04-07-2018, 22:48:36
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45
04-07-2018, 22:48:36
04-07-2018, 23:33:45
Cewki CDI Od chioli są dobre, tak pozatym to warto dodać jeszcze inpulsator to wtedy jeszcze mniej elementów mechanicznych które są wadliwej przestarzałe
04-07-2018, 23:48:17
O cewkach wiem, BigSoft je polecał. Impulsator też zamówiłem (od 2t) tylko muszę pokombinować z wyzwalaniem, nie wiem jeszcze jak to działa.
Przejściowo jest w.w. cewka, jak będę mieć impulsator z gotową cechą wyzwalającą, dowinę uzwojenie do zasilania modułu.
Może uda się wpakować impulsator w miejsce przerywacza, wtedy problem z wyzwalaniem z głowy - magnesik na krzywce magneta, a samo magneto założyłbym z Charta (wala mi się takie po warsztacie). Wiadomo ustawianie przy pomocy lampy stroboskopowej.
Przejściowo jest w.w. cewka, jak będę mieć impulsator z gotową cechą wyzwalającą, dowinę uzwojenie do zasilania modułu.
Może uda się wpakować impulsator w miejsce przerywacza, wtedy problem z wyzwalaniem z głowy - magnesik na krzywce magneta, a samo magneto założyłbym z Charta (wala mi się takie po warsztacie). Wiadomo ustawianie przy pomocy lampy stroboskopowej.
05-07-2018, 01:34:27
Nie prościej dać tu zapłon z Charta? Nie dość, że lepsze wykonanie to jeszcze mniej awaryjny.
05-07-2018, 01:36:06
Może i prościej, ale chcę czegoś oryginalnego, bo kto ma CDI na org magnecie i statorze bez platynek?
No i taniej
A co do wykonania nie byłbym taki pewny, zresztą wszystkie cewki nawijałem i impregnowałem sam.
Ma mi służyć na codzień, a ten zapłon już mam w małym palcu
Myślę, że jak będzie full elektronik, w miarę przemyślany, to będzie już całkiem bezawaryjny i bezobsługowy. Zapłonów charta coraz mniej, a tej komarowskiej szarańczy ciągle pełno
Jedyne co z Charta chcę mieć, to lagi, bo moje to porażka, skrzywione i z kilkoma centymetrami skoku.
Lagi teoretycznie powinny podejść też od pitbike 110/125, i mają mocowanie na zacisk hamulcowy. Tylko musiałbym do nich znaleźć jakieś sensowne półki, nie wiem, czy w półki Charta się zmieszczą.
Silnik trzaska kolejne kilometry, a zapomniałem już, że tam dalej jest chiński wał za 90 zł Jak na tą cenę, długo się trzyma, zresztą dalej nie ma luzów.
No i taniej
A co do wykonania nie byłbym taki pewny, zresztą wszystkie cewki nawijałem i impregnowałem sam.
Ma mi służyć na codzień, a ten zapłon już mam w małym palcu
Myślę, że jak będzie full elektronik, w miarę przemyślany, to będzie już całkiem bezawaryjny i bezobsługowy. Zapłonów charta coraz mniej, a tej komarowskiej szarańczy ciągle pełno
Jedyne co z Charta chcę mieć, to lagi, bo moje to porażka, skrzywione i z kilkoma centymetrami skoku.
Lagi teoretycznie powinny podejść też od pitbike 110/125, i mają mocowanie na zacisk hamulcowy. Tylko musiałbym do nich znaleźć jakieś sensowne półki, nie wiem, czy w półki Charta się zmieszczą.
Silnik trzaska kolejne kilometry, a zapomniałem już, że tam dalej jest chiński wał za 90 zł Jak na tą cenę, długo się trzyma, zresztą dalej nie ma luzów.
05-07-2018, 09:03:11
Masz racjie oryginalne lagi to porażka.
07-07-2018, 00:48:26
W pierwszej kolejności zapłon full elektronik, nigdy więcej żadnych platyn
Dzisiaj były ponad 4 kilometry pchania do domu, standardowo wypalone platynki. Jeszcze nie wiem, czy pakować się w zewnętrzne impulsatory, bo nie wiem, gdzie to pomieszczę. Spróbuję z impulsatorem wewnętrznym od TGB, stosowanym w reklamowanym na tym forum zapłonie elektronicznym.
Moduł oczywiście mojej produkcji, a cekwkę już mam od chinola. Chyba wezmę jeszcze jedną na zapas
Dzisiaj były ponad 4 kilometry pchania do domu, standardowo wypalone platynki. Jeszcze nie wiem, czy pakować się w zewnętrzne impulsatory, bo nie wiem, gdzie to pomieszczę. Spróbuję z impulsatorem wewnętrznym od TGB, stosowanym w reklamowanym na tym forum zapłonie elektronicznym.
