Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Wymiary wału Żak, czyli do silnika S38
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Dzisiaj dostałem na chwilę wał do Żaka do zmierzenia od znajomego, pomiary suwmiarką, nie są super dokładne. Ale i tak jest coś udokumentowane. W porównaniu do wału 023 jedyną różnicą jest krótszy czop zapłonu (o 12mm) i gwint M8 zamiast M10.
Czop sprzęgłowy jest na 90% ten sam.
Myślę, że zawsze się w czymś ten rysunek przyda Tongue
Teraz będę kombinował jak zrobić nowy czop albo w ostateczności gdzie dostać wał do Żaka...
I korba posiada znacznie więcej oznaczeń.

a jak by ten wał przetoczyc np wał s S38 przetoczyć od strony iskrownika?
Właśnie o tym myślałem, mój przyjaciel ze Stanów aktualnie rozważa co da się z tym zrobić. Muszę jeszcze wyciągnąć wał z S38B i go też porównać.
(21-11-2017 21:36:22)JGNZM napisał(a): [ -> ]Dzisiaj dostałem na chwilę wał do Żaka do zmierzenia od znajomego, pomiary suwmiarką, nie są super dokładne. Ale i tak jest coś udokumentowane. W porównaniu do wału 023 jedyną różnicą jest krótszy czop zapłonu (o 12mm) i gwint M8 zamiast M10.
Czop sprzęgłowy jest na 90% ten sam.
Myślę, że zawsze się w czymś ten rysunek przyda Tongue
Teraz będę kombinował jak zrobić nowy czop albo w ostateczności gdzie dostać wał do Żaka...
I korba posiada znacznie więcej oznaczeń.


Znam skądś to miejsce wykonania foty ;-)
Jeśli chcesz ztoczyć czop o te 12mm mi będziesz musiał także robić dziury na nowy klin ?
Zrobić rowek ma klin nie było by problemem dłutownica zrobi to perfekcyjnie. Apropo toczenia starego czopu to pomysl o tym ze one są azotowane a to jest bardzo wytrzymała powłoka, czyli jak ja usuniesz to wytrzymałość czopow drastycznie spadnie. Nie wiadomo czy wytrzyna to w pracującym silbiku
A co za problem zlecić azotowanie lub nawęglanie? Smile
Przekierowanie