Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Chart- mój remont- pytania.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam,

Jako że zabieram się małymi kroczkami za mojego Charta mam kilka pytań wstepnych co i jak :

1. Jak naprawić ,odrestaurować licznik?(Wskazówka stoi, przebieg również,tarcza i wskazówka ładny stan, skiełko byle jakie i ramka również) co doradzicie?
2.Kierunkowskazy- czy z przodu i z tyłu były takie same? takie wypukle mialy te obudowy bardziej w kształcie jajka i z przodu i tyłu ?( bo spotkałem sie że z przodu były wypukłe a z tyłu takie bardziej ściete miały te plasiki z tyłu jaka tego historia jest ?
3. Jak naprawić ogranicznik lag przód żeby nie biły w bak bo jest zerwany?
4.Czujnik stopu,a tylne koło, jak u was jest czy na stopce jak macie Charta to możecie zakrecic kołem bez problemu lekko czy jest blokada? Bo u mnie jak stoi na stopce to jest zablokowane jak by na biegu była w 2 Charcie lekko chodzi o co z tym chodzi i jak to powinno byc jest ok?
5.Szczeki hamulcowe tył przod skad wziąść jak pzerobić ?
6.Instalacja- gdzie kupić?, wymieniać jak sa w niej jakieś drobne przeróbki czy zostawić jak jest, wiem ze jest akumulator słaby natomiast reszta wydaje się ok, więć jak sązicie wymieniaćcewke butelkową,moduł itd czy zostawić jak jest ok?
7.Silnik- posiada plombe na cylindrze ZMD (chyba bo nie mam takiej 100% pewnosci nie byla otwierana) - silnik ogólnie pali, przejechałem sie kawałek jezdzi, jest moc jest sens tam zaglądania? Od strony zapłonu jak nowy zapłon równiez, od strony sprzegla jescze nie otwierałem, oleju raczej mało tam jest bo przez srube spustowa nie leci, moze trzeba tarcze wymienić lub cos ale myśle że więcej nic.

A takze ogólnie ważnie informacje , porady, co skąd brać? bo widze że części do tego modelu niestety nie ma już chyba żajkies pierdoły tylko linki,uszczelki,
Ad. 1. Rozbierz to się dowiesz, ktoś ma wiedzieć co akurat Tobie się zablokowalo? Linke masz? Sprawdź wiertarka.
Ad. 2. Wątpię aby były inne.
Ad. 3. Zespawać, napawać? wybacz ale dziwne pytanie
Ad. 4. Tu nie rozumiem bo co tylne kolo ma do czujnika stopu?
Ad. 5. tos juz Ci pisal ze podobno od simosna pasuja.
Ad. 6. A co Ci nie dziala?
Ad. 8. Może wgl nie ma oleju i jechales na sucho? slychać dzwonienie pierścieni?
Czujnik stopu o którym wspomniałeś w pytaniu nr. 4 jest tylko włącznikiem chwilowym zamykającym obwód w momencie gdy naciśniesz na pedał hamulca tylnego, nie ma żadnego wpływu na obracanie tylnym kołem. Jeśli Chart jest na luzie a na pewno nie blokuje go źle ustawiony tylny hamulec, to być może delikatna regulacja biegów wystarczy. Jeśli natomiast w instalacji elektrycznej wszystko działa, sama instalacja nie jest pocięta w drobny mak przez poprzednich właścicieli to można temat jej usprawniania zostawić na później. Cewka butelkowa i moduł po x-latach eksploatacji mogą owszem odmawiać posłuszeństwa jednak z własnego doświadczenia wiem że nie ma na to reguły.
Ok, wiec, ogranicznik przy glowce ramy bedzie nadspawany.
Co do tylnego kola to bede musial popatrzec co tam blokuje czy skrzynia, czy tylny hamulec zbyt mocno wyregulowany, gdyz na stopce centralnej ciezko jest kolem zakrecic tylnym. Pytanie a propo skrzyni biegow, jesli jest problem z biegami to czy trzeba rozbierac caly silnik? czy wystarczy tylko pokrywe od sprzegla zdjac i wymienic kose jak tam ta sprawa wyglada?

