Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet 50-M-2 potrzebne dane techniczne do przeglądu technicznego
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam
Kiedyś znalazłem wątek z pełnymi danymi technicznymi do Romet 50-M-2. Teraz za chiny ludowe nie mogę odnaleźć. Informacje z google z różnych stron są sprzeczne na przykład odnośnie masy własnej: 35 lub 40 kg, ładowność: 90 lub 100 kg.

Może ktoś z Was rejestrował na nowy dowód i ma prawdziwe dane wpisane. Jak można to foto dowodu mile widziane oczywiście bez danych osobowych i numerów ramy i rejestracyjnych.

Czy w niżej wymienionych rubrykach powinno być:
- D.1 Romet
- D.2 PONY
- D.3 50-M-2

bo w miękkim dowodzie (mam aktualnie próbne numery rejestracyjne) w pozycji D.2 wpisano następująco --- (czyli kreski)

Z Wikipedii wyczytałem, że:
D — dane dotyczące pojazdu obejmują wydruk następujących kodów i danych:
D.1 — marka pojazdu,
D.2 — typ pojazdu:
– wariant, jeżeli występuje,
– wersja, jeżeli występuje,
D.3 — model pojazdu,

czyli w D.2 powinno być PONY - no tak się mi wydaje.

co o tym sądzicie ?
Wszystkie dane w dowodzie chcę mieć na tip top, dlatego proszę o wszystkie dane jakie tylko mogą się przydać do dowodu rejestracyjnego. Na diagnostę raczej nie liczę bo ma podejście "a co to za różnica co wpisane, aby jeździł". Ale jak mu dam wszystko na papierze to on to napisze w badaniu technicznym uzupełniającym.

I jeszcze jedno, ma ktoś zdjęcie oryginalnej tabliczki znamionowej, takie szły na eksport, to proszę o linka, bo słabo chyba szukam.

Pozdrawiam
(13-02-2018 22:07:37)kgracjank napisał(a): [ -> ]Witam
Kiedyś znalazłem wątek z pełnymi danymi technicznymi do Romet 50-M-2. Teraz za chiny ludowe nie mogę odnaleźć. Informacje z google z różnych stron są sprzeczne na przykład odnośnie masy własnej: 35 lub 40 kg, ładowność: 90 lub 100 kg.

Może ktoś z Was rejestrował na nowy dowód i ma prawdziwe dane wpisane. Jak można to foto dowodu mile widziane oczywiście bez danych osobowych i numerów ramy i rejestracyjnych.

Czy w niżej wymienionych rubrykach powinno być:
- D.1 Romet
- D.2 PONY
- D.3 50-M-2

bo w miękkim dowodzie (mam aktualnie próbne numery rejestracyjne) w pozycji D.2 wpisano następująco --- (czyli kreski)

Z Wikipedii wyczytałem, że:
D — dane dotyczące pojazdu obejmują wydruk następujących kodów i danych:
D.1 — marka pojazdu,
D.2 — typ pojazdu:
– wariant, jeżeli występuje,
– wersja, jeżeli występuje,
D.3 — model pojazdu,

czyli w D.2 powinno być PONY - no tak się mi wydaje.

co o tym sądzicie ?
Wszystkie dane w dowodzie chcę mieć na tip top, dlatego proszę o wszystkie dane jakie tylko mogą się przydać do dowodu rejestracyjnego. Na diagnostę raczej nie liczę bo ma podejście "a co to za różnica co wpisane, aby jeździł". Ale jak mu dam wszystko na papierze to on to napisze w badaniu technicznym uzupełniającym.

I jeszcze jedno, ma ktoś zdjęcie oryginalnej tabliczki znamionowej, takie szły na eksport, to proszę o linka, bo słabo chyba szukam.

Pozdrawiam
Rejestrowalem m2 w styczniu. Jako pony istnieją tylko te nowe chińskie romety. Motorynki nie mozna juz wpisac bo cepik takiej nie ma w katalogu. Pomimo ze na przeglądzie (oraz instrukcji obslugi) bylo marka romet model motorynka m2 nie dało rady tak wpisać. Pozostalo mi samo romet. Ponizej foto dowodu:


Papier cierpliwy wszystko przyjmie, idioci w WK też...
Niech mi ktoś wytłumaczy, MW=40 kg L=2... To jakim cudem DMC = 100 kg? Przecież to się kłóci z już dawno przyjmowanymi danymi. Tzn. masę kierowcy przyjmujemy 75 kg, a każdego następnego pasażera 60 kg. Co razem daje DMC= 175 kg.
To co się kryje pod "dopuszczalne obciążenie całkowite" to moim skromnym zdaniem odpowiednik tego co teraz w DW kryje się pod nazwą "ładowność", czyli już nawet rozpatrując problem od tej strony DMC i tak powinna być o 40 kg większa.
Trochę zboczyłem z tematu, ale widzę coś podobnego nie pierwszy raz (nawet moje "koszmarki", mają takie babole w kwitach), więc chciałem na to zwrócić uwagę Smile
L -liczba osi ? Pasażer w motorynce?
No tak późna godzina, myślenie nie to Angel Co nie zmienia faktu rozbieżności między masami a DMC.
Jeśli ma, MW=40 kg, S1=1 (75kg) i bodaj 5 kg na "bagażniku", to DMC takiej motorynki powinna wynosić ~115-120 kg.
Np. Mój Chart ma MW=81 kg, DMC (zespołu pojazdów radocha)=241 kg, więc jest ok, 2 osoby i ~15 kg bagażu. Ale mój Ogar ma... MW 60 kg, S1=2, + ~5 kg bagażu a DMC=135 kg, czyli brakuje mu ~75 kg do tego, żeby zamysł konstruktorów pokrywał się z dokumentami.
Warto tego przypilnować, żeby później uniknąć ew. kosztów wymiany DR, bo o wymianie na koszt WK można zapomnieć wszak urzędnik nigdy się nie myli, tylko petent wprowadza go w błąd...
Proszę o dalszą dyskusję, dzięki za odzew Wink

