Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Problem z manetką gazu - komar 2352
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Jak odpalę swojego komara to caly czas musze trzymać manetkę gazu. Jak puszczę to komar gaśnie. Linka jest z linmotu dedykowana do komara i jest na maxa odkręcona. Dalej sie nie da. Jak przekręcę manetkę od siebie to linka wypada z fajki. Wina leży po stronie manetki czy linki ? Czy sam korpus jest oryginalny i czy czegoś w nim brakuje? Liczę na waszą pomoc. Poniżej link do YT o co chodzi z wypadaniem i kilka zdjęć manetki.
https://youtu.be/OpZtj6VvsDM





Problem i w lince i w gaźniku. To że gaśnie po puszczeniu manetki to wina gaźnika. Do regulacji. A to że linka wypada to jest wina linki, bo masz założoną linke od zmiany biegów z tego co widzę.
(17-02-2018 09:08:17)bkrukl napisał(a): [ -> ]Problem i w lince i w gaźniku. To że gaśnie po puszczeniu manetki to wina gaźnika. Do regulacji. A to że linka wypada to jest wina linki, bo masz założoną linke od zmiany biegów z tego co widzę.


Dzieki za odp ale linka jest do gazu dedykowana do komara, poniżej dowód jakieś inne pomysły ? Czy jak przekręcę manetką OD siebie odejmując gazu na maks jak na filmiku to tak ma być czy manetka powinna się blokować ?


A gaźnik ustawiłeś?
(17-02-2018 13:39:37)rafi555 napisał(a): [ -> ]A gaźnik ustawiłeś?


Tydzień temu byl ustawiany.
Aha, spróbuj na maxa wkręcić śrubę w gaźniku od obrotów (ta co jest skierowana w dół).
Gaźnik ma być tak ustawiony, żeby silnik nie gasł nawet bez linki gazu. Zwiększ obroty wkręcając śrubę na klucz 7 (to ta lekko ze skosa po prawej stronie gaźnika). Regulacja na lince służy jedynie do ustawienia luzu linki, który ma być jak najmniejszy (poruszając pancerzem przy gaźniku powinien on minimalnie, parę mm, ruszać się nie unosząc przepustnicy), nie powinno się ustawiać tam minimalnych obrotów, a teraz miałeś tak ustawione, skoro gaśnie po wymianie linki.
W położeniu zerowym (spoczynkowym) manetki (nie przekręcasz jej w żadną stronę) ustawiasz luz linki. Kiedy kręcisz od siebie, możliwe, że linka wypadnie, albo zablokuje się, bo tego po prostu nie robi się podczas jazdy, bo i po co. Kręcąc do siebie dodajesz gazu, przy czym przerwa pomiędzy położeniem zerowym a rozpoczęciem przyśpieszania jest tym mniejsza, im mniejszy luz masz ustawiony na pancerzu.
Skoro wykręciłeś regulację na lince do końca, a ona wciąż jest luźna bardziej, niż powiedzmy 2mm, to znaczy, że albo pancerz jest za krótki, albo linka za długa (o ile nie brakuje ci niczego po drodze). Porównaj długości z oryginalną, zobaczysz co jest nie tak.
(17-02-2018 15:10:53)Dawdzio napisał(a): [ -> ]Gaźnik ma być tak ustawiony, żeby silnik nie gasł nawet bez linki gazu. Zwiększ obroty wkręcając śrubę na klucz 7 (to ta lekko ze skosa po prawej stronie gaźnika). Regulacja na lince służy jedynie do ustawienia luzu linki, który ma być jak najmniejszy (poruszając pancerzem przy gaźniku powinien on minimalnie, parę mm, ruszać się nie unosząc przepustnicy), nie powinno się ustawiać tam minimalnych obrotów, a teraz miałeś tak ustawione, skoro gaśnie po wymianie linki.
W położeniu zerowym (spoczynkowym) manetki (nie przekręcasz jej w żadną stronę) ustawiasz luz linki. Kiedy kręcisz od siebie, możliwe, że linka wypadnie, albo zablokuje się, bo tego po prostu nie robi się podczas jazdy, bo i po co. Kręcąc do siebie dodajesz gazu, przy czym przerwa pomiędzy położeniem zerowym a rozpoczęciem przyśpieszania jest tym mniejsza, im mniejszy luz masz ustawiony na pancerzu.
Skoro wykręciłeś regulację na lince do końca, a ona wciąż jest luźna bardziej, niż powiedzmy 2mm, to znaczy, że albo pancerz jest za krótki, albo linka za długa (o ile nie brakuje ci niczego po drodze). Porównaj długości z oryginalną, zobaczysz co jest nie tak.


