Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: cylinder i tłok 60 cc ogar 200
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam który z tych zestawów będzie lepszy

zestaw nr 1 [url=http://gmoto.pl/cylinder_fi_40_tuning_kpl,55075.html]
zestaw nr 2[/url[url=https://gmoto.pl/cylinder-solo-60cm3-jawa-50-almot,85027.html] liczę na szybką odpowiedź
Witaj!
Pierwszy cylinder - realna pojemność - 55,2 cm3.
Podane tam dane to pic na wodę, tłok 3-pierścieniowy niepotrzebnie zwiększa tarcie przez co silnik bardziej się grzeje, tłok może szybciej puchnąć.
Prędkość na pewno nie wzrośnie o 25 km/h, chyba, że twój silnik był mocno zajechany.
Osobiście zrobiłbym szlif na oryginalnym cylindrze, a jeśli wał korbowy, skrzynia itp. są w dobrym stanie, pokusiłbym się o jakąś przeróbkę. Nie jestem w stanie ci powiedzieć jaką, nie miałem żadnego pojazdu z tym silnikiem, nie wiem ile miejsca jest pod tuleją.
Dalej, zestaw numer dwa.
Nie wiem, jak z wiarygodnością tych danych, ale jeśli tłok posiada 20% domieszkę krzemu, powinno być lepiej, może się okazać, że tłok w ogóle nie będzie puchł w sposób odczuwalny. Pojemność 55,2 cm3, osiągi - jak wyżej.
Przy tych standardowej 50-tce zwiększenie pojemności o 10% niczego nie zmienia, oprócz delikatnie większego obciążenia wału korbowego.
Osobiście rozważałem taką opcję, ale na szczęście zrezygnowałem i zdecydowałem się na 50/4 od Lagoon-a i jestem bardzo zadowolony, ale ja mam inny silnik.
Silnik typu 223 posiada o jedno przełożenie więcej, skoki między biegami nie są aż tak duże, przez co silnik jest bardziej podatny na tuning.
Co do tych cylindrów - twój wybór, podobno Almot jest lepiej wykonany. Jeśli jeszcze masz oryginalny cylinder - polecam szlif + dobry tłok. Jak dobrze dotrzesz, silnik będzie Ci służył długo i szczęśliwie Wink

Pozdrawiam, Rafał

Popraw linki.
Kup oryginalny czeski cylinder - wystarczy poszukać, potem kupić tłok, zrobić szlifa i masz świetny zestaw. Samodzielnie możesz poprawić jeszcze kanały dolot np. bo czasami zdarzają się progi. Moc w 60cc rekompensuje waga tłoka bo przecież musi być większy a co za tym idzie cięższy, więc moc uzyskana dzięki większej pojemności zostaje zachamowana przez wagę tłoka. Czyli nic na + nie odczujesz.
A i tłok załóż 2p najlepiej.
(02-11-2017 22:37:55)seler1500 napisał(a): [ -> ]... tłok 3-pierścieniowy niepotrzebnie zwiększa tarcie przez co silnik bardziej się grzeje, tłok może szybciej puchnąć. [...]

Tłok nie powinien jako taki "puchnąć", nie ważne czy 2 czy 3 pierścieniowy. Nie mówię tu o rozszerzalności cieplnej mieszczącej się w normie, tylko o nadmiernym rozszerzaniu, które określa się właśnie jako "puchnięcie". Jeśli tłok "puchnie" to na pewno nie z powodu trzech pierścieni, więc tym samym twierdzenie, że "tłok może szybciej puchnąć" nie ma tutaj sensu.

Z tym grzaniem silnika też bym nie przesadzał. Czy to dwa czy trzy pierścienie, ten silnik nie powinien mieć problemu z przegrzewaniem, nawet w letnie dni. I tak, mam porównanie, bo jeżdżę zarówno na 3 jak i 2 pierścieniach. Różnica w "grzaniu" jest praktycznie nie odczuwalna, bowiem żaden z silników nie ma problemów z nadmiernym nagrzewaniem.
Witaj!
Jak pisałem, nie miałem nigdy osobiście silnika typu 223 - ograniczam się do tego, co wiem z różnych for - również z tego.
Trafiałem tam na różne niepochlebne opinie tyczące się zestawów 60 (55) cm3.
Kilka osób również wspominało, że na tłoku 3p silnik bardziej się grzeje - ale nikt nie pisał jaki stosuje olej, jaką mieszankę.
Stąd moje nieco pochopne wnioski Wink

Pozdrawiam, Rafał
Ja od siebie mogę dodać tylko, że zestawy 55ccm same w sobie są okej, ale prawda jest taka, że to tylko chwyt marketingowy, bo jako takiego większego wpływu na osiągi nie mają. Także czy 50 czy 55ccm to w praktyce "jeden pies". Ważniejsza wśród współczesnych wyrobów jest marka. Osobiście polecam tylko Almota. Mam u siebie dwa takie zestawy, na jednym z nich jeżdżę już ponad 3 lata i naprawdę polecam Smile Miałem też doświadczenie z CX (Cross Impex) i ich wyroby odradzam. Zdarzyło mi się trafić nawet na cylinder ze źle odlanym kanałem płuczącym w ożebrowaniu.

Znajomy miał też jakiś inny cylinder, podobno IR (Italy Racing) i ten również nie grzeszył jakością wykonania.
Przekierowanie