Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Gaźnik z kosy NAC warto?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam
Czy warto kupić ten gaźnik w celu zamontowania go do silnika 223 ? Dodam, że nie mam na chwilę obecną zadnego gaźnika ..

http://allegro.pl/gaznik-do-90-kosy-spal...75524.html
Nie warto, lepiej dobrze zadbać o jikova (wymienić zużyte podzespoły i wyczyścić) albo kupić chiński gaźnik 19mm podróbke dellorto Tongue
Ja mam taki 15mm w komarku, ogólnie spoko, w jawce też by pewnie dawał radę.
Nie mam oryginalnego...złozylem połówki z częsci które zalegały...Dlaczego pomyślałem o tym gaźniku? Po primo kosztuje śmieszne pieniądze i w dodatku mogę go osobiście odebrać co jeszcze zmniejsza koszty...po drugie widziałem na yt że te silniki całkiem spoko na takich gaźnikach palą, mam co prawda ogara z tym silnikiem i gaźnikiem dedeykwanym do jawki za 60 zł i jest spoko, a ten silnik chcę zrobić możliwie jak najniższym kosztem, ale bez większego druciarstwa..

Kolego powiedz mi jak wyregulować taki gaźnik, oraz do czego jest druga rurka - raz czytam że od podciśnienia raz że tam wraca paliwo czy coś...zaślepić jedną ?
Jedna doprowadza paliwo, a druga jest od powrotu. Testowalem ogara na takim gazniczku i w moim przypadku nie zaslepialem powrotu bo nic tam nie wyciekalo, dalem kawalek wezyka i tyle. Te gazniczki sa dosc ciezkie w regulacji, ale dla chcacego nic trudnego. Plus jest taki ze lepiej na nich odpala, chodzi rowno i fajnie reaguje na gaz. Minus to kombinacje z linka i w moim przypadku wyrazny spadek mocy w porownaniu do jikova. Regulacja widze w tym przypadku jest banalnie prosta, sruba z boku gaznika(ze sprezynka) regulujesz sklad mieszanki, ta na gorze przy wejsciu linki ustawiasz obroty.
Gaźnik ten jest do kosy, a jak wiadomo kosa pracuje tylko w dwóch zakresach, wolne obroty i wysokie obroty, toteż gaźnik ten jest dostosowany do tych przedziałów obrotów i ma regulacje składu dostosowaną tylko do wolnych i wysokich obrotów. Nie jest on za dobry dla silnika który pracuje na wielu zakresach obrotów ze zmiennym obciążeniem i zmianą obrotów Tongue
Załóż zwykły gm 12 bądź 13 , musisz delikatnie rozpiłować otwory w króćcu . Dobrze żeby króciec był tzw zablokowany czyli miał okrągły otwór a nie jak przystało już na jawki rozpiłowany w kwadrat pod orygnialny jikov ale i do tego krócca idzie go zamontować :F
no niby to prawda ze kosa pracuje 0-1 , ale to też wynika z budowy kanałów , krótkiego skoku tłoka no i po części z zapłonu...
także nie sam gaźnik o tym decyduje..

Czyli co? nie warto ?
Mam jeszcze na zbyciu korpus gaźnika od wsk 125...króciec nie byłby dużym problemem, ale obawiam się że dysze zbyt mocno by lały .. .
No to jak możesz odebrać osobiście, cena też nie jest jakaś ogromna to bierz. Albo możesz kupić oryginalny tu: http://sklep.motokam.net/kompletne-gazni...r-200.html
G20 to jest jeden wielki złom, zaleje Ci nawet 250, nie wspominając o 50, nawet mój jikov 28mm z jawy 350 tak nie zalewał jawki 50 jak G20 potrafi zajać wsk 125.... Kup jikova i po problemie Tongue
jak już kupowałbym nówke to 16 do simsona, albo k60b - chodzą po 50 zł nowe na allegro...albo rometowski, bo kupiłem do komara to nie dość że ma 13 przelotu, to jeszcze nie musiałem go regulowac bo tak pięknie chodził po samym montażu Smile
Ogór200 napisał(a):k60b - chodzą po 50 zł nowe na allegro...
Z tymi nówkami to jest rosyjska ruletka :F Albo da się wyregulować albo nie da się.
Nowy przyzwoity gaźnik do Simsona zaczyna się od 100zł a nie 50zł. No i przelot masz mniejszy na nim. Kultura pracy się zwiększa ale może spaść trochę moc. A nowe k60b omijaj szerokim łukiem.
ogólnie to mam 2 nowe gaźniki które kupiłem od prywaciarza po 50 zł i obydwa działały perfekt

A co sądzicie o zastosowaniu gaźnika rometowskiego do 023? ponoć ludzie zachwalają takie zestawienie...nawet słyszałem że mocy na nim nie ubywa...śmiem stwierdzić że chodzi tutaj o to że można lepiej ustawić mieszankę, a jak wiadomo pełną moc silnik osiąga nie na bogatszej, tylko na stechiometrycznej mieszance (idealne proporcje paliwa z powietrzem)..
Jak dla mnie, to gazniki gm 12 czy 13 w silniku 223 sprawuja sie tak jak dobrze wyregulowany gaznik od pily czy kosy. Mi brakowalo na nich mocy, testowalem kilka egzemplarzy, na zadnym nie bylo na tyle mocy co na jikovie. Faktycznie latwiej sie odpalalo zwlaszcza cieply silnik, nie bylo efektu lania sie paliwa, stabilne wolne obroty. Wszystko zalezy od tego co kogo zadowoli. Ja wolalem zostac przy zdezelowanym troszke jikovie, dodatkowo u mnie nie zgrywaly sie otwory na sruby i musialem podrzezbic. Jedyna chyba sensowna podmianka to na gaznik od sima, ten sprawuje sie porownywalnie do jikova, jest szczelny i nie ma ubytku na mocy. Ale tu znow trzeba kombinowac z kroccem bo nie podpasuje orginal.
Stron: 1 2
Przekierowanie