Dziekuje za obszerne porady Smile wieczorem pójdę do garażu i spróbuje zrobic tak jak radzicie !
(17-02-2018 02:23:38)hxllxr napisał(a): [ -> ]Czy sam korpus jest oryginalny i czy czegoś w nim brakuje?

Witam,

korpus manetki gazu wygląda na taki jaki występował w Komarze 2352. Taki sam jest w moim 2352.
Jeśli można cofnąć manetkę dalej niż sama "odbija" i manetka wychodzi na zewnątrz korpusu to należy odpowiednio ustawić wkręt regulacyjny M7 w korpusie.
W tym celu dajemy na max manetką do siebie (czyli gaz na max) i trzymając manetkę w tej pozycji wkręcamy głębiej wkręt. Za głęboko wkręcony będzie ocierać o manetkę. Po wyregulowaniu położenia wkrętu, blokujemy go nakrętką kontrującą (klucz 11). Przy właściwym ustawieniu wkrętu nie przekręcimy manetki od siebie poza pozycję po której sama wraca i manetka nie wysunie się na zewnątrz korpusu.

Warto sprawdzić czy korpus linki siedzi w zagłębieniu nakrętki gaźnika. Jeśli z niej wyszedł i opiera się o górną krawędź nakrętki, to wówczas wydaje się ze korpus linki jest za długi i w związku z tym nakrętka/rurka regulacyjna na lince zostaje maksymalnie wkręcona aby przepustnica w gaźniku nie była uniesiona.

Pozdrawiam
(18-02-2018 00:07:39)sampras napisał(a): [ -> ]
(17-02-2018 02:23:38)hxllxr napisał(a): [ -> ]Czy sam korpus jest oryginalny i czy czegoś w nim brakuje?

Witam,

korpus manetki gazu wygląda na taki jaki występował w Komarze 2352. Taki sam jest w moim 2352.
Jeśli można cofnąć manetkę dalej niż sama "odbija" i manetka wychodzi na zewnątrz korpusu to należy odpowiednio ustawić wkręt regulacyjny M7 w korpusie.
W tym celu dajemy na max manetką do siebie (czyli gaz na max) i trzymając manetkę w tej pozycji wkręcamy głębiej wkręt. Za głęboko wkręcony będzie ocierać o manetkę. Po wyregulowaniu położenia wkrętu, blokujemy go nakrętką kontrującą (klucz 11). Przy właściwym ustawieniu wkrętu nie przekręcimy manetki od siebie poza pozycję po której sama wraca i manetka nie wysunie się na zewnątrz korpusu.

Warto sprawdzić czy korpus linki siedzi w zagłębieniu nakrętki gaźnika. Jeśli z niej wyszedł i opiera się o górną krawędź nakrętki, to wówczas wydaje się ze korpus linki jest za długi i w związku z tym nakrętka/rurka regulacyjna na lince zostaje maksymalnie wkręcona aby przepustnica w gaźniku nie była uniesiona.

Pozdrawiam


Dzieki Panowie za pomoc. Gaźnik ustawiony, komar nie gaśnie, linka i manetka już nie wypada Smile
Przekierowanie