze się o iskrownik
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam, magneto trze się o iskrownik dość mocno, wtedy kiedy tłok dochodzi do GMP, pozniej trochę mniej i znowu kiedy dochodzi do GMP to trze się mocno. Co może być przyczyną ? Coś z magnetem czy może przestawiony wał?
Magneto latam na boki? Zmieniałeś którąś z cewek?
Jeśli nie zmieniałeś cewek to albo wał albo magneto krzywe
Nie zmieniałem cewek. Wał zmieniałem niedawno, sprawdze inne magneto
Jak już je zdejmiesz to kopnij parę razy i sprawdź czy wał rusza się na boki, oraz nie kopiąc, spróbuj go poruszać góra dół i na boki, to wykluczysz łożyska.
Może coś się zwyczajnie zaklinowało między magnesami magneta i zwyczajnie obciera tam, gdzie ma najbliżej (podstawy nie są idealnie centryczne, mogą być krzywe itp.)
Lub któraś z cewek się poluzowała, odkręciła
Pomiędzy magnesami nic się nie zaklinowało, cewki się nie poluzowały, wykluczam łożyska wału. Najprawdopodobniej magneto krzywe :/
Lepsze to, niż krzywy wał.
Przy okazji, wał też sprawdziłbym na Twoim miejscu.
Prosta metoda - bierzesz jakiś kawałek plastiku, najlepiej biały lub inny jasny, jeden koniec zbliżasz na ok. 1 mm do czopu, plastik musi być stabilnie umocowany, np. przez dociśnięcie do karteru. Kręcisz wałem jednocześnie sprawdzając, czy szczelina między kawałkiem plastiku a czopem nie zwiększa się lub nie zmniejsza. Jest to prosta i niedokładna metoda. Ważne, by kawałeczek plastiku nie poruszał się gdy kręcisz wałem, zafałszuje to wyniki.


Pozdrawiam, Rafał
U mnie też tak było ponieważ, miałem luz na podstawie iskrownika. Niby oryginał a nie siedział w gnieździe prawidłowo tylko, można go było przesunąć na boki o 1 mm co powodowało że, nie umiałem dobrze ustawić zapłonu i magneto tarło o cewki. Kupiłem nową podstawę i okazało się że, tak samo ma luz.. dlatego wziąłem blaszkę o grubości 1 mm owinąłem wokół podstawy i wsadziłem w gniazdo karteru przykręcając. Po ustawieniu zapłonu i dokręceniu śrub, wyjąłem blaszkę i wszystko grało jak należy Smile
Sprawdzałem 4 magneta i na każdym jest to samo ;( czy to może być krzywy wał? Niedawno go wymieniałem ponieważ poprzedni był krzywy.
cewki mocno dokręcone , podstawa bez luzu , łożyska były nowe
jak wyjmiesz magneto i kopniesz w kopke to widać czy wał jest krzywy.
wydaje mi się że wał obraca się prosto
To może pomaluj cewki flamastrem. Załóż magneto i pokop. Tam gdzie się starło można pilniczkiem ciut spiłować. Jak nie pomoże to powtórz zabieg.
Stron: 1 2
Przekierowanie