Moduł oczywiście mojej produkcji, a cekwkę już mam od chinola. Chyba wezmę jeszcze jedną na zapas
07-07-2018, 00:52:06
Ja bym dał od charta, mniej komplikacji, prostsze działanie.
07-07-2018, 01:11:20
Już pisałem, dlaczego zostaję przy oryginalnym statorze.
A teraz pytanie, czy są przeciwwskazania dla impulsatora pod kapą sprzęgła?
A teraz pytanie, czy są przeciwwskazania dla impulsatora pod kapą sprzęgła?
07-07-2018, 01:18:47
Jak z olejem ?
07-07-2018, 02:11:33
Jakoś specjalnie gorący nie jest, u mnie przy ostrej jeździe nie przekracza 65 stopni, a tak poza tym olej nie przewodzi prądu, więc o to jestem spokojny.
Dobra, biere impulsator od viertakta, charper go polecał, najwyżej pospawam kapę.
Dobra, biere impulsator od viertakta, charper go polecał, najwyżej pospawam kapę.
07-07-2018, 17:57:12
Ciekawe jak olej zadziała na impulsator, do tego temperatura - nie duża ale jest.
07-07-2018, 19:02:00
Jako ciekawostkę dodam, że większość motocykli 125+ ma stator oraz własnie impulsator zanurzony w oleju.
Ale ze względu na niemal murowane problemy ze szczelnością, mam stator w domu i trochę miejsca jest, wywalę platynki i co się jeszcze da i impulsator powinien wejść, magnes na krzywce magneta, przymocowany taśmą miedzianą i żywicą epoksydową.
Jeśli chodzi o inne prace, mam już gotową lampę stroboskopową do ustawienia zapłonu.
Przed chwilą skończyłem projektować płytkę modułu zapłonowego, już się trawi.
Części zamówione, elementy dobierałem "na wyrost", zwłaszcza, jeśli chodzi o napięcie pracy - chcę, by ten zapłon był już całkiem bezawaryjny.
Zasilanie : cewka zapłonowa (przewinięta na 12V) > transformator 12/230V (1A) > moduł zapłonowy.
Moduł zapłonowy - schemat modułu gl133 z Charta, z moimi poprawkami.
Impulsator oraz cewka z 4t gy6 i podobnych.
Cewkę i impulsator zamówiłem po dwie sztuki, w razie awarii
Miałem wyprzedzenie zapłonu ustawione eksperymentalnie, było super.
Przymusowo zmieniłem na 27 stopni (3 mm przed GMP) i jest tragedia, znacznie stracił na mocy.
Planowałem zrobić ten zapłon na transoptorze szczelinowym, ale się zapomniałem i już zamówiłem części na zapłon oparty o impulsator.
No cóż, impulsator czy transoptor - i tak sto razy lepiej niż na platynkach
Ale ze względu na niemal murowane problemy ze szczelnością, mam stator w domu i trochę miejsca jest, wywalę platynki i co się jeszcze da i impulsator powinien wejść, magnes na krzywce magneta, przymocowany taśmą miedzianą i żywicą epoksydową.
Jeśli chodzi o inne prace, mam już gotową lampę stroboskopową do ustawienia zapłonu.
Przed chwilą skończyłem projektować płytkę modułu zapłonowego, już się trawi.
Części zamówione, elementy dobierałem "na wyrost", zwłaszcza, jeśli chodzi o napięcie pracy - chcę, by ten zapłon był już całkiem bezawaryjny.
Zasilanie : cewka zapłonowa (przewinięta na 12V) > transformator 12/230V (1A) > moduł zapłonowy.
Moduł zapłonowy - schemat modułu gl133 z Charta, z moimi poprawkami.
Impulsator oraz cewka z 4t gy6 i podobnych.
Cewkę i impulsator zamówiłem po dwie sztuki, w razie awarii
Miałem wyprzedzenie zapłonu ustawione eksperymentalnie, było super.
Przymusowo zmieniłem na 27 stopni (3 mm przed GMP) i jest tragedia, znacznie stracił na mocy.
Planowałem zrobić ten zapłon na transoptorze szczelinowym, ale się zapomniałem i już zamówiłem części na zapłon oparty o impulsator.
No cóż, impulsator czy transoptor - i tak sto razy lepiej niż na platynkach
07-07-2018, 19:43:43
Ciekawe jak z trwałością twojego mocowania magnesu
07-07-2018, 20:25:13
Od wewnątrz magneta, na krzywce siła odśrodkowa nie będzie wielka.