A co z kodem paliwa ? powinno być chyba P.3 = M (mieszanka) no i DMC powinno być F.2 = 140 ? dopuszczalne obciążenie całkowite (szukając po googlach oznacza masę jaką można obciążyć pojazd, osoba + bagaż) + masa pojazdu, czyli 100 kg + 40 kg = 140 kg. Wartość 140 nie wydaje się dużo, upraszczając rozkład mas na poszczególne osie do stosunku 50:50, mamy na przodzie jak i tyle po 70 kg, czy to dużo ? Jeszcze mam pomysł jak by zobaczyć oznaczenia ogumienia tylko takie oryginalne, to z tego można by wyliczyć jaką nośność mają opony i czy jest ona zbliżona do tego co wyżej zapytałem czy odbiega bardzo znacznie.
140 kg to wcale nie jest dużo. Owszem dla statystycznego człowieka podnieść 140 kg to jest wyczyn, ale dla konstrukcji stalowej to już nie.
aeroxteam2 dzięki za pomoc. Dane z Twojej instrukcji były pomocne. Ciekawostka, że długość różnie podają; wikipedia - 1360mm, Twoja instrukcja - 1340, ostatecznie podałem dł. z Twojego skana. Motorek obskurnie wygląda ale na szczęście sprawny choć nie wiem jak długo, czy coś na wiosnę się nie spierdzieli, aczkolwiek z badaniem poszło do przodu. Faktycznie z tym wpisem "PONY" jest kosmiczny problem w pozycji D.2 - nie da się i koniec, sprawdzałem to w wydziale komunikacji i na stacji diagnostycznej. I tu i tu życzliwie panowie podeszli i naprawdę chcieli pomóc, ale nie ma takiej opcji. W pozycji D.3 najprawdopodobniej będę mieć 50-M-2 - bo tylko taka nazwa była w cepie w wydziale komunikacji (no można jeszcze było wybrać samo PONY). U diagnosty w papierach udało się zrobić PONY 50-M-2, a więc jest cicha nadzieja, że w wydziale komunikacji wyślą taką nazwę do administracji Cepik 2.0 i dodadzą taką nazwę do słownika i wtedy wydział mi taką przydzieli. A z ciekawostki, że w cepiku jest w słownikach PONY 50-M-3 czyli kto ma typ 50-M-3 ma łatwiej.

Dzięki za pomoc
(17-02-2018 13:49:41)kgracjank napisał(a): [ -> ]aeroxteam2 dzięki za pomoc. Dane z Twojej instrukcji były pomocne. Ciekawostka, że długość różnie podają; wikipedia - 1360mm, Twoja instrukcja - 1340, ostatecznie podałem dł. z Twojego skana. Motorek obskurnie wygląda ale na szczęście sprawny choć nie wiem jak długo, czy coś na wiosnę się nie spierdzieli, aczkolwiek z badaniem poszło do przodu. Faktycznie z tym wpisem "PONY" jest kosmiczny problem w pozycji D.2 - nie da się i koniec, sprawdzałem to w wydziale komunikacji i na stacji diagnostycznej. I tu i tu życzliwie panowie podeszli i naprawdę chcieli pomóc, ale nie ma takiej opcji. W pozycji D.3 najprawdopodobniej będę mieć 50-M-2 - bo tylko taka nazwa była w cepie w wydziale komunikacji (no można jeszcze było wybrać samo PONY). U diagnosty w papierach udało się zrobić PONY 50-M-2, a więc jest cicha nadzieja, że w wydziale komunikacji wyślą taką nazwę do administracji Cepik 2.0 i dodadzą taką nazwę do słownika i wtedy wydział mi taką przydzieli. A z ciekawostki, że w cepiku jest w słownikach PONY 50-M-3 czyli kto ma typ 50-M-3 ma łatwiej.

Dzięki za pomoc
Bardzo duzo można zmienić w cepie.Trzeba tylko chciec. Znajomemu ostatnio odmówili zmiana daty produkcji samochodu. (Skladak 93r modelowo 79r). Po 3 msc pyskówek poszedl z redaktorem pewnej gazety motoryzacyjnej. Poprosil o podanie pisemnej odmowy rejestracji. Po 24h otrzymał info ze pojazd zarejestrowany zapradzamy do odbioru i przepraszamy. Dla ciekawych lini do artykułu. http://www.poznajemysamochody.pl/index.p...c2-cabrio/
Pozdrawiam i powodzenia przy pracach.
A co z tabliczką na eksport, ma ktoś zdjęcie tabliczki znamionowej do motorynki eksportowej ?
Przekierowanie