13-01-2018, 22:10:52
Witam wszystkich ostatnio zacząłem naprawiać stary silnik od Mińska.
Napotkałem kilka niejasności i liczę na pomoc kogoś kto miał do czynienia z tym silnikiem.
Pierwsze co zauważyłem to,brakowało czegoś w sprzęgle.Na samym spodzie była przekładka potem 4 tarcze i na wierzchu przekładka zespolona z dekielkiem.Wydaje mi się,że brakuje dwóch przekładek?Jaka jest prawidłowa kolejność?
Kolejne moje pytanie dotyczy uszczelniaczy.Wiem,że były dwa typy silników jeden miał uszczelniacze od wewnątrz i łożyska były smarowane olejem ze skrzyni a drugi na zewnątrz.W moim silniku po prawej stronie czyli pod magnetem uszczelniacz był po zewnątrz,łożysko było smarowane mieszanką doprowadzaną przez kanał tak jak w większości 2t.Niestety ktoś założył łożysko w osłonie.
Po lewej stronie są dwa łożyska i również jest kanał doprowadzający mieszankę ale nie ma uszczelniacza po zewnątrz.I teraz pytanie jak to jest zrobione czy jedno łożysko smaruje się olejem ze skrzyni a drugie z mieszanki i uszczelniacz jest pomiędzy łożyskami.Czy jest wewnątrz i oba łożyska smarują się olejem ze skrzynie ale wtedy po co kanał doprowadzający mieszankę?
Napotkałem kilka niejasności i liczę na pomoc kogoś kto miał do czynienia z tym silnikiem.
Pierwsze co zauważyłem to,brakowało czegoś w sprzęgle.Na samym spodzie była przekładka potem 4 tarcze i na wierzchu przekładka zespolona z dekielkiem.Wydaje mi się,że brakuje dwóch przekładek?Jaka jest prawidłowa kolejność?
Kolejne moje pytanie dotyczy uszczelniaczy.Wiem,że były dwa typy silników jeden miał uszczelniacze od wewnątrz i łożyska były smarowane olejem ze skrzyni a drugi na zewnątrz.W moim silniku po prawej stronie czyli pod magnetem uszczelniacz był po zewnątrz,łożysko było smarowane mieszanką doprowadzaną przez kanał tak jak w większości 2t.Niestety ktoś założył łożysko w osłonie.
Po lewej stronie są dwa łożyska i również jest kanał doprowadzający mieszankę ale nie ma uszczelniacza po zewnątrz.I teraz pytanie jak to jest zrobione czy jedno łożysko smaruje się olejem ze skrzyni a drugie z mieszanki i uszczelniacz jest pomiędzy łożyskami.Czy jest wewnątrz i oba łożyska smarują się olejem ze skrzynie ale wtedy po co kanał doprowadzający mieszankę?