Licznik stoi w miejscu , jest podlaczony, linka jest zebatka z walkiem sie kreci, podejrzewaz ze w mechanizmie licznika cos sie zepsulo, jest ktos kto zajmu sie sie tego typu naprawami ? bo sam tego nie zrobie.
Co do biegów ściągnij kapę od strony magneta. Wystaje taki trzpień może jest na segerze i się zdarza że to spada. Ja tak miałem po włożeniu spowrotem segera na miejsce wszystko wróciło do normy.

Mam tak samo zblokowany licznik. Będę do niego zaglądał na dniach, przypuszczam że ta sama awaria. Jak da się to naprawić mogę zajrzeć do Twojego jak chcesz.
Ok sprawdze z tym segerem, a co jesli to cos innego ? Jak jest z ta skrzynia trzeba go rozpolawiac czy wystarczy w razie czego wymienic kose od biegow?

Ok, a czy jestes tak samo w stanie wymienic mi szybke i ta ramke licznika tak samo jak by ci sie udalo naprawic mechanizm ?
Nie mam skąd wziąć szybki i ramki niestety.
Ok, rozumiem. Jesli ktos cos moze pomoc jeszcze w moim temacie to smialo pisac co i jak mozna by naprawic lub jesli ktos ma sprawdzony patent. Poza tym jesli ma ktos ksiazke naprawy w pdf* to prosze o podanie linku.
A co jest nie tak z biegami?
Jak lozyska na wale?
Licznik oddać do zegarmistrza a najlepiej starego wyjadacza, na pewno mu zaradzi, kierunkowskazy były jednakowe, a jakie to już zobacz sobie na zdjęciach, bo różnie można odbierać stwierdzenia "jajowate" itd Wink.
Szczęki dopasujesz od simsona można też dać nową taśmę na stare, ogólnie można stwierdzić że twój chart wcześniej zbyt długo stał lub był źle garażowany, zapewne wymaga tylko przesmarowania,przeczyszczenia ogółem drobnej kosmetyki, na twoim miejscy nie ruszał bym silnika,modułu,cewki skoro odpala,pracuje poprawnie lepiej nie będzie Wink, rozgrzej silnik spróbuj wymienić ten olej może jednak coś tam jest i na tym koniec,skoro ma jeszcze plomby nie ma co na razie pchać tam łap.

Części to głównie znane portale aukcyjne,faktycznie kolorowo nie jest,musisz się z tym liczyć.
Z biegami jesli wbijam na sucho to nie zawsze wchodza czasem trzeba zakrecic kolem zeby weszla 1 czy 2, natomiast w trakcie jazdy nawet jest ok.
Ok, kierunkowskazy wiem juz co i jak, z licznikiem bede sie bawil, tez mysle ze procz zdjecia pokryw silnika to nie ma sensu sie tam pchac gdyz wyglada ok,
Ogolnie procz licznika, naprawy ogranicznika podlaczenia 2 kierunkowskazow, sprawdzenia elektryki, przeczyszczenia, chromoww, baku, zrobiania hamulcow, nie ma nic wiecej do roboty .

Ok bede obserwowal znane portale aukcjene ale do charta pusto troche :/ Dzieki za wszelkie infoSmile
Jelsi mial by ktos jakas intrukcje naprawy, Charta ? W formie komputerowej, chce sobie czytac i poznac silnik jak dokladnie sie go rozbiera itd bo z tym nei mialem stycznosci jeszcze zadnej :/
Ja mam katalog części zamiennych, jeśli chcesz to prześlę ci go na PW.
Z biegami jest ok, przeciez tryby musza sie ustawic
Ja swój licznik rozbierałem nie dawno do gołego i odrestaurowalem go, jak cos mogę pomóc.Smile
A to podeslij ten katalog czesci zamiennych jak cos Wink A jesli ktos mial by tez ksiazke napraw to bylo by super Smile
Stron: 1 2
Przekierowanie