Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Kolano z Sima enduro? bo te rometowe to mają chyba 22-23mm. Jak tak to może zapodaj od razu cały wydech z Simsona, może ta dziura zniknie. Tylko trochę za długi będzie... ale gdyby tak kolanko skrócić Big Grin
Tłumik planuję z jawki, ale w sumie z Simsona też niegłupi pomysł. Nówki na JM zaczynają się od 90 pln, jakby jeszcze na SP04 przerobić Big Grin

Kolanko z enduro, było troszkę problemów, ale się udało i to pod cylinder 023. Fi32 niestety już za duże, w końcu gwint na cylindrze to M32 Smile

Pożyczę od kolegi i zobaczę, czy tłumik Sima zda egzamin.

Chciałem rezonatora, ale na spawaku była tragiczna dziura między biegami. Teraz też jest rezo, a dziura jakby mniejsza Smile
Ewentualnie możesz spróbować poszerzyć trochę wylot w cylindrze ale ścianki mogą potem okazać się za słabe... zrób sp04 albo a0a1, powiem Ci że miałem taki tłumik w 019 to fajnie to szło. Kolano też z Sima było i podeszła org. nakrętka z Rometa no ale to w końcu inny cylek.
Ale po co, już mam 25,5 mm Big Grin

Wyżyłowałem ile się dało.

Aha, dzisiaj wrzuciłem hacztery.

12V 35/35W
jak montowałeś te kolanko to trzeba było przerabiać nakrętkę albo cylinder?
Przerobiłem (rozfrezowałem) nakrętkę, zeszlifowałem kolanko. Ogólnie fajna jazda, tylko spalanie dobija Big Grin
5 do 7 litrów na 100 km, ale mieszanka za bogata, więc może jeszcze trochę się uda zejść. Jak wykombinuję, jak sensownie zamocować telefon do nagrywania, wrzucę filmik z jazdy.
A to cały bak starcza na 100km.
i takie pytanie to takie kolanko https://www.jackmotors.pl/old-timer/kola...aign-id=19
Na pewno jak zmienisz tłumik to będzie lepiej.
Tak to jest te kolanko, zwykłe 28mm średnica do Simsona Enduro.
E tam, dzisiaj w trybie "och*jrezerwaniedojade" spalił 2.5 l / 100 km przy prędkosci 60 km/h, w rezo, więc ni ma źle Big Grin
Została mi dokładnie setka mieszanki (zawsze mam w schowku) i przejechł 4 km (akurat przed domem zgasł).
Więc przy umiejętnej jeździe pali tyle, co seria. Na sp04 simsona powinno być lepiej, rezo silniejsze to i gazu można bardziej odjąć Big Grin.

Ale strasznie kusi, szczególnie, żeby gonić poprzedzający samochód Big Grin
Dzisiaj strzeliły... śruby mocowania silnika, były z nierdzewki, A2-70. Wpakowałem zwykłe, 12.9 z nakrętkami 10.9 i jest git Smile Po mocnym dodaniu gazu silnik przesuwał się o 2-3 cm w lewo :F

Aha, strzeliły też spawy bagażnika, pospawane i lata.

Kolanko brałem z gmoto, dycha taniej ale to jedno i to samo.
W 023 śruby silnika w poduszkach też siedzą z lekkim luzem?
U mnie tak, ale te śruby mają tylko wywołać tarcie o mocowania silnika, silnik się na śrubach nie powinien trzymać. U mnie były luźne i je powyginało.



Dzisiaj Romet rzucił palenie, szybka diagnoza - cewka zapłonowa.
Zdecydowałem się przewinąć cewkę - nawinąć tylko uzwojenie niskiego napięcia i przerobić całość na wzór instalacji Simsona, z zewnętrzną cewką zapłonową, chwilowo będzie butelkowa z ETZ 250 (dwie mi zalegają na warsztacie), a jak dotrze paczka - sucha cewka zapłonowa z chińczyków.
Czyli jak mniemam, też silnik masz nieco przekręcony w lewo?
Te przekrzywienie silnika w lewo to chyba norma w Rometach, każdy jeden którego miałem tak miał
W Ogarach 205 to tak ale nie w Charcie czy 50-T-1 Tongue
No właśnie te przekrzywianie jest często przyczyną ścinania zębatek czy wałków w tych silnikach.
Masz jakieś remedium na przekręcony silnik? Bo nie podoba mi się to i zastanawiam się co z tym zrobić.
Przekierowanie