Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Remont Mińska 125
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam wszystkich ostatnio zacząłem naprawiać stary silnik od Mińska.
Napotkałem kilka niejasności i liczę na pomoc kogoś kto miał do czynienia z tym silnikiem.
Pierwsze co zauważyłem to,brakowało czegoś w sprzęgle.Na samym spodzie była przekładka potem 4 tarcze i na wierzchu przekładka zespolona z dekielkiem.Wydaje mi się,że brakuje dwóch przekładek?Jaka jest prawidłowa kolejność?
Kolejne moje pytanie dotyczy uszczelniaczy.Wiem,że były dwa typy silników jeden miał uszczelniacze od wewnątrz i łożyska były smarowane olejem ze skrzyni a drugi na zewnątrz.W moim silniku po prawej stronie czyli pod magnetem uszczelniacz był po zewnątrz,łożysko było smarowane mieszanką doprowadzaną przez kanał tak jak w większości 2t.Niestety ktoś założył łożysko w osłonie.
Po lewej stronie są dwa łożyska i również jest kanał doprowadzający mieszankę ale nie ma uszczelniacza po zewnątrz.I teraz pytanie jak to jest zrobione czy jedno łożysko smaruje się olejem ze skrzyni a drugie z mieszanki i uszczelniacz jest pomiędzy łożyskami.Czy jest wewnątrz i oba łożyska smarują się olejem ze skrzynie ale wtedy po co kanał doprowadzający mieszankę?
1. Który rok?
2. Jaki typ? 400, 400A?
Właśnie jest problem,żeby to ustalić bo silnik jest z innego mińska.Po czym odróżnić 400 od 400a
A zdjęcie wrzucić można. Wink
Cześć
Tu masz pomocny film z montażem sprzęgła https://www.youtube.com/watch?v=X6JRVYDZQTg to silnik jak w typie 400A.
Tu kolejny film z silnikiem jak w typie 400 https://www.youtube.com/watch?v=QAFRCqtc9lA, ogólnie filmy tego gościa dużo mi wyjaśniły jeżeli chodzi o Mińska jakiś rok temu dostalem chopla na punkcie Rometa Mińska i sam teraz robię 400A.Niestety nie pamiętam kolejności łożysk od sprzęgła w typie 400A ale jeżeli jedno łożysko smaruje olej z skrzyni biegów to jak w WSK 125 będzie ok.Typ 400 od 400A rożni sie silnikiem, inne wały, kartery i dekle, inne kierunki i lampa tylnia oraz drobnymi zmianami w instalacji elektrycznej.Jak cos sobie przypomnę to napiszę.
Jak już, to 400A (silnik przynajmniej, co do reszty -aż tak nie pamiętam). Oryginalnie ruski czy tylko naklejka? Wink
Oryginał,dzięki za informacje co do silnika
Twoje szczęście w tym silniku - do 400A łatwiejszy dostęp części jest. Bardzo przyjemny silniczek, szczególnie z skrzynią bezrozpołowieniową. Nie wiem, czy nie mam gdzieś schematu/instrukcji do tego sprzętu - jak nie ma "od ręki" w internetach, to może później poszukam. Wink
Przekierowanie