Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Chart 210 1989r #2
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Mowa o wale ZMD? Jeśli tak to się zgodzę, bo te wały ze względu na sposób ich fabrycznej obróbki nie są zrobione jak inne wały. Tajwańskie w mojej opinii i doświadczeniu są znacznie lepsze. Zresztą, w tym roku wybije 9 000km, może 10 000km na tajwanie u mnie, w zimę zrobię przegląd silnika i podzielę się wynikami Wink
Nawet nie mowa o ZMD tylko o tym z szarymi przeciwwagami, za 219 zł, przekomałem się biorę tajwana.
Ja miałem zrobiony oryginalny na korbie od sendy, i nie pamiętam żeby były jakieś wibracje ponad normę.
Ja mam wał ZMD z korba od sensu, należy pamiętać ze dolna stopę trzeva oszlifować bo się ni mieści. Ja dodatkowo wał na dolnym sworzniu pospawalem sprawdzając go czy się nie rozcentrowuje
Gdzie nie dzwoniłem to dostępny był tylko ten z szarymi przeciwwagami, przynajmniej w zakresie cenowym od 130 do 250zł. W hurtowniach równiez, widnieją zdjęcia czarnego a są "szare". Domyślam się, że ten wał nie jest żadnym wyczynem, dlatego nie chce bawić się w żadne grube akcje. W każdym razie, niech oceni to docelowy podwykonawca, jak będzie gówniany to wymyśli się coś innego.
Tak to tu tylko zostawie, żeby nie zarosło pajęczynami Smile Wał leci w tym tygodniu do zrobienia razem z wałem od wsk 125. Wkrótce większy update, długo czekałem na błotniki, ale zależało mi aby były polerowane a nie lakierowane. O tyle jak tył wyszedł nieźle, to przedni niestety ma lekkie przebarwienia i odpryski. Muszę pomyśleć co dalej, czy zostawić czy jednak może polakierować.

I zważyłeś te korbowody? Wink


Z dokładnością do 2g, przeskakiwała między 156-158g więc przyjmij sobie 157g, w tym podkładki 6-7g. Oryginału nie ważyłem bo nie mam żadnego luzem niestety. Zamówiłem jeszcze drugą do 019, ale pod większy sworzeń dolny, zobaczymy jaka będzie różnica.
I powoli zacząłem składać Smile Wały i korby jutro wychodzą paczką do regeneracji. Łożyska do silnika czekają w "koszyku", muszę tylko dosztukować parę śrub i zamykam zamówienie. Pozostaje kwestia góry, nie przekonuje mnie jakością ten wał pomimo zmiany korby, rozwazam pozostanie między pojemnością 50-60, najprościej byłoby iść w chiński tłok 40mm i jakaś rzeźba. Kusi jednak też cylinder od simsona i pełna 60tka i wtedy jakieś szersze mody, ale trochę nie przekonuje mnie montaż tego cylindra... Przyszła korba do 019, zdjęcie z wagi niżej. Taka sama, tylko sworzeń dolny 18mm.



I nie przedłużając tak to wygląda po przymiarce plastików:





+ Ewentualny link do filmu jakby ktoś chciał szczegółowiej rzucić okiem:



Korba od derbi to dobre rozwiązanie ale te orginalne czopy to porażka,dobrym rozwiazaniem jest kupić jakiś wał dobrej jakości np od simsona i go przerobić.
Ja przerobilem wał od derbi sendy jeszcze nie przetestowałem ale zapewne zdam relacje w dziale Nasze Romety jak bedzie sie sprawował.
Wał od derbi też oglądałem pół roku temu przy jakiejś okazji, ale jakoś szybko odpuściłem. Dziś zerknąłem u Ciebie w temat i nie spodziewałem się, że stożek od strony sprzęgła jest podobny. Muszę kiedyś kupić taki wał i faktycznie się lepiej mu przyjrzeć.
Paczka z wałami i korbami w końcu po wielkich bólach z kurierem wyszła do majstra, niedługo zobaczymy co ciekawego powie majster. Ewentualnie faktycznie kupię ten wał od derbi i pogdybamy. Popracowałem trochę nad detalami - nowy licznik niestety nie obracał się w miejscu wpuszczania linki, został rozebrany, przesmarowany itd. Wieżyczki kierownicy zostały wypolerowane, dorobione zostały gumowe izolatory które idą między ramą a plastikowymi schowkami, przedni chlapacz, zanitowałem zamek przy lewej pokrywie i poskładałem korek. Poskładane to co było w całość i wygląda tak:





I przymiarka z dupskiem:



Żal będzie to wyciągać na drogę Smile
Błotniki psują efekt dosyć mocno, bo nie połyskują, ale to zawsze mozna poprawić.
kiedy film?
kaziq napisał(a):Błotniki psują efekt dosyć mocno, bo nie połyskują, ale to zawsze mozna poprawić.

Fabrycznie błotniki nie mają połysku, powierzchnia jest chropowata więc właściwie nawet nie mają prawa "błyszczeć". Moje jedynie odcień mogą mieć nieco jaśniejszy, ze względu oddziaływanie słońca, aczkolwiek raczej niezauważalne. Efekt jest osiągnięty taki jak chciałem, lakierowanie plastikowych elementów od charta to ostateczna ostateczność. O tyle jak błotniki z dobrze dobranym kolorem jakoś przejdą tak osłona, budka czy lampa polakierowana to tragedia.

remix301 napisał(a):kiedy film?

Już Wink



Stron: 1 2 3
Przekierowanie