Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Różnice w tłumikach ogar 200
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Hej, z tego co przeglądałem ostatnio to widzę, że są dwa rodzaje oryginalnych tłumików do ogara 200. Mianowicie chodzi o początek tłumika z tej strony od kolanka, jeden z nich ma takie wybrzuszenie, wkłada sie kolanko, uszczelnia i chyba skręca a drugi ma ten początek okrągły bez żadnego wybrzuszenia na to miejsce co się uszczelnia. I teraz pytań jest kilka, jak w tym tłumiku co opisywałem jako drugi montuje się kolanko by wszystko grało? Drugie pytanie, który tłumik był prędzej montowany w ogarach? I który waszym zdaniem lepiej się sprawdza w tym połączeniu tłumik/kolanko? Dodaje zdjęcia tłumików żebyście wiedzieli o co konkretnie chodzi.
Obydwie wersje były montowane naprzemiennie, raz takie raz takie i w Jawach i w Rometach, nawet stary typ cygaro był w obydwu wersjach.
(03-11-2017 01:36:49)Kanilox napisał(a): [ -> ]Obydwie wersje były montowane naprzemiennie, raz takie raz takie i w Jawach i w Rometach, nawet stary typ cygaro był w obydwu wersjach.

Bzdura.

W Ogarze były tylko tłumiki z gwintem i nakrętką. W Jawach były te bez gwintu (zdjęcie drugie) a wcześniej jak wspomniałeś "cygaro".

(03-11-2017 01:35:14)UrsusC330 napisał(a): [ -> ]I teraz pytań jest kilka, jak w tym tłumiku co opisywałem jako drugi montuje się kolanko by wszystko grało? Drugie pytanie, który tłumik był prędzej montowany w ogarach? I który waszym zdaniem lepiej się sprawdza w tym połączeniu tłumik/kolanko? [...]

Ten "drugi" to tłumik typowo do jawki, nie do Ogara. Tam tylko wkładało się kolanko w wydech i pewnie stosowało jakiś sznur. Nie wiem jak to fabrycznie uszczelniano.

Moim zdaniem lepiej sprawdzić się może tłumik od jawki w kwestii uszczelniania. Pod warunkiem, że końcówkę (tam przy kolanku) natniemy w kilku miejscach i ściśniemy ją jakąś obejmą, najlepiej smarując jeszcze połączenie pastą do wydechów, coś jak w samochodzie.
A ja tylko odpowiem na pytanie co według mnie się lepiej sprawdza, według mnie lepszy jest ten na nakrętkę, bo pod nakrętkę da się oring gumowy wysokotemperaturowy, dokręci i nic nie przepuści Tongue
Chce do ogara 200 założyć ten tłumik na obejmę i chyba ma on oryginalnie 2 nacięcia żeby obejmą dobrze docisnąć. Chyba mocno nie zeszpeci ogara skoro mówisz że te tłumiki są typowo w jawce Tongue
Oryginalnie nie ma on żadnych nacięć o ile pamiętam. U siebie mam ich zrobione więcej niż dwa (zalecam ze cztery, każde po 90 stopni od siebie), na to pasta do wydechów, wszystko ściśnięte obejmą i spokój :F
Wiesz no duże znaczenie ma tu pewnie grubość kolanka bo jak bedzie oryginał to pewno spasuje na styk a do tego obejma pojdzie to na amen będzie. To jak radzicie założyć normalnie ten tłumik do ogara 200 bo przecież to jest to samo tyle że różni się tym połączeniem ?..
Kolanka czy to w jawce czy Ogarze były tej samej grubości Smile Przy samym "włożeniu" tego wydechu w kolanko jest szpara, więc jakieś uszczelnienie wypada tam zastosować. Kup zwykłą pastę do wydechów, posmaruj trochę, zaciśnij obejmą i będziesz mieć spokój.

A tłumik z grubsza jest taki sam. Podobno różni się trochę wewnątrz, ale nie ma to jakiegoś szczególnego znaczenia. Mój Ogar jeździł na normalnym tłumiku, a teraz jeździ na tym od jawki i nie czuję różnicy Smile



Tak to wyglądało u mnie, jeszcze na starym kolanku.

Oczywiście można zastosować "bardziej estetyczną" obejmę, ale ja akurat użyłem tego :F
I też chciałbym zauważyć, że tłumik Jawowski oraz Ogarowski inaczej brzmią. Końcówka wydechu jest inna, Jawa ma 4 otwory, Ogar 2. Jawa brzmi bardziej basowo, Ogar tam brzęczy. Przynajmniej ja mam tak u siebie ale wydaje mi się że tak było fabrycznie
A powiedzcie jeszcze taką rzeczy, czy te obydwa mocowania tłumika od jawki pasują rozstawem żeby przykręcić do ogara? Quake96 u Ciebie na zdjęciu nie masz przykręcone na pierwszym mocowaniu.
(03-11-2017 09:53:46)JGNZM napisał(a): [ -> ]I też chciałbym zauważyć, że tłumik Jawowski oraz Ogarowski inaczej brzmią. Końcówka wydechu jest inna, Jawa ma 4 otwory, Ogar 2. Jawa brzmi bardziej basowo, Ogar tam brzęczy. Przynajmniej ja mam tak u siebie ale wydaje mi się że tak było fabrycznie

Końcówka w jawce też ma dwa otwory Tongue Przynajmniej w tych tłumikach z którymi ja się spotkałem. A dźwięk to z grubsza każdy Ogar ma nieco inny, a sam tłumik też pewnie niewielką różnicę robi :F

(03-11-2017 10:54:19)UrsusC330 napisał(a): [ -> ]A powiedzcie jeszcze taką rzeczy, czy te obydwa mocowania tłumika od jawki pasują rozstawem żeby przykręcić do ogara? Quake96 u Ciebie na zdjęciu nie masz przykręcone na pierwszym mocowaniu.

U mnie nie było przykręcone, bo miałem kolanko skracane przez jakiegoś "majstra" co je za dużo skrócił. Normalnie będzie pasować Smile
A ten drugi tłumik że zdjęcia, nie jest czasem od 50-T-1?...
A no całkiem możliwe :F

Uznałem zdjęcia za przykładowe, bo tłumik jawki ma takie samo rozwiązanie Tongue
jak ja miałem jawkę a to było dawno temu to miała w końcówce te 2 rurki jak w tłumiku ogara 200 .
(03-11-2017 18:27:03)Szatek napisał(a): [ -> ]A ten drugi tłumik że zdjęcia, nie jest czasem od 50-T-1?...
Owszem ten drugi tłumik ze zdjęcia jest od 50-T1, ale ja dałem tylko zdjęcie poglądowe bo rozchodziło się o przód tłumika co się wkłada w kolanko. A w porównaniu do tłumika od jawki jest prawie taki sam tylko tyle że ma jedno mocowanie na pręt a reszte trzyma w osi kolanko a jawowski dwa mocowania do przykręcenia, przy kolanku i na ten pręt koło amortyzatora Smile
Stron: 1 2
Przekierowanie